حکیم زاده: فناوری هراندازه که پیشرفته باشد جایگزین معلم و کلاس درس نخواهد شد

به گزارش مجله عکسفا، تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی در سومین نشست استانی خود، با همکاران حوزه ابتدایی استان سمنان به مصاحبه نشست.

حکیم زاده: فناوری هراندازه که پیشرفته باشد جایگزین معلم و کلاس درس نخواهد شد

به گزارش دفتر اطلاع رسانی و روابط عمومی معاونت آموزش ابتدایی، رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در سومین نشست استانی خود، با همکاران فرهنگی استان سمنان به تبادل نظر نشست. این تبادل نظر به صورت آنلاین به وسیله شبکه شاد صورت گرفت.

حکیم زاده در بیان ارجهیت آموزش حضوری اظهار کرد: شکاف طبقاتی دیجیتالی فضای فناوری دگرگونی هایی را در آموزش ایجاد کرد که قطعا معطوف به دوران کرونا نخواهد بود. پس از تعطیلی گسترده مدارس در کشورهای جهان متخصصان حوزه تعلیم و تربیت به این نتیجه رسیدند که فناوری هراندازه هم که پیشرفته باشد جایگزین معلم و کلاس درس نخواهد شد.

وی اضافه کرد: تربیت امریست که تنها به وسیله تعامل اتفاق می افتد و رشد مهارت های اجتماعی و ارتباطی فقط با آموزش حضوری میسر است. حضور کودک در فضای مدرسه در ارتباط با گروه همسالان، به دوست یابی و اجتماعی شدن یاری می نماید و این تعطیلی های طولانی مدت موجبات انزوایی ناخواسته را برای بچه ها فراهم کرده است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اینکه کودک خصوصا درسال های اول و دوم ابتدایی به وسیله مجازی بتواند الفبا و مهارت های پایه زبانی و زندگی را بیاموزد، دور از انتظار است. به همین دلیل کشورهای پیشرو در امر تعلیم و تربیت مدارس را باز نگه داشته اند.

حکیم زاده با اشاره به ابراز امیدواری وزیر محترم نسبت به گزارش اقدامات استان ها در مورد بسته تحولی خوانا توضیح داد: ما می توانیم به اهداف معین شده این طرح دست یابیم و با نهادینه کردن مهارت های خواندن، گوش کردن، نوشتن و مسئولیت پذیری، ادب و جرأت ورزی، دانش آموزان ما برای همه مراحل زندگی خود در رسیدن به فرصتهای خوب زندگی و موفقیت های تحصیلی، اجتماعی و شغلی بیمه خواهند شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 26 بهمن 1399 بروزرسانی: 26 بهمن 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1400

به "حکیم زاده: فناوری هراندازه که پیشرفته باشد جایگزین معلم و کلاس درس نخواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حکیم زاده: فناوری هراندازه که پیشرفته باشد جایگزین معلم و کلاس درس نخواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید