سهم علی الحساب شرکت های بیمه از عوارض پرداختی بیمه شخص ثالث معین شد

به گزارش مجله عکسفا، خبرنگاران: رییس شورای عالی بیمه در نامه ای سهم علی الحساب هر یک از شرکت های بیمه را از عوارض وضع شده به بیمه شخص ثالث اعلام نمود.

سهم علی الحساب شرکت های بیمه از عوارض پرداختی بیمه شخص ثالث معین شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایبِنا،اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی خبرداد، شورای عالی بیمه، سهم علی الحساب هریک از شرکت های بیمه از مبلغ 3000 میلیارد ریال بند الف تبصره 10 قانون بودجه سال99 کشور را براساس آمار اولیه عملکرد پورتفوی بیمه شخص ثالث در سال 1398 تصویب کرد.

بر این اساس هریک از شرکت های بیمه مکلفند سهم مشخص شده برای واریز هفتگی وجوه مربوط طی شش ماهه اول سال 1399 را در سرانجام هر هفته طبق جدول اعلامی به حساب خزانه کل کشور واریز نمایند.

بر اساس این مصوبه، بیمه مرکزی تا سرانجام شهریورماه سال 1399 براساس آمار عملکرد نهایی سال 1398 بیمه شخص ثالث، سهم هریک از شرکت های بیمه از مبلغ 3000 میلیارد ریال موضوع بند فوق را مشخص و ابلاغ خواهد نمود. بر این اساس، هریک از شرکت های بیمه موظفند ضمن تعدیل اضافه یا کسری واریزی خود طی شش ماهه اول امسال، واریزی هفتگی خود را بر اساس جدولی که از سوی بیمه مرکزی اعلام خواهد شد، تا سرانجام سال 1399 ادامه دهند.

همچنین بیمه مرکزی تا سرانجام شهریورماه سال 1400 سهم قطعی هریک از شرکت های بیمه را از مبلغ 3000 میلیارد ریال موضوع بند فوق براساس آمار عملکرد نهایی سال 1399 مشخص و به شرکت های بیمه ابلاغ خواهد نمود. شرکت های بیمه موظفند اضافه یا کسری واریزی احتمالی را به ترتیبی که بیمه مرکزی اعلام خواهد نمودد، فی مابین خود تسویه نمایند.

بر اساس این مصوبه شرکت های بیمه مکلف شدند، سهم بیمه مرکزی از مبالغ پرداختی را به حساب بدهکار بیمه مرکزی منظور و عملکرد واریزی های خود را همراه با اسناد و مدارک مربوط در سرانجام هر ماه به بیمه مرکزی ارسال نمایند.

در ادامه شورای عالی بیمه، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، نیروی انتظامی و سازمان اورژانس کشور را موظف نموده است، گزارش عملکرد خود را هر سه ماه یک بار از نحوه هزینه وجوه مذکور به بیمه مرکزی و سازمان برنامه و بودجه کشور گزارش نمایند. تخصیص اعتبار سه ماهه به دستگاه های اجرائی فوق الذکر توسط سازمان برنامه و بودجه کشور بر اساس عملکرد صورت می پذیرد.

شایان ذکر است، موضوع تبصره 10اقانون بودجه کشور به توضیح زیر است: شرکت های بیمه ای مکلفند مبلغ سه هزار میلیارد (3,000.000.000.000) ریال از اصل حق بیمه شخص ثالث دریافتی را طی جدولی که براساس فروش بیمه (پرتفوی) هر یک از شرکت ها مشخص و به تصویب شورای عالی بیمه می رسد، به صورت هفتگی به درآمد عمومی ردیف 160111 جدول شماره (5) این قانون نزد خزانه داری کل کشور واریز نمایند. وجوه واریزی شرکت های بیمه موضوع این بند به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی محسوب می گردد. منابع حاصله در اختیار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و سازمان اورژانس کشور قرار می گیرد تا در ردیف های مربوط به این دستگاه ها در جدول شماره (7) این قانون در امور منجر به کاهش تصادفات و مرگ و میر، هزینه گردد. بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف به نظارت بر اجرای این بند است. سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، نیروی انتظامی و سازمان اورژانس کشور موظفند گزارش عملکرد خود را هر سه ماه یک بار از نحوه هزینه وجوه مذکور به بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان برنامه و بودجه کشور گزارش نمایند.

تخصیص اعتبار سه ماهه به دستگاه های اجرائی فوق الذکر توسط سازمان برنامه و بودجه کشور براساس عملکرد صورت می پذیرد.

جدول سهم علی الحساب شرکت ها به توضیح زیر است:

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 939

به "سهم علی الحساب شرکت های بیمه از عوارض پرداختی بیمه شخص ثالث معین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم علی الحساب شرکت های بیمه از عوارض پرداختی بیمه شخص ثالث معین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید