مرمت بیش از 60 بنا و پل تاریخی لرستان در سال 97

به گزارش مجله عکسفا، معاون میراث فرهنگی استان لرستان از مرمت بیش از 60 بنا و پل تاریخی این استان با اعتباری معادل 67میلیارد ریال در سال 97 خبر داد.

مرمت بیش از 60 بنا و پل تاریخی لرستان در سال 97

زهرا بهاروند، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان، امروز یکشنبه 22 اردیبهشت 98 در مصاحبه با خبرنگار خبرنگاران این آثار را شامل خانه، کاروانسرا، امامزاده، قلعه، حمام، باشگاه افسران، سربازخانه و باغ و پل تاریخی همچون مجموعه طباطبایی ها، خانه های رحمتی، گودرزی و حاتمی، کاروانسرای میرزا سید رضا، امامزاده احمد بن نورزوعلی و مقبره امامزاده قاسم، حمام های افراونده، جور و گیجالی و پل های کشکان، آفرینه، کاکارضا، کلهر، پلدختر، شکسته، چالان چولان، مرمت قلعه و حمام هزار جریب و... مطرح نمود.

بهاروند خرید و تملک محوطه قلعه فلک الافلاک با اعتباری معادل 140 میلیارد ریال و پرداخت 280 میلیارد ریال از مطالبات آزادسازی عرصه و حریم این قلعه را از دیگر اقدامات شاخص حوزه میراث فرهنگی در سال گذشته اعلام کرد.

وی مرمت مجموعه طباطبایی های شهرستان بروجرد و واگذاری دو بنای خانه مصری و مغیث الاسلام این مجموعه به بخش خصوصی، افتتاح فاز اول موزه خانه افتخارالاسلام در این شهرستان و مرمت فاز دوم بافت تاریخی بروجرد، مطالعه و افتتاح فاز نخست موزه نسخ خطی در بروجرد با اعتباری بالغ بر 2500 میلیون ریال را از جمله اقدامات سال گذشته دانست.

بهاروند ثبت 7 اثر طبیعی، 8 اثر معنوی، 31 اثر غیرمنقول در فهرست آثار ملی و تهیه بیش از 200 پرونده ثبت آثار ملی، تعیین حریم 9 محوطه و بنای تاریخی که سه مورد ان به تصویب رسیده را از دیگر فعالیت های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان برشمرد.

معاون میراث فرهنگی استان لرستان با اشاره به مرمت 68 شی منقول فرهنگی از موزه قلعه فلک الافلاک و مجموعه داران خصوصی از خرید 30 مورد املاک موجود در عرصه تپه ها و محوطه های تاریخی استان خبر داد.

به گفته بهاروند سال گذشته 30 کارگاه مرمتی در سطح استان فعالیت داشته است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 29 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 131

به "مرمت بیش از 60 بنا و پل تاریخی لرستان در سال 97" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرمت بیش از 60 بنا و پل تاریخی لرستان در سال 97"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید