عدم بازگشت ارز، صدرنشین پرونده های قاچاق

به گزارش مجله عکسفا، در پرونده های متشکله حاصل از اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه، بیشترین ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه به ترتیب مرتبط با عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات با بیش از دو هزار و 700 میلیارد تومان، لوازم یدکی بالغ بر 100 میلیارد تومان و سوخت ها و روغن های معدنی با 845 میلیون تومان بوده است.

عدم بازگشت ارز، صدرنشین پرونده های قاچاق

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران، بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه، در آذرماه امسال 46 هزار و 334 مورد بازرسی از بنگاه های مالی و صنفی انجام و 772 مورد تخلف شناسایی و برای آن ها پرونده تشکیل شده است.

ارزش ریالی پرونده های تخلف مرتبط با کالاهای قاچاق مکشوفه، بالغ بر 2900 میلیارد تومان بوده که به طور میانگین ارزش هر پرونده حدود 3 میلیارد و 800 میلیون تومان برآورد می گردد.

همچنین در اذر ماه امسال استان تهران با 7 هزار و 404 مورد بازرسی و 112 مورد تشکیل پرونده و در نهایت استان کرمانشاه با بیش از 27 هزار میلیارد ریال کالای قاچاق مکشوفه، بیشترین آمار را در بین 31 استان کشور به خود اختصاص دادند.

در این میان بیشترین ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه به ترتیب مرتبط با عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات با بیش از دو هزار و 700 میلیارد تومان، لوازم یدکی بالغ بر 100 میلیارد تومان، سوخت ها و روغن های معدنی با 845 میلیون تومان، مواد خوراکی و محصولات صنایع غذایی با حدود 328 میلیون تومان و کالای قاچاق موضوع تبصره (4) الحاقی ماده (18) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز 514 میلیون تومان بوده است.

در این طرح تمرکز بازرسی ها بر روی کالاهای دارای اولویت مانند روغن خوراکی، نهاده های دامی، مرغ زنده و گرم، سیمان، تایر سبک و سنگین، برنج، لوازم یدکی، محصولات سلامت محور و غیره است.

بانک مرکزی از سال 1397، بحث تعهد ارزی صادرکنندگان را مطرح نموده و ساز و کاری برای بازگشت این ارزها به کشور ایجاد کرد، اما مهر ماه خاطرنشان کرد که 27 میلیارد دلار ارز به کشور بازنشگشته و 70 صادرکننده کارتن خواب را به عنوان مقصر معرفی کرد، موضوعی که بعدا اطلاعات بیشتری از آن منتشر نشد و اعضای اتاق بازرگانی خاطرنشان کردند که علارغم درخواست آن ها، بانک مرکزی اسامی یا مشخصات این افراد را به اتاق تحویل نداد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 اسفند 1399 بروزرسانی: 5 اسفند 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1421

به "عدم بازگشت ارز، صدرنشین پرونده های قاچاق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم بازگشت ارز، صدرنشین پرونده های قاچاق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید