جزئیات گفت وگوی شهردار تهران و لندن

به گزارش مجله عکسفا، شهرداران تهران و لندن در گفت گویی تجارب خود در حوزه مقابله با کرونا را به اشتراک گذاشتند.

جزئیات گفت وگوی شهردار تهران و لندن

به گزارش ، پیروز حناچی، شهردار تهران در دیدار و گفت گوهای مجازی با شهرداران جهان، با صادق خان، شهردار لندن تماس ویدئویی برقرار کرد و در این دیدار، گفت: محدودیت های زیادی در ناوگان حمل ونقل عمومی برای مدیریت شهری وجود دارد از جمله اینکه به دلیل تحریم ها امکان گسترش آن نیست اما شهرداری تهران در دوران شیوع کرونا با حفظ پروتکلهای بهداشتی در جابجایی مسافران با ناوگان حمل و نقل عمومی اقدامات موثری انجام داده است.

حناچی با ذکر اینکه ایران همزمان با دو ویروس کرونا و تحریم می جنگد، ادامه داد: با وجود شرایط کرونا، کسب و کارهای استارت آپی در ایران فعال شد و بسکمک از خدماتی که پیش از شیوع این ویروس به صورت حضوری انجام می شد، هم اکنون به صورت اینترنتی و در شبکه های مجازی انجام می شود.

شهردار تهران به موضوع تدفین افراد فوت شده در شرایط شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: همانطور که می دانید مسلمانان مراسم ویژه ای برای تدفین دارند، شهرداری تهران نیز به همین دلیل تلاش کرد با رعایت تمام پروتکلها و استانداردهای بهداشتی، متوفیان شهروندان در کمال احترام دفن شوند .

حناچی در بخش دیگری از سخنان خود به حمایت دولت از کسب و کارها در شرایط بحران کرونا اشاره کرد و گفت: دولت ایران در این زمینه برنامه منظمی طراحی کرده تا شرایط کسب و کارهای آسیب دیده از بحران کرونا از این بدتر نشود. آنچه برای ما آزار دهنده است این است که معمولاً در بحران های جهانی کشورها اختلافات و مسائل خود را کنار می گذارند و تلاش می کنند که به همدیگر کمک کنند تا شرایط سخت تر نشود. در زلزله بم روابط دولت ایران و آمریکا در شرایط مشابه بود اما دولت آمریکا به خاطر کمک به حادثه دیدگان زلزله سه ماه تحریم علیه ایران را لغو کرد.

در این دیدار مجازی ، صادق خان ، شهردار لندن نیز با تشکر از برقراری این تماس ویدئویی گفت: بسکمک از تدابیری که در لندن برای مقابله با کرونا اندیشیده شد شبیه اقدامات ایران است و حتی ایران در این زمینه جلوتر است .

لندن از 23 مارس مقررات سرسختانه قرنطینه اعمال کرد و هر کسی که از خانه بیرون می آمد تنها به چهار دلیل اجازه تردد داشت. اول خرید مایحتاج مواد غذایی، دوم مراجعه به دکتر، سوم یک بار در روز برای ورزش و چهارم شرایط شغلی خاص که برای خروج ضرورت داشته باشد.

او افزود: حمل و نقل عمومی هم در لندن به این شکل است که مترو تنها پنج درصد مسافران را جابجا می کند و اتوبوس 15 درصد و در واقع همه چیز به تعلیق درآمده است. در زمینه کفن و دفن هم تنها خانواده درجه یک حق حضور در مراسم تدفین را دارند و فاصله دو متر هم باید رعایت شود.

صادق خان درباره تلاش دانشمندان انگلیسی برای درمان این بیماری گفت: به تازگی واکسن ساخته شده توسط دانشگاه آکسفورد، آزمایش خواهد شد و همینطور در حال آزمایش نوعی پادتن هستیم که از مبتلایان درمان شده کرونا گرفته شده ، از طرفی تولید آنتی ژن ها را افزایش دادیم ولی برای رسیدن به نتیجه نهایی، زمان زیادی صرف خواهد شد تا این ویروس سرکوب شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 954

به "جزئیات گفت وگوی شهردار تهران و لندن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات گفت وگوی شهردار تهران و لندن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید