سکوت مجلس، نزول دلار

به گزارش مجله عکسفا، خبرنگاران: امروز اول خرداد 1400 ، اسکناس آمریکایی با رشد تقاضا روبرو نشد و پشت خط 23 هزار تومانی باقی ماند.

سکوت مجلس، نزول دلار

به گزارش این اتفاق در حالی رخ داد که مذاکرات هسته ای تا پیش از ضرب الاجل مجلس به نتیجه ای نرسید و طرفین به پایتخت های خود بازگشتند. بعضی معامله گران انتظار داشتند که با سرانجام ضرب الاجل مجلس و عدم حصول لغو تحریم ها، دلار با رشد تقاضای معناداری رو به رو گردد. با این حال، بعضی فعالان باور داشتند، سکوت مجلس و نمایندگان موجب شد که تصور جدیدی در بازار شکل بگیرد.

معامله گران تصور کردند که سکوت مجلس به معنای آن است که توافق طرفین طی دو هفته آینده دور از دسترس نیست، خصوصا اینکه نماینده ارشد روسیه در وین، مطرح نمود که به زودی دور آخر مذاکرات برای رسیدن به نتیجه نهایی برگزار خواهد شد.

جدا از اثرگذاری اخبار سیاسی، امروز در بازار نیز خریداران زیادی وجود نداشتند. درهم در این روز نتوانست بالای محدوده 6 هزار و 300 تومان باقی بماند و به محدوده 6 هزار 270 تومان رفت. افت درهم نیز انتظارات بازیگران داخلی را تحت تاثیر قرار داد و آن ها را فروشنده تر کرد.

بی محلی سکه به اونس طلا

سکه بازان در اولین روز هفته به افزایش بهای طلا در انتهای هفته کاری بازارهای جهانی توجهی نکردند. روز شنبه سکه بجای افزایش قیمت بیشتر در تقلا بود که مرز 10 میلیون تومانی را حفظ کند. سکه در مقاطعی به محدوده 9 میلیون و 980 هزار تومان رفت ولی در نهایت روی خط 10 میلیونی به کار خود سرانجام داد. سکه روز پنج شنبه در حوالی 10 میلیون و 100 هزار تومان نوسان نموده بود.

سکه با افت روز شنبه دچار حباب منفی شد و ارزش ذاتی سکه از قیمت بازاری آن فاصله گرفت.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1651

به "سکوت مجلس، نزول دلار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سکوت مجلس، نزول دلار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید