از روستایی بدون در و قفل در هند بیشتر بدانید

به گزارش مجله عکسفا، Shani shingnapur در هر روز بیش از 40.000 نفر زاهد را بخاطر افسانه ای 300 ساله جذب می نماید.

از روستایی بدون در و قفل در هند بیشتر بدانید

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

روستایی را تصور کنید که خانه ها در آن هیچ دری ندارند ، در مغازه ها همواره باز است و محلیان هیچ احساس نا امنی نمی نمایند.

این داستان روستای Shani Shingnapur در ایالت Mahashtra هند است ، جایی که روستاییان بخاطر اعتقاد لایزال خود به خدای شانی ، خدای خورشید از هر گونه ایمن سازی خودداری می نمایند و خدای خورشید به عنوان حافظ روستا تلقی می گردد.

این افسانه 300 ساله می گوید که بعد از یک باران سهمگین و جاری شدن سیل ، یک تخته سنگ مشکی صیقل داده شده در سواحل رودخانه Panasnala که زمانی در روستا جریان داشته است، پیدا می گردد. وقتی روستاییان با چوبی این تخته سنگ 1.5 متری را لمس می نمایند ، از آن خونی به بیرون تراوش می نماید. بعد از آن شب shani به خواب رئیس قبیله می آید و فاش می سازد که آن تخته سنگ بتی از طرف او بوده است و دستور می دهد که در روستا نگه داری گردد تا از این به بعد در آنجا ساکن گردد . اما شانی یک شرط داشت : تخته سنگ و قدرت های ماورایی اش باید بدون هیچ محافظی در معرض دید ساکنان روستا قرار بگیرد و بعد ها خدای خورشید رهبر قبیله را مورد آمرزش قرار می دهد و قول می دهد که از روستا در مقابل هر خطری محافظت کند.

بعد از اینکه روستاییان آن تخته سنگ بزرگ را در مرکز شهر و در محیطی بدون سقف نصب می نمایند ، تصمیم می گیرند که تمامی قفل ها و درها را از بین ببرند ، آنها دیگر با محافظت خدای خورشید نیازی به آنها احساس نمی کردند .

این سنت برای نسلها ادامه پیدا نموده است . برخی از محلی ها تخته هایی چوبی را برای جلوگیری از ورود سگ ها به داخل خانه آویزان می نمایند ولی هیچ در دائمی وجود ندارد و جواهرات و یا پول های آنها بدون گاو صندوق و یا در نگهداری می گردد. آنها اعتقاد راسخی به نگهبان مقدس دارند که آنها را از هر بلایی محافظت می نماید.

منبع : BBC

منبع: الی گشت
انتشار: 25 آبان 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 395

به "از روستایی بدون در و قفل در هند بیشتر بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از روستایی بدون در و قفل در هند بیشتر بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید