مصوبات هیئت امنای دانشگاه معین کننده میزان شهریه دانشجویان افغانستانی است

به گزارش مجله عکسفا، معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: نرخ شهریه دانشجویان افغانستانی طبق مصوبات هیئت امنای دانشگاه اخذ می گردد و درحال حاضر فشاری روی آن ها نیست.

مصوبات هیئت امنای دانشگاه معین کننده میزان شهریه دانشجویان افغانستانی است

محمدمهدی صدوقی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران درباره شهریه دانشجویان افغانستانی این دانشگاه بیان نمود: هیئت امنای دانشگاه پرداخت شهریه به نرخ دلار دولتی این دانشجویان را تنها برای یک سال تصویب نموده بود و هم اکنون این نرخ بسیار متفاوت از گذشته است و دیگر دلار دولتی 4200 تومانی وجود ندارد.

صدوقی گفت: دانشجویان پزشکی که در پردیس دانشگاه تحصیل می نمایند هزینه ای بالای 20 میلیون تومان را پرداخت می نمایند و اگر قرار باشد نرخ شهریه دانشجویان افغانستانی را با دلار 4200 تومانی محاسبه کنیم شهریه آن ها از دانشجویان ایرانی کمتر خواهد بود که این بی عدالتی است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی اضافه کرد: ما درباره این موضوع با وزیر بهداشت صحبت کردیم و درحال آنالیز هستیم البته درحال حاضر فشاری بر دانشجویان نیاورده ایم و هم اکنون درحال تحصیل هستند.

علیرضا زالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی نیز در این باره بیان نمود: منشا هرگونه تغییر در درآمد های دانشگاه، هیئت امنا است و این مسئله طبق نامه ابلاغی در زمان وزارت حسن قاضی زاده هاشمی، در هیئت امنای دانشگاه به مدت یکسال تصویب شد، اما استمرار این موضوع نیازمند مصوبه هیئت امنای دانشگاه است و رییس دانشگاه به تنهایی نمی تواند در این باره تصمیم گیری کند.

زالی با بیان اینکه درحال تعامل با وزارت بهداشت هستند، ادامه داد: بنابراین ما در حال آنالیز این موضوع هستیم و تا به امروز تغییر چندانی در دریافت شهریه ها اتفاق نیفتاده است و دانشجویان سرکلاس هستند، اما آنچه مصوبه هیئت امنای دانشگاه باشد در این خصوص اجرا خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 609

به "مصوبات هیئت امنای دانشگاه معین کننده میزان شهریه دانشجویان افغانستانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصوبات هیئت امنای دانشگاه معین کننده میزان شهریه دانشجویان افغانستانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید