شیوه نامه استقرار جهت استانداردسازی مشاغل خانگی تدوین شده است

به گزارش مجله عکسفا، وزیرکار با بیان اینکه 3 میلیون تولیدکننده محصولات مشاغل خانگی داریم، گفت: در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی، شیوه نامه استقرار راستا استانداردسازی مشاغل خانگی تدوین شده است.

شیوه نامه استقرار جهت استانداردسازی مشاغل خانگی تدوین شده است

محمد شریعتمداری در آئین رونمایی از شیوه نامه و موافقت نامه استقرار راستا استانداردسازی مشاغل خانگی که با حضور معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران و معاون توسعه اشتغال وزارت کار به صورت مجازی برگزار گردید، گفت: هم اکنون بیش از 3 میلیون نفر، فراوری کننده محصولات مشاغل خانگی هستند که قطعاً آمار حقیقی فعالین مشاغل خانگی بسیار بیشتر از این رقم است و افراد بسیاری به صورت غیر رسمی در این حوزه فعالیت دارند.

وی پیرامون اثرات مثبت استاندارد سازی مشاغل خانگی گفت: اگر فعالان حوزه مشاغل خانگی اثرات مثبت استاندارد سازی مشاغل خانگی را ببینند قطعاً مشوق دیگران خواهند شد و این امر حتی می تواند اشتغال زایی بیشتری را هم به دنبال داشته باشد.

شریعتمداری اضافه کرد: استانداردسازی و ارتقای محصولات برای ورود به بازار و ایجاد اعتماد در مصرف کننده قطعاً اندازه بازار مصرف و فراوری را افزایش خواهد داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: سهم مشاغل خانگی از اشتغال کل کشور هم اکنون بین 4 تا 6 درصد است که به راحتی می توان این رقم را افزایش داد. همین سهم در فراوری ناخالص داخلی بین 2 تا 2/5 درصد است که با توجه به شرایط پیش رو و شرایط کرونا در کشور با توسعه مشاغل خانگی این سهم می تواند افزایش پیدا کند.

وی توضیح داد: امروز جهان از فرصت کرونا برای توسعه مشاغل خانگی استفاده نموده و ما نیز باید به این سمت حرکت کنیم، در همین زمینه فراوری ماسک، گان و کفش های مخصوص در دوران کرونا می تواند مورد توجه قرار گیرد.

شریعتمداری همچنین درباره عملکرد مشاغل خانگی برای سال های 98 و 99 نیز گفت: در سال 98 بالغ بر 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات مصوب شد، بیش از 20 هزار نفر از این تسهیلات استفاده کردند و برای بیش از 35 هزار نفر شغل ایجاد شد.

به گفته وی، همچنین برای سال 99 نیز مبلغ 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه مشاغل خانگی مصوب شد که از ابتدای سال 99 تا آبان ماه امسال بیش از 5 هزار نفر از این تسهیلات استفاده کردند که در این بخش نیز بیش از 6 هزار و 700 شغل ایجاد شده است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 9 بهمن 1399 بروزرسانی: 9 بهمن 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1370

به "شیوه نامه استقرار جهت استانداردسازی مشاغل خانگی تدوین شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوه نامه استقرار جهت استانداردسازی مشاغل خانگی تدوین شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید