سال جدید دروس دانشگاه آزاد مجازی برگزار می گردد یا حضوری؟

به گزارش مجله عکسفا، بازگشایی دانشگاه ها در ترم آینده تابع نظر ستاد کروناست؛ در این زمینه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از زیرنظام های آموزشی براساس تصمیمات این ستاد عمل خواهد نمود.

سال جدید دروس دانشگاه آزاد مجازی برگزار می گردد یا حضوری؟

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، بازگشایی دانشگاه ها در ترم آینده تابع نظر ستاد کروناست. در این زمینه دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از زیرنظام های آموزشی براساس تصمیمات این ستاد عمل خواهد نمود.

پیش بینی ها حاکی از این است که در ترم آینده در پاییز و زمستان شاهد پیک بیماری کرونا در کشور باشیم؛ به همین دلیل، براساس آخرین هماهنگی ها از 15 شهریورماه دانشگاه بازگشایی می شوند.

البته به گفته مسئولان این بازگشایی به معنای واقعی نیست و دانشگاه ها از این تاریخ یا بعد از آن می توانند فعالیت های خود را از سر گیرند.

ادامه آموزش مجازی در ترم آینده

پیش بینی می گردد که آموزش مجازی در دانشگاه ها از جمله دانشگاه آزاد اسلامی نیز ادامه داشته باشد. آموزش دانشگاه ها در نیمسال جدید به صورت حضوری، مجازی و ترکیبی خواهد بود.

دانشگاه آزاد اسلامی در نیمسال جاری توانست از بخش قابل توجهی از ظرفیت خود استفاده کند که قطعاً این زیرساخت امکان انتقال به ترم آینده را دارد. به گفته دکتر محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی؛ دانشگاه آزاد اسلامی نزدیک به 130 هزار کلاس در ساعت، به صورت تجمعی در کل کشور برگزار نموده که این یک عدد بسیار عظیم است که فائق آمدن بر مسائل تکنولوژی و فناوری این تعداد کلاس برخط برای خود ما یک دستاورد بسیار خوبی بوده که البته با نقایصی هم همراه بوده که روز به روز در کوشش هستیم تا بهتر گردد.

به گفته وی دانشگاه آزاد اسلامی عظیم ترین مجموعه آموزش مجازی را با 10 هزار دانشجو در کشور داراست، آن مجموعه وارد کار شد و الان بیش از 400 هزار دانشجو به آن مجموعه به صورت مستقیم در کل کشور متصل هستند.

تلفیق آموزش مجازی و حضوری

با این حال به نظر می رسد که دانشگاه آزاد اسلامی نیز تلفیقی از آموزش مجازی و حضوری را در دستورکار داشته و مانند نیمسال جاری دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی امکان استفاده از امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی واحدها را داشته باشند.

از طرفی دانشگاه آزاد اسلامی امکان انتقالی یا مهمانی را برای دانشجویان در محل سکونت در ترم آینده فراهم نموده است تا در صورت عادی شدن شرایط در استان های سفید آموزش ها به صورت حضوری برگزار گردد و در مناطق قرمز نیز آموزش های مجازی برگزار خواهد شد.

همچنین خبرها حاکی از آن است که دانشجویان خوابگاهی در دوره های تحصیلات تکمیلی با رعایت پروتکل های بهداشتی می توانند در خوابگاه ها مستقر شوند. همچنین دانشجویان برای استقرار در خوابگاه ها باید گواهی سلامت ارائه دهند.

4040/پ

سلام زمان ثبت نام بدون کنکور(سوابق تحصیلی)دانشگاه آزاد کارشناسی ناپیوسته چه زمانی است؟

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1076

به "سال جدید دروس دانشگاه آزاد مجازی برگزار می گردد یا حضوری؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سال جدید دروس دانشگاه آزاد مجازی برگزار می گردد یا حضوری؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید