سیل تهران به بیش از 300 واحد مسکونی و تجاری آسیب وارد کرد (تور ارزان روسیه)

به گزارش مجله عکسفا، تهران (پانا) - مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران با اعلام اینکه بیش از 300 واحد مسکونی و تجاری در استان تهران بر اثر سیل مردادماه آسیب دیدند از ارائه پیشنهادهای بنیاد به دولت برای تسهیلات بازسازی و تعمیری واحدهای آسیب دیده اطلاع داد.

سیل تهران به بیش از 300 واحد مسکونی و تجاری آسیب وارد کرد (تور ارزان روسیه)

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، غلامرضا صالحی، مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران در مورد اندازه خسارت های وارد آمده از سیل به واحدهای مسکونی استان در سیل مردادماه امسال خاطرنشان کرد: عمده خسارت های وارد آمده از سیل مردادماه در روستای مزداران از توابع بخش مرکزی شهرستان فیروزکوه و در امامزاده داوود در استان تهران بود که در مجموع واحدهای مسکونی و تجاری در این دو منطقه به اندازه 310 واحد دچار آسیب و تخریب شد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران ادامه داد: در روستای مزداران 130 واحد مسکونی تخریب شدند که باید مجدد احداث شوند و 100 واحد نیز دچار آسیب شدند که باید با تعمیرات قابلیت سکونت مجدد پیدا نمایند. بعلاوه در امامزاده داوود 40 واحد تجاری تخریب شدند که از آنجاییکه در حریم رودخانه احداث شدند باید تخریب و جابه جا شوند که در مورد جابه جایی و تخریب آنها استانداری تصمیم خواهد گرفت.

صالحی اضافه کرد: با موافقت و تصویب در دولت، امکانات دولتی از جمله وام و تسهیلات بلاعوض به مالکان واحدهای تخریب شده و آسیب دیده تعلق خواهد گرفت.

وی یادآور شد: پیشنهاد بنیاد مسکن برای تسهیلات بازسازی 200 میلیون تومان است که فعلا 100 میلیون تخصیص خواهد یافت تا مابه التفاوت آن با تصویب و ابلاغ دولت به واحدهای مسکونی تخریبی تعلق بگیرد. بعلاوه به پیشنهاد بنیاد به هر واحد تخریبی 55 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه و معیشتی (شامل 25 میلیون تومان معیشتی و 30 میلیون تومان قرض الحسنه) تعلق می گیرد که در این خصوص منتظر مصوبه دولت هستیم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان تهران خاطرنشان کرد: در مورد واحدهای تعمیراتی نیز تسهیلات قرض الحسنه 7 ساله با ارزیابی بنیاد مسکن به واحدهای که نیازمند تعمیرات هستند تعلق می گیرد که علاوه بر این مبالغ، 55 میلیون تومان قرض الحسنه و معیشتی نیز با تصویب و تخصیص دولت به واحدها تعلق خواهد گرفت.

صالحی تخصیص سیمان رایگان به واحدهای آسیب دیده را بخش دیگری از یاری های دولت به سیل زدگان مطرح کرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 1 شهریور 1401 بروزرسانی: 1 شهریور 1401 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 2101

به "سیل تهران به بیش از 300 واحد مسکونی و تجاری آسیب وارد کرد (تور ارزان روسیه)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیل تهران به بیش از 300 واحد مسکونی و تجاری آسیب وارد کرد (تور ارزان روسیه)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید