بهبود صندلی اقتصاد ایران در سال های پیش رو

به گزارش مجله عکسفا، رتبه ایران در بین اقتصادهای بزرگ دنیا تا سه سال دیگر ارتقا خواهد یافت.

بهبود صندلی اقتصاد ایران در سال های پیش رو

جهت دریافت مشاوره خدمات ساخت بروشور از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ بروشور های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران، مرکز مطالعات مالی و بازرگانی لندن در گزارشی به آنالیز شرایط مالی کشورهای دنیا در سال های پیش رو پرداخت. این موسسه چشم انداز رشد مالی را در سال 2020 بسیار بهتر از سال 2019 ارزیابی نموده و افزوده است که روابط تجاری بین کشورهای آسیایی با کشورهای اروپایی به دنبال پروژه جاده و کمربند چین تقویت خواهد شد. طبق پیش بینی این موسسه، چین در سال 2034 از آمریکا سبقت گرفته و به بزرگ ترین اقتصاد دنیا تبدیل خواهد شد.

شرایط اقتصاد ایران

طبق اعلام این مرکز انگلیسی، اقتصاد ایران در سال 2019 بالاتر از اتریش و نیجریه و پایین تر از بلژیک و سوئد، بیست وششمین اقتصاد بزرگ دنیا بوده است. هر چند با توجه به رشد منفی سال 2019 اقتصاد ایران در سال 2020 احتمالا با یک رتبه نزول به بیست و هفتمین اقتصاد بزرگ دنیا تبدیل خواهد شد اما با از سرگیری رشد مثبت مالی در امسال، ایران در سال 2021 به بیست و پنجمین اقتصاد بزرگ دنیا تبدیل خواهد شد.

چین در تعقیب سایه به سایه آمریکا

هر چند آمریکا کماکان در یک دهه آینده نیز بزرگ ترین اقتصاد دنیا باقی مانده است اما این کشور طبق پیش بینی مرکز مطالعات مالی و بازرگانی لندن در سال 2034 جای خود را به چین خواهد داد. طبق پیش بینی این موسسه، هند نیز درآن سال جای ژاپن را به عنوان سومین اقتصاد بزرگ دنیا خواهد گرفت و آلمان، انگلیس و فرانسه در رتبه های پنجم تا هفتم بزرگ ترین اقتصادهای دنیا قرار خواهند گرفت.

شرایط کشورهای منطقه

عربستان که در حال حاضر تنها کشور عربی عضو گروه 20 است تا سال 2034 از جمع 20 اقتصاد بزرگ دنیا خارج خواهد شد. برخلاف عربستان، ترکیه کماکان تا سه سال آینده و هم چنین تا سال 2034 به عنوان هفدهمین اقتصاد بزرگ دنیا معرفی شده است. روسیه نیز کم و بیش صندلی خود را حفظ خواهد نمود و دوازدهمین اقتصاد بزرگ دنیا در سه سال آینده خواهد بود. دیگر کشور همسایه یعنی امارات در حال حاضر سی و یکمین اقتصاد بزرگ دنیا معرفی شده اما تا سال 2034 این کشور به صندلی سی و چهارم تنزل پیدا خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 632

به "بهبود صندلی اقتصاد ایران در سال های پیش رو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهبود صندلی اقتصاد ایران در سال های پیش رو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید