اولین گوشی های مبتنی بر وای فای 7 در سال 2024 عرضه می شوند

به گزارش مجله عکسفا، بر اساس گزارش خبرگزاری DigiTimes، اولین گوشی های مبتنی بر فناوری وای فای 7 در نیمه دوم 2024 به دست کاربران می رسند. وای فای 7 از کانال های 320 مگاهرتزی می تواند استفاده کند و در نهایت با بهره گیری از همان تعداد آنتن های در نظر گرفته شده برای وای فای 6، قادر به ارائه 2.4 برابر سرعت بیشتری خواهد بود.

اولین گوشی های مبتنی بر وای فای 7 در سال 2024 عرضه می شوند

بر اساس اعلام اتحادیه جهانی وای فای، این استاندارد می تواند سرعت 30 گیگابیت تا 40 گیگابیت در ثانیه را برای کاربران ارائه کند. به همین علت برای نسل نو هدست های واقعیت افزوده و مجازی، استریم ویدیو های 8K و دیگر گجت های گیمینگ اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت.

برای مقایسه باید بگوییم که وای فای 6 حداکثر سرعت 9.6 گیگابیت در ثانیه و وای فای 5 حداکثر سرعت 3.5 گیگابیت در ثانیه را ارائه می دهند. بنابراین وای فای 7 در برابر نسل های قبلی یک پیشرفت قابل توجه به شمار میرود. هنوز مشخص نیست که اپل چه زمانی این مشخصه را برای گجت های خود ارائه می دهد. البته باید خاطرنشان کنیم اگرچه وای فای 6E از سال 2019 در دسترس شرکت ها قرار گرفته، ولی اپل هنوز این استاندارد را هم عملی نکرده است.

برخی کارشناسان بر این باور هستند که اپل قصد دارد به طور مستقیم به وای فای 7 مهاجرت کند و بنابراین ممکن است هیچوقت شاهد بهره گیری گجت های این شرکت از وای فای 6E نباشیم. وای فای 7 هم ابتدا راهی روتر ها و لپ تاپ ها می شود و در نهایت به گوشی های هوشمند راه پیدا می کند. به عنوان مثال مدیاتک ماه ها قبل یک چیپ مجهز به این قابلیت را نمایش داد و اینتل هم گفته تا سال 2024 این قابلیت را برای لپ تاپ ها ارائه می کند. کوالکام هم مشغول آماده سازی مودم های مبتنی بر این استاندارد است. بنابراین در نهایت تا همان سال 2024، شاهد فراگیری این استاندارد خواهیم بود.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 مهر 1401 بروزرسانی: 1 مهر 1401 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 2119

به "اولین گوشی های مبتنی بر وای فای 7 در سال 2024 عرضه می شوند" امتیاز دهید

1 کاربر به "اولین گوشی های مبتنی بر وای فای 7 در سال 2024 عرضه می شوند" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین گوشی های مبتنی بر وای فای 7 در سال 2024 عرضه می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید