قانون جهش مسکن سبب رونق مالی سیستان وبلوچستان و خانه دار شدن دهک های پایین جامعه می گردد

به گزارش مجله عکسفا، استاندار سیستان و بلوچستان گفت: قانون جهش مسکن ضمن رونق مالی با افزایش اشتغال و تقویت فراوری با خانه دار شدن دهک های پایین جامعه سبب امید آفرینی در استان می گردد.

قانون جهش مسکن سبب رونق مالی سیستان وبلوچستان و خانه دار شدن دهک های پایین جامعه می گردد

به گزارش خبرنگار گروه استان های خبرنگاران از زاهدان ، حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه شورای مسکن سیستان وبلوچستان گفت: طرح جهش مسکن که عمدتا دهک های یک تا چهار جامعه رو در بر می گیرد مهمترین و محوری ترین اولویت دولت سیزدهم به تعداد می رود.

وی ادامه داد: در این راستا سیستان و بلوچستان با تجمیع امکانات و هماهنگی تمامی دستگاه های اجرایی عزم جدی خود را برای اجرای این قانون و تامین مسکن احتیاجمندان بکار بسته است.

استاندار سیستان و بلوچستان توضیح داد: در نخستین جلسه شورای تامین مسکن استان با موضوع قانون جهش مسکن نحوه تامین زمین های مورد احتیاج برای احداث مسکن مورد آنالیز نهاده شد.

مدرس خیابانی بر اجرایی شدن هر چه سریعتر قانون جهش مسکن در سیستان و بلوچستان تاکید و افزود: مسکن به اسم یکی از مهمترین عوامل پیشران مالی هر کشور که حدود 120 فعالیت مالی را در بر می گیرد علاوه بر تامین مسکن احتیاجمندان سبب رونق مالی استان می گردد.

وی افزود: متقاضیان واجد شرایط در طرح جهش مسکن در سیستان و بلوچستان باید در سامانه که به نام این طرح بزودی به وسیله وزارت راه و شهرسازی اعلام می گردد ثبت نام کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان تاکید نمود: از آنجایی که هدف این طرح اقشار آسیب پذیر، کارمندان و کارگران هستند لازم است دولت بخش قابل توجهی از هزینه های ساخت واحد های مسکونی را در قالب تسهیلات بانکی مناسب با سود کم و مدت زمان طولانی بازپرداخت مورد توجه قرار دهد.

مدرس خیابانی افزود: بعلاوه به منظور اجرای هر چه بهتر قانون جهش مسکن در سیستان و بلوچستان مقرر شد دبیر خانه شورای تامین مسکن نقطه نظرات تمام دستگاه ها و صاحب نظران را در تدوین هر چه بهتر آیین نامه ها و دستورالعمل ها ساخت مسکن دریافت کند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان هم در این جلسه با ارائه آخرین اقدامات لازم درخصوص شناسایی اراضی مازاد دستگاه های اجرایی، اراضی احتیاجمند تغییر کاربری در کمیسیون های ماده پنج، اراضی احتیاجمند الحاق به محدوده شهری و اراضی برای شهرک سازی جهت برطرف احتیاج سالانه به مسکن اجرای این طرح مهم ملی گفت: آیین نامه ها و شیوه نامه اجرایی قانون جهش مسکن در حال تدوین است که بعد از تصویب در هیات وزیران به استان ها ابلاغ خواهد شد.

عطاءاله اکبری افزود: در مجموع در حوزه تحت پوشش این اداره کل احتیاج سالانه به مسکن در قالب یک برنامه چهار ساله تعیین شده است که بزودی فرآیند اجرا پس از ابلاغ شیوه نامه ها شروع خواهد شد.

وی با بیان اینکه دولت مصمم است در افق چهارساله و در قالب این قانون فراوری چهار میلیون مسکن را در کشور عملی سازد افزود: براین اساس نقش اصلی دولت در راستای فراوری مسکن به وسیله تامین زمین و ایجاد تسهیلات برای مردم ایفا می گردد.

وی ادامه داد: از متقاضیان در خواست می گردد در سامانه ملی که بزودی باز خواهد شد ثبت نام کنند.

لازم به ذکر است: بعد از اعلام مصوبه قانونی جهش مسکن و ابلاغ به وسیله رئیس جمهوری بلافاصله شناسایی اراضی مورد احتیاج به اسم نخستین قدم در اجرای چهار چوب قانون در این سیستان و بلوچستان به وسیله اداره کل راه و شهرسازی استان شروع شد و نتایج آن در نخستین شورای مسکن استان که درباره اجرایی شدن هر چه بهتر قانون جهش مسکن به ریاست استاندار تشکیل شد مطرح شد.

در این جلسه بعد از گرفتن نقطه نظرات اعضا و با توجه به تاکید استاندار سیستان و بلوچستان مبنی بر لزوم شروع چه سریعتر طرح مسکن در استان بنا شد اقدامات فوری شامل شناسایی اراضی الحاقی، اراضی قابل تغییر کاربری در کمیسیون ماده پنج و اراضی مازاد دستگاه های اجرایی تعیین در چهار چوب ماده 9 و 10 قانون جهش مسکن بعضی از آن ها به وسیله استان و بعضی به وسیله شورای عالی شهرسازی و ستاد پیگیری لازم گردد.

گ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 آبان 1400 بروزرسانی: 1 آبان 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1805

به "قانون جهش مسکن سبب رونق مالی سیستان وبلوچستان و خانه دار شدن دهک های پایین جامعه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قانون جهش مسکن سبب رونق مالی سیستان وبلوچستان و خانه دار شدن دهک های پایین جامعه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید