شاخص بورس نیویورک به کمترین میزان خود در دوران ریاست جمهوری ترامپ رسید

به گزارش مجله عکسفا، در پی تشدید بحران کرونا در آمریکا، شاخص بورس اوراق بهادار نیویورک در ادامه فرایند نزولی خود طی هفته های اخیر، به کمترین میزان خود در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ رسید.

شاخص بورس نیویورک به کمترین میزان خود در دوران ریاست جمهوری ترامپ رسید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از شبکه خبری سی بی اس آمریکا، در پی تشدید بحران کرونا در آمریکا و نمایان شدن اثرات مخرب آن بر اقتصاد این کشور، شاخص میانگین صنعتی داو جونز (شاخص بازار سهام نیویورک) در نخستین ساعات معاملات امروز پنج شنبه 19 مارس (29 اسفند) به کمترین میزان خود در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ رسید.

با گذشت تنها یک ساعت از شروع معاملات بازار بورس نیویورک در روز پنج شنبه، شاخص با 3.3 درصد سقوط نسبت به روز گذشته به 19250 واحد رسیده است.

رقم شاخص بازار بورس نیویورک در نخستین روز ورود ترامپ به کاخ سفید، 19732 واحد بود و رئیس جمهور مستقر آمریکا که در سال های اخیر همیشه رشد شاخص بازار سهام نیویورک را در پیغام های توئیتری خود به رخ منتقدانش می کشید، تا این لحظه یکی از امتیازات مهم خود در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر (آبان 99) را از دست داده است؛ هرچند ممکن است تا آن موقع اتفاقات تازه ای در بازارهای آمریکا رخ دهد.

بر اساس آمارهای رسمی دولت آمریکا، تا به امروز حدود 9500 نفر در این کشور به ویروس کرونا (بیماری کووید-19) مبتلا شده اند که از بین آنها 155 نفر جان باخته اند.

بحران کرونا به شدت بازارهای آمریکا و به تبع آن اقتصاد این کشور را تحت تأثیر قرار داده است، به طوری که بعضی کارشناسان معتقدند اقتصاد آمریکا در سه ماهه دوم امسال میلادی ممکن است تا 5 درصد کوچکتر گردد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 839

به "شاخص بورس نیویورک به کمترین میزان خود در دوران ریاست جمهوری ترامپ رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاخص بورس نیویورک به کمترین میزان خود در دوران ریاست جمهوری ترامپ رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید