دادگاه هنگ کنگ: ممنوعیت انتشار اطلاعات پلیس از جمله تصاویر آن ها

به گزارش مجله عکسفا، دادگاه عالی هنگ کنگ مردم را از انتشار طیف وسیعی از اطلاعات شخصی افسران پلیس و خانواده هایشان از جمله تصاویری از آن ها، منع کرد تا با این کار جنبش جمع آوری و انتشار اطلاعات شخصی افراد بر روی اینترنت را که توسط معترضان حامی دمورکراسی به راه افتاده، متوقف کند.

دادگاه هنگ کنگ: ممنوعیت انتشار اطلاعات پلیس از جمله تصاویر آن ها

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این حکم موقت که نیمه شب آدینه بر روی وب سایت های دولتی بارگذاری شد، امروز (شنبه) به خاطر ابهاماتی که دارد و همچنین به خاطر محافظت بیشتر از هویت افسران پلیس در حالی که با معترضان درگیر می شوند، به شدت مورد انتقاد نهاده شد.

هنگ کنگ نزدیک به پنج ماه است که شاهد راهپیمایی های فعالان حامی دموکراسی است؛ راهپیمایی هایی که در جریان آن ها پلیس و معترضان با یکدیگر درگیر شده و عمدتا به خشونت کشیده شده است.

پلیس هنگ کنگ اعلام نموده که اطلاعات شخصی بسیاری از افسرانش در جریان جنبشی تحت عنوان جنبش جمع آوری و انتشار اطلاعات شخصی افراد بر روی اینترنت افشا شده و در نتیجه آن، اعضای خانواده های افسران پلیس مورد آزار و اذیت نهاده شده اند.

وکلای پلیس هنگ کنگ روز آدینه به دادگاه عالی این دولتشهر رفته و خواهان حکمی برای منع کردن مردم از انتشار اطلاعات شخصی افسران پلیس از جمله اسامی، آدرس، تاریخ تولد و کد ملی آن ها شدند.

اما آن ها همچنین خواهان ممنوعیتی در مورد انتشار جزئیات مربوط به شناسه فیس بوک و اینستاگرام افسران پلیس، شماره پلاک خودرو های آن ها و هر گونه عکس از افسران پلیس و خانواده هایشان بدون موافقت و رضایت آن ها شدند.

دادگاه عالی هنگ کنگ این حکم را برای مدت 14 روز صادر کرد و پس از آن برای تمدید این حکم یک جلسه دادگاهی طولانی تر برگزار خواهد شد.

این حکم همچنین ارعاب، آزار، اذیت و مزاحمت برای افسران پلیس و خانواده هایشان را ممنوع گفت.

متن کنونی این حکم هیچ کس از جمله رسانه ها را مستثنی ننموده و تعیین نیست که این حکم چگونه اعمال خواهد شد و آیا فعالیت خبرنگاران را نیز محدود خواهد نمود یا خیر.

این در حالی است که پلیس هنوز در این رابطه هیچ شفاف سازی ننموده است.

انجمن روزنامه نگاران هنگ کنگ گفت: این محدودیت های بالقوه برای آزادی رسانه ها بسیار نگران کننده است و ما به دنبال توصیه های حقوقی هستیم.

افسران پلیس هنگ کنگ در حال حاضر به خاطر پنهان کردن هویت هایشان در جریان درگیری ها به وسیله برداشتن کارت شناسایی خود از روی یونیفورم ها و همچنین استفاده از ماسک هایی که صورت شان را می پوشاند و همچنین تاباندن چراغ قوه در صورت خبرنگاران به شدت مورد انتقاد نهاده شده اند.

این در حالی است که قانون گذاران حامی پکن از این حکم دفاع نموده اند.

در همین حال پزشکان هنگ کنگ نیز گفتند که به راهپیمایی امروز در مرکز تجاری هنگ کنگ می پیوندند و نسبت به خشونت پلیس در جریان چهار ماه اخیر با معترضان ضد دولتی بسیار خشمگین هستند.

فعالان حامی دموکراسی با بمب های بنزینی، سنگ و لیزر که به چشم افسران پلیس می تابانند، به پلیس هنگ کنگ حمله نموده اند و یک افسر پلیس نیز در جریان این درگیری ها از ناحیه گردن با یک چاقو زخمی شده است.

پلیس نیز با گاز اشک آور، آب پرفشار، گلوله های پلاستیکی و در بعضی موارد گلوله های واقعی پاسخ داده و در این بین چندین معترض زخمی شده اند که بسیاری از آن ها توسط پزشکان داوطلب در پیاده رو ها معالجه شده اند.

اعتراضات امروز تحت عنوان مقاومت در برابر ظلم و ستم قرار است ساعت 19 به وقت محلی (11 به وقت گرینویچ) برگزار گردد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 6 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 342

به "دادگاه هنگ کنگ: ممنوعیت انتشار اطلاعات پلیس از جمله تصاویر آن ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دادگاه هنگ کنگ: ممنوعیت انتشار اطلاعات پلیس از جمله تصاویر آن ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید