رگبار و احتمال سیلابی شدن در ارتفاعات کشور، از صعود به ارتفاعات و دره نوردی بپرهیزید

به گزارش مجله عکسفا، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کوهستان و ارتفاعات کشور طی امروز پنجشنبه و آدینه (7 و 8 اردیبهشت) اظهار کرد: برای بخش های وسیعی از منطقه ها مرکزی، جنوبی و دامنه های زاگرس شامل منطقه ها کوهستانی استان های فارس، کرمان، هرمزگان، کهگلویه و بویراحمد، سیستان و بلوچستان، استان های مرکزی کشور، شمال شرق و دامنه های البرز شرقی و مرکزی به تناوب افزایش ابر و به ویژه برای ساعات بعدازظهر و شب رگبار و رعدوبرق همراه با وزش باد شدید و احتمال تگرگ پیش بینی می گردد.

رگبار و احتمال سیلابی شدن در ارتفاعات کشور، از صعود به ارتفاعات و دره نوردی بپرهیزید

وی اضافه کرد: بنابراین شرایط جوی به ویژه طی ساعات عصر و شب امروز و فردا همراه با مخاطره اصابت صاعقه و تگرگ و جاری شدن سیلاب موقتی و افزایش دبی رودخانه ها و دره ها است. برای سایر منطقه ها کشور افزایش سرعت باد همراه با رشد عمودی ابرها و احتمال رگبار موقتی مهمترین پدیده جوی است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره ارتفاعات تهران نیز اظهار کرد: طی پنجشنبه و آدینه برای ساعات عصر و شب، افزایش ابر، افزایش سرعت باد، رگبار و رعدوبرق به ویژه عصر آدینه گاهی شدید مورد انتظار است.

وی برای کنترل شرایط موجود با ارائه توصیه هایی می گوید: در زمان وقوع رعدوبرق از قرار گرفتن در مکان سرباز و استفاده از ابزارهای فلزی اجتناب گردد و تا حد ممکن توصیه به کاهش ارتفاع می گردد. برای منطقه ها شامل بارش نیز با توجه به ماهیت رگباری بارش های بهاره عمدتا ساعات عصر و شب انتخاب زمان بهینه صعود باید مورد توجه قرار گیرد. از کمپینگ و برپایی چادر در شیب های مستعد وقوع سیلاب هم باید پرهیز گردد.

ضیاییان در سرانجام توضیح داد: در منطقه ها شامل پوشش برف مناسب، همچنان از تردد در دالان های مستعد وقوع بهمن و ریزش سنگ اجتناب گردد و از فعالیت های دره نوردی در منطقه ها کوهستانی ذکر شده همراه با بارش هم اجتناب گردد.

منبع: گردشبان
انتشار: 7 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1402 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 2213

به "رگبار و احتمال سیلابی شدن در ارتفاعات کشور، از صعود به ارتفاعات و دره نوردی بپرهیزید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رگبار و احتمال سیلابی شدن در ارتفاعات کشور، از صعود به ارتفاعات و دره نوردی بپرهیزید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید