لوبیای سحرآمیز کرمان موتور؛ خودرو جک اس پنج نو خطرناک می گردد

به گزارش مجله عکسفا، جک اس پنج با موتور 1.5 لیتری از محصولات نو کرمان موتور است. این محصول به صورت گسترده، هنوز وارد بازار نشده است. اگر چه تا به امروز سه بار قیمت آن افزایش یافته است. اگر می خواهید ریسک خرید این خودرو را به جان خریداری کنید حتمال این مطلب را بخوانید.

لوبیای سحرآمیز کرمان موتور؛ خودرو جک اس پنج نو خطرناک می گردد

خبرنگاران - مهدی درفشی: چندی قبل کرمان موتور پیش فروش جک اس پنج با موتور 1.5 لیتری را شروع کرد. این شرکت در ابتدا 350 میلیون تومان بابت پیش پرداخت از مشتریان دریافت کرد. با ارسال دعوتنامه برای مشتریان، معین شد که اولین سری از جک اس پنج تازه با احتساب سود مشارکت، برای مشتریان 710 میلیون تومان هزینه برداشت. قیمت کارخانه 749 میلیون تومان بود. پس از آن، کرمان موتور با افزایش 30 میلیون تومانی، قیمت جک اس پنج تازه را به 779 میلیون تومان رساند. علیرغم این افزایش ها، هنوز جک اس پنج تازه وارد بازار نشده بود .

باز گران شد!

در آخرین برنامه فروش اعلام شده، کرمان موتور با اعلام قیمت 820 میلیون تومانی، خبر از افزایش 40 میلیون تومانی قیمت جک اس پنج تازه داد. اگر چه تا همین لحظه، جک اس پنج تازه به صورت گسترده وارد بازار نشده و تعدادی محدود در بازار و نمایندگی ها وجود دارد.

اول تثبیت قیمت در بازار؛ بعد تحویل به مشتری؟

احتمالا کرمان موتور برای تثبیت قیمت محصول تازهش در بازار، ابتدا اقدام به عرضه آن به وسیله نمایندگی ها نموده است. چرا که این شرکت با عرضه خودروها به صورت کارتکس، در سود فروش آن ها نیز سهیم است. بنابراین جک اس پنج تازه از این قانون مستثنی نیست و می طلبد که شرکت ابتدا به وسیله نمایندگی ها، قیمت محصول را در بازار تثبیت کند و بعد نسبت به عرضه گسترده آن اقدام کند.

اول عرضه، بعد رونمایی!

از عجایب رقم خورده به وسیله کرمان موتور، رونمایی و تحویل نمادین جک اس پنج تازه به مشتریان در روزهای اخیر است. این در حالی است که حدود یک ماه از ورود این خودرو به بازار می گذرد.

جک اس پنج با موتور 1.5 لیتری، تازه است اما فیس لیفت نیست!

از جک اس پنج با موتور 1.5 لیتری توربو، به عنوان جک اس پنج فیس لیفت یاد می گردد. اگر به خاطر داشته باشید، پیش از ورود نسخه اتوماتیک این خودرو با موتور دو لیتری به بازار، تصاویر آن با جلو پنجره و سپر تازه پخش شد. اما بنا به دلایلی، این خودرو نیز با ظاهری مشابه با نسخه دنده ای وارد بازار شد. حتی رنگ روکش جایگاه ها تغییر نکرد. بعضی علت استفاده از سپر مشابه با نسخه دنده ای را در نسخه اتوماتیک، احتیاج بیشتر موتور دو لیتری توربو آن به هوا اعلام کردند.

حال پس از حدود چهار سال، نسخه اتوماتیک با موتور 1.5 لیتری جک اس پنج وارد بازار شد. تنها تفاوت آن با نمونه دو لیتری، تغییر در سپر جلو، افزوده شدن دی لایت، استفاده از مانیتور تازه و چرم قهوه ای در جایگاه ها و رو دری ها است. این تغییرات اندک، فیس لیفت محسوب نمی گردد.

یکی از نکاتی که این خودرو را به گزینه ای پر ریسک برای خریداران تبدیل می نماید؛ موتور تزریق مستقیم سوخت آن است اینگونه موتورها معمولا با بنزین ایران دچار مشکل می شوند. در این موتورها به علت ضریب تراکم بالای آن، باید بنزین با اکتان بالا و کیفیت مناسب استفاده کرد بگذریم که کیفیت این موتور هم چینی است و احتمال خرابی بالاتری نسبت به نمونه های کره ای و ژاپنی دارد. با توجه به قیمت این خودرو شاید خرید خودرو دست دوم کره ای در این بخش از بازار منطقی تر باشد.

فیدلیتی بهمن موتور و حاشیه های پیش از ورود به بازار خودرو ایران
محصولات مدیران خودرو افزایش 30 تا 70 میلیون گران شد/ ایکس22 پرو نیامده گران شد
منبع: بیت ران
انتشار: 8 بهمن 1400 بروزرسانی: 8 بهمن 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1916

به "لوبیای سحرآمیز کرمان موتور؛ خودرو جک اس پنج نو خطرناک می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوبیای سحرآمیز کرمان موتور؛ خودرو جک اس پنج نو خطرناک می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید