آلمان پرداخت بهای گاز روسیه به روبل را رد کرد

به گزارش مجله عکسفا، صدر اعظم آلمان در گفت وگو با رئیس جمهور روسیه، درخواست وی برای پرداخت بهای گاز صادراتی روسیه به این کشور با روبل را رد نموده است.

آلمان پرداخت بهای گاز روسیه به روبل را رد کرد

به گزارش سرویس بین الملل خبرنگاران، سخنگوی دولت آلمان اعلام نمود که پرداخت بهای گاز وارداتی روسیه همچون گذشته منحصرا با یورو و به بانک گازپروم پرداخت می گردد.

وی تاکید نمود که صدر اعظم آلمان درخواست پوتین برای پرداخت بهای انرژی صادراتی روسیه با روبل را رد نموده است.

ساعتی پیش رئیس جمهور روسیه و صدر اعظم آلمان تلفنی گفت وگو کردند. بر اساس گزارش رسانه، پوتین و شولتز درباره موضوع پرداخت هزینه گاز روسیه با روبل به گفت وگو پرداختند.

شولتز اخیرا در سخنانی گفته بود: در صورتی که واردات انرژی به طور کامل از روسیه متوقف گردد، آلمان با پیامدهای وخیمی روبرو خواهد شد و بعضی از بخش های مالی آلمان مجبور خواهند شد تا به طور کامل فعالیت خود را متوقف نمایند که این به معنای از دست رفتن تعداد باورنکردنی از فرصت های شغلی است.

شولتز درباره قراردادهای خرید گاز از روسیه گفت که اغلب قرارداد شرکت های آلمانی برای خرید گاز روسیه به صورت یورویی بوده و مبالغ این قراردادها نیز به همین صورت پرداخت خواهد شد.

رئیس جمهور روسیه چند روز پیش گفته بود که مسکو بابت فروش گاز به بعضی از کشورهای غیردوست، ارز ملی کشورش، روبل مطالبه خواهد نمود.

روسیه در سال میلادی 2021 حدود 55.5 میلیارد دلار (معادل 50.06 میلیارد یورو) گاز طبیعی به کشورهای دیگر در سراسر جهان صادر نموده است.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 خرداد 1401 بروزرسانی: 5 خرداد 1401 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 2022

به "آلمان پرداخت بهای گاز روسیه به روبل را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان پرداخت بهای گاز روسیه به روبل را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید