بعضی کشورها تهیه واکسن کرونا را سیاسی سازی نموده اند

به گزارش مجله عکسفا، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، رئیس جمهور روسیه طی سخنانی از اعلام آمادگی کشورش برای افزایش ساخت واکسن روسی کرونا موسوم به اسپوتنیک وی اطلاع داد.

بعضی کشورها تهیه واکسن کرونا را سیاسی سازی نموده اند

بر اساس این گزارش، ولادیمیر پوتین بعلاوه با اشاره به تصمیم بعضی کشورها برای عدم استفاده از واکسن روسی کرونا علیرغم تأثیر گذاری ثابت شده این واکسن، انگیزه این اقدام آنها را سیاسی سازی مساله واکسن کرونا دانست.

رئیس جمهور روسیه گفت: اجازه دهید این نکته را یادآوری کنم که واکسن روسی (کرونا) به اسم ایمن ترین و تأثیرگذارترین واکسن شناخته شده است. تأثیرگذاری این واکسن 96 درصد بوده و بر اساس گزارش مراجع مربوطه ما، تا به امروز هیچ مرگی بر اثر تزریق این واکسن گزارش نشده است.

وی بعلاوه با انتقاد از سیاسی سازی خرید و تهیه واکسن، آن دسته از دولت های مخالف واکسن اسپوتنیک را به بی علاقگی به حفظ جان شهروندان خود در برابر بیماری کرونا متهم کرد.

گفتنی است کشورهای اروپایی در حالی از استفاده از واکسن روسی کرونا سر باز می زنند که تزریق واکسن های ساخت اروپا و آمریکا، به خصوص واکسن آسترازنکا با موارد متعددی از عوارض جانبی جدی از جمله لخته شدن خون و مرگ دریافت کننده آن همراه بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1708

به "بعضی کشورها تهیه واکسن کرونا را سیاسی سازی نموده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعضی کشورها تهیه واکسن کرونا را سیاسی سازی نموده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید