خودرو پس از تعطیلات، ارزان تر می گردد

به گزارش مجله عکسفا، به گزارش تجارت نیوز، قیمت خودروهای داخلی از بهمن ماه آغاز به جهش کرد. افزایش قیمت خودروهای داخلی در شرایطی رخ داد که مدیران وزارت صنعت بارها از افزایش عرضه خودرو به بازار و حتی افزایش فراوری خودرو گفته بودند اما درنهایت افزایش فراوری و عرضه نه تنها منجر به کاهش قیمت ها نشد بلکه شیب صعودی بهای خودرو در ماه های پایانی سال ادامه دار شد و حالا با شیوع کرونا این بازار هم مانند سایر بازارهای ایران سوت و کور شده و همین مساله منجر به کاهش قیمت خودرو شده است.

خودرو پس از تعطیلات، ارزان تر می گردد

به همین دلیل رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در پاسخ به این پرسش که آیا فرایند کاهش قیمت ها تا بعد از تعطیلات نوروز ادامه دار است؟ به تجارت نیوز گفت: بازار تابع عرضه و تقاضاست، چنانچه تقاضایی برای خرید خودرو نباشد و شرایط همانند یک ماه گذشته پیش رود قیمت خودروها نیز ارزان خواهد شد.

سعید موتمنی اضافه کرد: فعلا در ایام نوروز نیز تقاضایی برای خرید خودرو وجود ندارد، احتمالا نبود تقاضا در بازار خودرو تا پس از تعطیلات نوروز ادامه داشته باشد، همین عدم تقاضا قیمت خودروها را در بازار کاهش خواهد داد.

او اظهار کرد: قیمت خودروهای داخلی و خارجی از اول اسفند فرایند کاهشی داشته است. در شرایطی که جامعه دچار ویروس کروناست خریداری برای خودروها وجود ندارد. در حال حاضر بیشتر مردم فروشنده خودرو هستند. معتقدیم که چنانچه این ویروس کرونا ریشه کن نشود قیمت خودرو به همین منوال ارزان خواهد شد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 848

به "خودرو پس از تعطیلات، ارزان تر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودرو پس از تعطیلات، ارزان تر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید