افزایش مراجعه کنندگان سرپایی و بستری به مراکز درمانی ، امکان شرایط قرمز کرونا در البرز

به گزارش مجله عکسفا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: افزایش مراجعه کنندگان سرپایی و بستری به مراکز درمانی یک هشدار است و ممکن است شرایط البرز از شرایط زرد به قرمز تبدیل شود.

افزایش مراجعه کنندگان سرپایی و بستری به مراکز درمانی ، امکان شرایط قرمز کرونا در البرز

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر حسین کریم چهارشنبه 4 تیر گفت: متأسفانه با افزایش شیوع کرونا در کشور و استان البرز روبرو هستیم و تعداد بیماران بستری شده نسبت به دو هفته قبل بیشتر شده است.

کریم اضافه کرد: فرایند مرگ ومیر این بیماری نسبت به اسفند 98و اوایل شیوع کرونا کاهش یافته و اکنون فرایند ثابت و کمی دارد.

وی گفت: افزایش مراجعه کنندگان سرپایی و بستری به مراکز درمانی یک هشدار است و ممکن است شرایط البرز از شرایط زرد به قرمز تبدیل شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز ادامه داد: رعایت نکردن نکات بهداشتی از سوی مردم می تواند شرایط استان را به قرمز تبدیل کند و بازگشت محدودیت ها را به دنبال خواهد داشت.

وی بیان نمود: نقطه ضعف در مقابل کرونا، شلوغی و ازدحام است چون این ویروس به شدت در ازدحام جمعیت تکثیر خواهد شد، به مردم عزیز توصیه می کنم همچنان بر رعایت فاصله گذاری دقت داشته باشند و از حضور در اجتماعات جدا پرهیز کنند.

کریم گفت: از مردم درخواست می کنیم خارج از منزل حتماً از ماسک استفاده کنند چراکه در حال حاضر سلاح مبارزه با کرونا استفاده از ماسک و شستشوی مکرر دست ها است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: عوامل خطر مانند تراکم جمعیت، زندان ها و راه های مواصلاتی می توانستند استان را در مرحله اول با بحران جدی رو به رو کنند ولی همراهی و کمک مردم بسیار حائز اهمیت بود و همچنین مدیریت و انسجام خوب استانی و اطلاع رسانی به موقع از دیگر عوامل موفقیت در مرحله اول بود که نیاز داریم این سه عامل در این مرحله هم ادامه داشته باشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1045

به "افزایش مراجعه کنندگان سرپایی و بستری به مراکز درمانی ، امکان شرایط قرمز کرونا در البرز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش مراجعه کنندگان سرپایی و بستری به مراکز درمانی ، امکان شرایط قرمز کرونا در البرز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید