توسعه گردشگری صنایع دستی ایران را راهی بازارهای جهانی می نماید

به گزارش مجله عکسفا، به گزارش خبرنگاران، فریدون الهیاری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در ارتباط با گردشگری پساتحریم، آمادگی هنرمندان صنایع دستی و برنامه ریزی لازم برای این مهم را ضروری دانست و گفت: صنایع دستی و گردشگری از حوزه هایی است که امیدواریم پس از برطرف تحریم ها و با تحولاتی که در عرصه روابط بین الملل ایجاد می گردد، شاهد تحولی جدی در آن باشیم.

توسعه گردشگری صنایع دستی ایران را راهی بازارهای جهانی می نماید

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا قیمت مناسب هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

وی با بیان اینکه با تحولات عرصه بین المللی باید منتظر یک موج وسیع از حضور گردشگران خارجی در ایران باشیم، اضافه نمود: کشورهایی که سالها نگاه خصومت آمیزی نسبت به ایران داشتند امروز به شهروندان خود اعلام نموده اند که سفر به ایران مسئله ای ندارد که این موارد فرصت های خوبی پیش روی گردشگری ایران قرار می دهد.

هتل ها و اماکن اقامتی مناسب برای گردشگران خارجی فراهم گردد

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان با تاکید بر اینکه در این میان آنچه مهم است، ضرورت توجه به فراهم آوردن و توسعه زیرساخت های گردشگری است، بیان داشت: هنوز با شرایط مطلوب فاصله بسیار داریم و ضروری است هتل ها و اماکن اقامتی مناسب برای گردشگران نیز فراهم گردد.

وی ادامه داد: تحرک بخش خصوصی در سالهای اخیر قابل قبول بوده و تمایل به سرمایه گذاری در این بخش افزایش یافته است که امیداریم با رونق بازار گردشگری، جذابیت های سرمایه گذاری در ایران نیز بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

الهیاری ابراز داشت: اکنون با حضور سرمایه گذاران ایرانی مقیم خارج از کشور روبرو هستیم بر این اساس سازمان میراث فرهنگی اصفهان به عنوان اولویت نخست، توسعه زیرساخت های گردشگری اصفهان را به دلیل جاذبه های فراوان این استان مدنظر قرار داده است.

وی با تاکید بر اینکه کاستی های این بخش به گونه ای است که باید هرچه سریع تر برطرف گردد، بیان داشت: چشم اندازهای حوزه گردشگری کاملا روشن است و امیدواریم تحول بزرگی را در این بخش در آینده نزدیک ببینیم.

صنایع دستی باید بدون دخالت گردشگری به بازارهای جهانی راه پیدا کند

مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان در ارتباط با تحولات صنایع دستی در حوزه پساتحریم نیز گفت: صنایع دستی تا حد زیادی وابسته به صنعت گردشگری است و البته دیدگاه ما این است که تجارت در این حوزه باید به گونه ای گسترش پیدا کند که بدون وابستگی به حوزه گردشگری، در بازارهای جهانی حضور داشته و کارگزارانی در این بخش فعال باشند.

وی اضافه نمود: این رویکرد در سازمان وجود دارد و امروز ما در کنار توجه به هنرمندان صنایع دستی سیاست گذاری در بخش توسعه صادرات و توجه به صادرنمایندگان و فعالان صنایع دستی نیز از اولویت های مورد توجه سازمان میراث فرهنگی است و باید با برنامه ریزی صحیح از این فرصت بهترین استفاده را ببریم.

الهیاری با بیان اینکه توسعه گردشگری در بازار صنایع دستی تحول ایجاد می نماید، توضیح داد: نکته این است که هنگام حضور هیئت های مالی که به کشورمان سفر می نمایند باید موضوع صنایع دستی را نیز مد نظر قرار دهیم که در این صورت افق های روشنی برای پیشرفت در بازار جهانی پیش رو داریم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 618

به "توسعه گردشگری صنایع دستی ایران را راهی بازارهای جهانی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه گردشگری صنایع دستی ایران را راهی بازارهای جهانی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید