اعطای مجوز بند ب به مراکز درمانی استان کرمان

به گزارش مجله عکسفا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان گفت: مراکز درمانی واجد شرایط استان کرمان می توانند در راستای جذب گردشگران سلامت اقدام به راه اندازی دفاتر خدمات مسافرتی (بند ب) نمایند.

اعطای مجوز بند ب به مراکز درمانی استان کرمان

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، فریدون فعالی در حاشیه بازدید از کلینیک تخصصی پزشکی و دندان پزشکی حضرت ابوالفضل(ع) کرمان اظهار کرد: تاکنون دو شرکت خدمات مسافرتی و یک مرکز درمانی استان کرمان پیروز شده اند مجوزها و گواهینامه های مربوط به گردشگری سلامت را دریافت نمایند و اسامی آنها نیز در سامانه وزارت میراث فرهنگی و وزارت بهداشت ثبت شده است.

او با بیان اینکه کشور ایران در حوزه های گردشگری فرهنگی، مذهبی و سلامت دارای ظرفیت های زیادی است، اضافه کرد: با توجه به وجود زیرساخت های لازم در حوزه گردشگری سلامت می توان با برنامه ریزی مناسب به اهداف مورد نظر در این حوزه دست یافت.

فعالی با اشاره به اینکه تعدادی از کشورهای همسایه در حوزه گردشگری سلامت با کشور ایران رقابت می نمایند، توضیح داد: در ایران خدمات گردشگری سلامت بسیار ارزان است و در قالب بسته های قابل رقابت ارائه می گردد.

او با بیان اینکه استان کرمان قابلیت تبدیل شدن به یکی از قطب های گردشگری پزشکی را دارد، اضافه کرد: باید ظرفیت های این استان در حوزه گردشگری سلامت شناسایی گردد تا گردشگران با توجه به خدمات خاص درمانی وارد این استان شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان ادامه داد: در سال های گذشته بعضی از استان ها همچون فارس، خراسان و یزد توانسته اند گوی سبقت را در زمینه گردشگری سلامت از دیگر استان های کشور بربایند و با ارائه خدمات درمانی با کیفیت بر تعداد گردشگران خارجی سلامت خود بیفزایند.

او با بیان اینکه گردشگری سلامت در بین دیگر حوزه های گردشگری از درآمد بالاتری برخوردار است، اضافه کرد: گردشگران مذهبی به طور متوسط یک هزار دلار، گردشگران سیاحتی دو هزار دلار و گردشگران درمانی 7 تا 10هزار دلار برای کشورها درآمدزایی دارند.

فعالی در ادامه اعلام کرد: خوشبختانه کلینیک تخصصی پزشکی و دندان پزشکی حضرت ابوالفضل(ع) به لحاظ کیفیت بالای خدمات درمانی شرایط لازم برای دریافت مجوز در زمینه پذیرش گردشگر سلامت را دارد.

او اضافه کرد: از آنجا که گردشگران سلامت به دنبال درمان های با کیفیت بالاتر و قیمت پایین تر هستند، انطباق بیمارستان ها با استانداردهای بین المللی می تواند ارائه خدمات با کیفیت را تضمین کند.

فعالی با اشاره به اینکه با هدف گذاری و برنامه ریزی می توان سهم خود را از بازار گردشگری سلامت بدست آورد، اضافه کرد: گسترش بازار گردشگری سلامت و تقویت آن منوط به مدیریت منسجم و همه جانبه است.

او با بیان اینکه در کنار جذب گردشگران خارجی سلامت، باید برنامه ریزی برای ورود گردشگران داخلی نیز داشته باشیم، توضیح داد: اولین شاخص برای جذب گردشگران توانمندسازی محیط است به طوری که در ابتدا باید زیرساخت های این نوع گردشگری را مهیا کنیم تا بتوانیم میزبان خوبی برای گردشگران این حوزه باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به اینکه این اداره کل به مراکز درمانی واجد شرایط، مجوز (بند ب) اعطا می نماید، اضافه کرد: وزارت بهداشت نیز وظیفه اعطای مجوز به شرکت های تسهیل گر خدمات درمانی و همچنین بیمارستان های واجد شرایط را بر عهده دارد که فعالیت های مذکور برای هماهنگی و تقسیم تخصصی کار بین دو دستگاه به منظور برنامه ریزی و تدوین سیاست های کلی گردشگری سلامت صورت گرفته است.

فعالی در انتها اعلام کرد: بیمارستان ها و مراکز درمانی که شرایط لازم برای دریافت بند ب را دارند، می توانند با مراجعه به اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان در این خصوص اقدام و از این طریق گردشگران حوزه سلامت را به این استان وارد نمایند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 560

به "اعطای مجوز بند ب به مراکز درمانی استان کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعطای مجوز بند ب به مراکز درمانی استان کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید