توصیه های بهداشتی گرجستان

به گزارش مجله عکسفا، همواره به گردشگران پیشنهاد می شود برای سفر به گرجستان توصیه های بهداشتی و ایمنی را جدی بگیرند تا سفری بدون دغدغه و پر خاطره داشته باشند . بیمه مسافرتی لازمه هر سفری است پس قبل از سفر در خصوص اعتبار آن مطمئن شوید . گرجستان در شمال غربی ایران و در همسایگی کشورهای روسیه ، ترکیه ، آذربایجان و ارمنستان واقع شده و هیچ مرز مشترکی با ایران ندارد . قبل از هر چیز بهتر است بدانید که سطح امکانات پزشکی در گرجستان در مقایسه با ایران پایین تر بوده و رعایت توصیه های بهداشتی گرجستان مسافران را از شر بیماری ها واگیر و غیر واگیر در امان می دارد .

توصیه های بهداشتی گرجستان

با ما سفر کنید و با تور گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

برای حفظ سلامت در سفر به کشور گرجستان گردشگران عزیز باید دو مرحله را پشت سر بگذارند : مرحله اول مربوط به داخل کشور و انجام واکسیناسیون قبل از سفر است و مرحله دوم مربوط به کشور گرجستان و آگاهی از نکاتی است که باید به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری ها در این کشور رعایت نمود . در ادامه چند نکته بهداشتی که عمل کردن به ان ها ضامن سلامتی شماست ارائه شده است .

توصیه های بهداشتی گرجستان

  • اگر مبتلا به بیماری خاصی هستید و دارو مصرف می کنید حتما در سفر خلاصه پرونده پزشکی تان را به همراه داشته باشید .
  • قبل از اینکه کشور را به مقصد گرجستان ترک کنید زمان ترزیق واکسن چهارگانه (کزار ، دیفتری ، فلج اطفال و سرخک) به خصوص در بچه ها را چک کنید و از تزریق به موقع آن اطمینان حاصل نمایید .
  • بر طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت احتمال ابتلا به بیماری هایی چون هپاتیت A ، دیفتری ، سل ، تب تیفوئید و هاری در گرجستان زیاد است پس قبل از همراه شدن با تور گرجستان خود را در مقابل این بیماری ها ایمن کنید و نسبت به تزریق واکسن های مربوطه اقدام فرمائید .
  • هپاتیت B و ایدز در کمین افرادی هستند که ارتباطات غیر مطمئن را در برنامه خود قرار می دهند . ضروری است در کنار رعایت نکات بهداشتی از داشتن چنین روابطی پرهیز نمود .
  • در گرجستان از آب جوشیده یا بسته بندی بهره ببرید .
  • قبل از خوردن میوه حتما خوب آن ها را بشویید و بعد از پوست دریافت نوش جان کنید .
  • اگر برای وعده های روزانه از غذاهای گوشتی استفاده می کنید اطمینان حاصل کنید که گوشت موجود در غذا کاملا پخته باشد .
  • اگر زمان سفرتان به گرجستان بیش از یک ماه به طول می انجامد باید کارت عدم ابتلا به HIV ارائه دهید . اگر این کارت را نداشته باشید درهنگام ورود به این کشور باید آزمایش مربوطه را انجام دهید .
  • از به همراه بردن داروهایی که ورود ان ها به گرجستان جرم محسوب می گردد خودداری کنید . اگر داروی خاصی مصرف می کنید قبل از سفر مطمئن شوید همراه داشتن این دارو در گرجستان غیرقانونی نیست .
منبع: لذت سفر
انتشار: 2 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 798

به "توصیه های بهداشتی گرجستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه های بهداشتی گرجستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید