کدام مدل خودروی برلیانس برای ما مناسب است؟

به گزارش مجله عکسفا، برند خودروسازی برلیانس (Brilliance) به خاطر همکاری و شراکت با برند معروف BWM و تجربه مونتاژ و ساخت خودروهایی مانند پورشه، تویوتا، پینین فارینا و میتسوبیشی، یک برند شناخته شده در جهان است.

کدام مدل خودروی برلیانس برای ما مناسب است؟

به نوعی باید برلیانس را یک خودروی چینی آلمانی بدانیم چون محصولات اش تحت لیسانس بی ام و محسوب می گردد و این شرکت آلمانی بخشی از سهام آن را خریداری نموده است. خودروهای برلیانس نه تنها در چین، بلکه در کشورهای زیادی از جمله استرالیا، شیلی، کره جنوبی، مصر و کشورهای حوزه خلیج فارس نیز خرید و فروش می شوند.

پس از برجام و برداشته شدن تحریم های خودروسازی ایران، چندین شرکت خودروسازی کار مونتاژ مدل های سواری برلیانس را شروع کردند و به طور تعیین سه مدل h230 و h320 و h330 در داخل کشور فراوری و روانه بازار شدند.

اگر از مسائل و حرف و حدیث های زیادی خودروسازها و مردم پیرامون این خودروها بگذریم؛ خودروهایی با کیفیت ساخت نسبتا قابل قبول و قیمت مناسب تر نسبت به خودروهای هم رده خارجی و نزدیک و قابل رقابت با خودروهای فراوری داخل ایرانی هستند.

افرادی که از پژو 405، سمند، پژو پارس و پژو 206 خسته شدند؛ می توانند با کمی هزینه بیشتر سراغ خرید خودروهای برلیانس بروند تا هم در ظاهر و هم در آپشن ها و رده کلاس خودرویی تنوعی ایجاد نموده باشند.

اما کدام مدل خودروی برلیانس برای ما مناسب است؟ اگر برلیانس C3، برلیانس V5 و h220 را هم در بازار ایران به حساب بیاوریم؛ 6 مدل خودروی برلیانس با تعیینات، قیمت و ظاهر متفاوت برای انتخاب کردن داریم:

برلیانس h230

این خودرو توسط شرکت پارس خودرو ساخته می گردد و به صورت دو نوع گیربکس دستی و اتوماتیک در بازار یافت می گردد.

برلیانس h230 یک سدان از مدل h220 است و در دسته خودروهای مالی واقع شده است. اتاق جمع وجوری دارد و طراحی آن چندان بد نیست. حتی گفته می گردد طراحی آن توسط شرکت های ایتالیایی اجرا شده است.

یکی از بزرگ ترین مسائل این خودرو که خریداران به آن اشاره می نمایند، دید ناکافی راننده است. این مشکل، نشات گرفته از طراحی ستون ها و ابعاد شیشه یا همان پنجره جلو است. داخل کابین هم تعیینات و جنسی دارد که موجب ارزانی آن شده است.

مشکل دیگر در گیربکس اتوماتیک این خودرو است. غالب مشتریان و استفاده نماینده های این خودرو می گویند گیربکس دستی بهتر از اتوماتیک است. چون سیستم گیربکس AMT عملکرد مناسبی ندارد و برای این خودرو انتخاب شده تا قیمت پایین نگه داشته گردد.

بعضی از امکانات جانبی برلیانس h230 که بیشتر در مدل دنده اتوماتیک دیده می شوند؛ حسگر پارک دنده عقب، چراغ های مه شکن، سانروف، سیستم تهویه مطبوع، میله فرمان جمع شونده، آیینه های برقی، تنظیم برقی جایگاه راننده و سرنشین، شیشه بالابر برقی درب های جلو و عقب و سیستم صوتی دارای مانیتور با قابلیت پخش MP3، دارای گذرگاه USB و دو بلندگو است.

برلیانس h320

یک خودروی هاچ بک و بسیار جوان پسند که دارای تمام ویژگی های وسوسه نماینده برای جلب نظر خریداران است. این خودرو، به نوعی هاچ بک برلیانس h330 محسوب می گردد.

بسیاری از افراد اعتقاد دارند قسمت پشتی این خودرو شبیه به محصولات بی ام و است. طراحی و ترکیب ظاهری یک دست و هماهنگی دارد که نشان نمی دهد یک خودروی ارزان قیمت است و سریعا دل زده نمی شوید. چراغ های چند ضلعی دو رنگ، درب صندوق و مه شکن ها بعضی از نقاط قوت این طراحی هستند.

تعیینات فنی این خودرو از این قرار است: موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه، حجم موتور 1654 سی سی، قدرت 114 اسب بخار در 6 هزار دور در دقیقه، گشتاور 154 نیوتنی در 4 هزار دور در دقیقه، سیستم گیربکس 4 سرعته اتوماتیک یا 5 سرعته دستی، حداکثر سرعت 170 کیلومتر بر ساعت با باک بنزین 55 لیتری و استاندارد آلایندگی یورو 5.

کاملا یک خودروی مالی و مناسب برای بازار ایران و افرادی که از خودروهای فراوری داخل خسته شده اند ولی نمی خواهند هزینه زیادی برای خرید خودروی خارجی بدهند یا توانش را ندارند.

برلیانس h320 و h330 مجموعه ای بزرگ از امکانات جانبی و ایمنی دارند که ارزش آن ها را بیشتر می نماید. سیستم ورود و استارت بدون کلید (مدل اتوماتیک) و بسته شدن پنجره ها با استفاده از ریموت کنترل، دو مورد از امکانات جانبی H320 هستند.

برلیانس h330

میان مشتریان برلیانس معروف است که اگر می خواهید بی ام و بخرید ولی پول ندارید؛ برلیانس h330 را بخرید. تداعی نماینده نسل اول خودروهای BMW است.

یک سدان با کیفیت ساخت خوب (البته در خارج از کشور) که پس از چند سال، بازار دست دوم داغی هم دارد. طراحی و ظاهر داخل و بیرون کابین یک کلاس بالاتر از خودروهای چینی است و مورد استقبال هواداران خودروهای حجیم قرار می گیرد.

دو رنگ بودن داشبورد باعث شده داخل کابین این خودرو متنوع تر از سایر خودروها باشد. در پنل سیستم صوتی و تصویری و کنترلرها هم از کروم (تزیینات) توسی رنگ براق استفاده شده است. دسترسی راحت راننده به کنترلرها و وجود سانروف از جمله جذابیت های داخل کابین در مدل اتوماتیک است.

پارس خودرو برای مدت محدودی این خودرو را با پیشرانه بهینه شده ای روانه بازار کرد ولی به طور کلی تعیینات برلیانس h330 شامل 103 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه، 138 نیوتن متر در 3800 دور در دقیقه، 5 دنده دستی یا 4 دنده اتوماتیک، 170 کیلومتر بر ساعت نهایت سرعت و 6.7 لیتر در هر کیلومتر مصرف سوخت است.

همان طور که برای خودروی برلیانس h320 اشاره شد؛ نمونه سدان ان هم امکانات جانبی نسبتا زیادی دارد که البته باید دید در مدل های فراوری داخل چقدر به آن ها پایبند هستند.

برلیانس C3

به جز سه مدل برلیانس h230 و h330 و h320 که بیشتر در بازار ایران دیده می شوند؛ شاهد عرضه برلیانس C3 کراس اوور هم هستیم. در مقطعی این خودرو هم توسط پارس خودرو و سایپا فراوری شده است.

میان هاچ بک h320 و C3 برلیانس شباهت های زیادی از نظر فنی و ظاهری وجود دارد. به نوعی می توان برلیانس C3 را مدرن تر و تجهیزتر از h320 اتوماتیک دانست. عرض و ارتفاع بیشتر شده است؛ شاهد افزوده شدن ریل سقفی، رکاب جانبی و اسویلر هستیم.

این کراس بازار ایران جوان ها را بیشتر به سوی خود می کشاند و علاوه بر کسب استاندارد آلایندگی یورو 5، استانداردهای EOBD و IUPR را نیز دارد.

موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه با حجم موتور 1654 سی سی و دیفرانسل جلو، 114 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه و گشتاور 154 نیوتن متر در 3800 دور در دقیقه با جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک و حجم باک 55 لیتر بعضی از تعیینات فنی برلیانس C3 هستند.

بعضی از امکانات جانبی این خودرو رینگ 16 اینچی آلومینیومی، سانروف، سیستم ورود و استارت بدون کلید، غربیلک فرمان چرمی مجهز به دکمه تنظیم صدا، فرمان برقی، سنسور عقب، کروز کنترل و سیستم صوتی 4 بلندگو هستند.

منبع: یک پزشک
انتشار: 29 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 400

به "کدام مدل خودروی برلیانس برای ما مناسب است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام مدل خودروی برلیانس برای ما مناسب است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید