آموزش رنگ آمیزی دیوار بتنی

به گزارش مجله عکسفا، رنگ آمیزی دیوار بتنی می تواند نمای زیبایی به آن بخشیده و آن را با سایر المان های به کار رفته تلفیق کند. در هنگام رنگ آمیزی دیوار بتنی رعایت یک سری نکات الزامی می باشد. برای مثال از جمله نکاتی که در هنگام رنگ آمیزی دیوارهای بتنی باید به یاد داشته باشید، انتخاب رنگ مناسب و تطبیق پذیر با بتن می باشد. هم چنین قبل از اقدام به رنگ آمیزی باید از سیلر استفاده نمایید. در این صورت رطوبت به داخل دیوار نفوذ نمی کند. هم چنین استفاده از پرایمر قبل از رنگ آمیزی دیوار از دیگر نکاتی است که باید به یاد داشته باشید. آن چه که در ادامه این مطلب از ما به بیان آن خواهیم پرداخت، آموزش رنگ آمیزی دیوار بتنی می باشد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

آموزش رنگ آمیزی دیوار بتنی

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

مرحله اول

آن چه که در ابتدای کار باید به یاد داشته باشید، انتخاب رنگ مناسب برای رنگ آمیزی دیوار بتنی می باشد. برای انجام این کار باید از یک رنگ مقاوم در برابر رطوبت استفاده نمایید. هم چنین در صورتی که از این رنگ در فضای بیرونی استفاده می کنید، این رنگ باید در مقابل تابش نور خورشید نیز مقاوم باشد. رنگ های روغنی می توانند گزینه ای مناسب برای انتخاب در جهت رنگ آمیزی دیوارهای بتنی باشد. در صورتی که دیوار بتنی در فضای داخلی واقع شده است، می توانید از رنگ های مخصوص استفاده نمایید. رنگ های اکریلیک می توانند گزینه ای مناسب برای انتخاب باشند.

مرحله دوم

برای آغاز کار، ابتدا ضروری است سطح دیوار بتنی را تمیز کنید. اگر دیوار در محوطه باز واقع شده است، می توانید از آب برای انجام این کار استفاده نمایید. توجه داشته باشید که برای انجام این کار، آب باید فشار داشته باشد. در صورتی که دیوار در فضای داخلی واقع شده است و امکان استفاده از فشار آب برای تمیز کردن آن وجود ندارد، می توانید با استفاده از آب و مواد شوینده و به یاری یک براش اسکراب نسبت به انجام این کار اقدام نمایید.

مرحله سوم

در این مرحله در صورت وجود هرگونه آسیب دیدگی در سطح دیوار بتنی، بهتر است نسبت به بازسازی آن اقدام نمایید. در صورت وجود سوراخی در سطح دیوار بهتر است از بتن مناسب برای پر کردن آن بهره ببرید. بعد از انجام این کار از طریق یک حوله بر روی آن بکشید تا سطحی یکدست در اختیار داشته باشید.

مرحله چهارم

رنگ آمیزی دیوار بتنی که سیلر زنی آن به خوبی صورت نگرفته است، نمی تواند به خوبی انجام گردد. برای چک کردن این مسئله از یک نوار پلاستیکی بر روی دیوار بهره ببرید. توجه داشته باشید که در زیر آن هوا وجود داشته نباشد. بعد از 24 ساعت اگر بر روی نوار پلاستیکی رطوبتی ظاهر شد نشان دهنده این است که دیوار به خوبی سیلر زنی نشده است. اگر رطوبتی بر روی آن پدیدار نشد، نشان می دهد که دیوار به خوبی سیلر زنی شده است.

مرحله پنجم

در این مرحله بهتر است از یک لایه سیلر بر روی دیوار استفاده نمایید و در طول یک شب به آن اجازه دهید تا خشک گردد. توجه داشته باشید که از سیلر سطوح بتنی به این منظور استفاده نمایید.

مرحله ششم

بعد از استفاده سیلر نوبت به استفاده از پرایمر می رسد. برای استفاده از پرایمر می توانید از غلطک رنگ آمیزی استفاده نمایید. توجه داشته باشد که این کار را با دقت انجام دهید. بعد از پرایمر زدن دیوار، به مدت 24 ساعت اجازه دهید که خشک گردد. اگر بعد از استفاده از پرایمر دیوار از زیر آن پیدا بود، از یک لایه دیگر نیز استفاده نمایید.

مرحله هفتم

در این مرحله نوبت به استفاده از رنگ می رسد. به یاد داشته باشید که حداقل باید از سه لایه رنگ آمیزی استفاده نمایید. برای رنگ آمیزی دیوار بتنی می توانید از اسپری، غلطک و قلموی رنگ آمیزی بهره ببرید. بعد از هر بار رنگ آمیزی 24 ساعت زمان برای خشک شدن رنگ احتیاج می باشد.

مرحله هشتم

در این مرحله با استفاده از وسیله انتخابی می توانید نسبت به رنگ آمیزی دیوار بتنی اقدام نمایید. همان طور که قبلا گفته شد دو تا سه مرتبه باید از رنگ بر روی دیوار بتنی استفاده نمایید. بعد از هربار استفاده از رنگ اجازه دهید تا خشک گردد. استفاده از سیلر رنگ این امکان را فراهم می نماید که رنگ به خوبی جذب دیوار گردد. هم چنین استفاده از این محصول مدت زمان ماندگاری رنگ را نیز افزایش می دهد. در این مرحله کار شما به خاتمه می رسد.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 557

به "آموزش رنگ آمیزی دیوار بتنی" امتیاز دهید

1 کاربر به "آموزش رنگ آمیزی دیوار بتنی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش رنگ آمیزی دیوار بتنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید