موضع گیری مقام های اروپایی درباره عملیات نظامی ترکیه

به گزارش مجله عکسفا، فارس نوشت: مقام های اروپایی از قبیل وزیر خارجه آلمان عملیات نظامی جدید ترکیه در شمال سوریه را محکوم کردند و وزیر خارجه آلمان گفته که این عملیات به تقویت داعش منجر خواهد شد.

موضع گیری مقام های اروپایی درباره عملیات نظامی ترکیه

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

در حالی که واکنش های کشورهای مختلف به شروع عملیات جدید ترکیه در شمال سوریه علیه عناصر کُرد ادامه دارد، مقام های ارشد کشورهای اروپایی این عملیات را محکوم کردند.

هایکو ماس وزیر خارجه آلمان ساعتی بعد از شروع عملیات نظامی جدید ترکیه در شمال سوریه، به این اقدام آنکارا واکنش نشان داد.

ماس ضمن محکوم کردن عملیات ترکیه در شمال سوریه اظهار داشت، این عملیات باعث تشدید ناآرامی در منطقه و تقویت داعش منجر خواهد شد.

ژان کلود یونکر رئیس کمیسیون اروپا هم ضمن درخواست از ترکیه برای نشان دادن خویشتنداری درباره عملیات نظامی در شمال سوریه، توقف این عملیات را خواهان شده است.

دولت های فرانسه و انگلیس هم در مخالفت با عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه، برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل را خواهان شدند.

عصر امروز چهارشنبه بود که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه شروع عملیات نظامی جدید در شمال سوریه با اسم رمز چشمه صلح را اظهار داشت.

او در توئیتر خود نوشت: نیروهای مسلح ترکیه به همراه ارتش آزاد، عملیات چشمه صلح را علیه تروریست های پ.ک.ک/ی.پ.گ (حزب کارگران کردستان و یگان های مدافع خلق) و داعش در شمال سوریه شروع کرد. ماموریت ما ممانعت از ایجاد گذرگاه تروریستی در طول مرزهای جنوبی خود است.

وی با بیان اینکه یکی از هداف این عملیات بازگرداندن صلح به مناطق شرقی فرات و شمال سوریه است، اضافه نمود: عملیات چشمه صلح تهدیدات تروریستی علیه ترکیه را خنثی نموده و منجر به ایجاد یک منطقه امن می گردد که بازگشت پناهندگان سوری به خانه هایشان را تسهیل می نماید. ما تمامیت ارضی سوریه را حفظ نموده و جوامع محلی را از چنگ تروریست ها رها می کنیم.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 357

به "موضع گیری مقام های اروپایی درباره عملیات نظامی ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موضع گیری مقام های اروپایی درباره عملیات نظامی ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید