فعال کردن بدنه هیأت علمی با بسته های تحول آموزش پزشکی

به گزارش مجله عکسفا، دکتر رمضانی بدر با اشاره به اینکه بسته های تحول و نوآوری در آموزش پزشکی حدود سه سال است که در دانشگاه های علوم پزشکی اجرایی می گردد، گفت: بسته های مختلف را به گونه های متفاوت می توان ارزیابی کرد، اما به طور کلی بسته ها نقاط قوت و چالش هایی دارد که باید جداگانه به آن ها پرداخت؛ به عنوان مثال این بسته ها در ارتقای راهبردی، گسترش اعتباربخشی های آموزشی، ایجاد گفتمان مرجعیت، توسعه دانش های میان رشته ای و مجازی سازی مناسب عمل نموده اند، اما ضروری است به بعضی حوزه ها توجه بیشتری گردد.

فعال کردن بدنه هیأت علمی با بسته های تحول آموزش پزشکی

رمضانی بدر، تعریف دقیق، عینی و متمرکز اعتبارات اقتصادی و نقدینگی توسعه بسته های تحول و نوآوری و نیز تعریف دقیق و عینی و عملیاتی متولی سازمانی و حقوقی هر بسته را حائز اهمیت دانست و ابراز امیدواری کرد: در کنار این موارد، معین پروژه های تحقیقاتی (دانش پژوهی و پژوهش در آموزش) در ریزبرنامه های عملیاتی بسته ها و تحول و پیش بینی اعتبارات و نقدینگی در بازبینی بسته های تحول و نوآوری مدنظر قرار گیرد.

مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: طراحی و اجرای طرح های تحقیق و توسعه بویژه در حوزه داروسازی، تنظیم سند توسعه علمی دانشگاه و منطقه 6 آمایش تا سال 1404 با توجه به نیازهای منطقه آمایشی، راه اندازی، اجرا و برگزاری مرکز آزمون های صلاحیت های بالینی، علوم پایه، پیش کارورزی، دستیاری با متدهای جدید ارزیابی و ارزشیابی و امکانات بروز ارزیابی مهارت های بالینی، ارائه پروپوزال طراحی مدل توسعه دانش های میان رشته های همراه با آغاز فاز توسعه مفهومی مدل از جمله تجارب پیروز دانشگاه علوم پزشکی زنجان بوده است.

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، وی با بیان این که 17 کارگروه فعال در دانشگاه علوم پزشکی زنجان برای اجرای بسته های تحول و نوآوری تشکیل شده، گفت: راه اندازی مرکز آزمون صلاحیت های بالینی و انجام فرایندهای مربوطه، ارائه پروپوزال طراحی مدل توسعه دانش های میان رشته ای و آغاز فاز اول طرح توسعه مربوطه، افزایش توانمندی اعضای هیات علمی و کارشناسان در حوزه های تخصصی با برگزاری کارگاه های آموزش مرتبط، معین اولویت های پژوهشی در اجرای بخشی از اولویت در حوزه آموزش جوابگو و حوزه دانشگاه نسل سوم، انجام اعتباربخشی موسسه ای و مراکز آموزش درمانی و آغاز ارزیابی مجدد داخلی، آغاز فرایند اعتباربخشی بین المللی (ارزیابی درونی) و عقد قرارداد با موسسات بین المللی جهت اعتباربخشی از جمله دستاوردهای دانشگاه زنجان پس از اجرای بسته ها بوده است.

منبع: ویکی گرام
انتشار: 11 دی 1399 بروزرسانی: 11 دی 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1321

به "فعال کردن بدنه هیأت علمی با بسته های تحول آموزش پزشکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعال کردن بدنه هیأت علمی با بسته های تحول آموزش پزشکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید