نارضایتی آلمانی ها از انتخاب آرمین لاشت برای ریاست حزب دموکرات مسیحی

به گزارش مجله عکسفا، نتایج یک نظر سنجی نشان می دهد که بیشتر شهروندان آلمانی آرمین لاشت را انتخاب خوبی برای ریاست حزب دموکرات مسیحی و جانشینی مرکل نمی دانند.

نارضایتی آلمانی ها از انتخاب آرمین لاشت برای ریاست حزب دموکرات مسیحی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آرمین لاشت چند روز پیش توانست به عنوان رهبر جدید حزب دموکرات مسیحی آلمان انتخاب شده و جانشین آنگلا مرکل شود.

این سیاستمدار آلمانی که در حال حاضر نخست وزیر پرجمعیت ترین ایالت آلمان یعنی نوردراین وستفالن است در انتخابات چند روز پیش کنگره احزاب متحد مسیحی توانست بالاتر از دو رقیب دیگر قرار گیرد و به عنوان جانشین آنگلا مرکل هدایت حزب دموکرات مسیحی را بر عهده گیرد.

مرکل پیشتر اعلام کرده بود که دیگر برای انتخابات سراسری آلمان که قرار است در ماه سپتامبر 2021 برگزار شود نامزد نخواهد شد. صدراعظم حرفه ای آلمان همچنین در سال 2018 از ریاست حزب حاکم نیز کناره گیری کرده بود و آنگرت کرامپ کارن باوئر به عنوان جانشنین او انتخاب و معرفی شده بود. حضور خانم کارن باوئر البته در این صندلی چندان به طول نینجامید و این سیاستمدار 58 ساله در فوریه 2020 از سمت خود کناره گیری کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

با انتخاب آقای لاشت، زمینه برای حضور او در انتخابات سراسری مهر ماه سال آینده در آلمان و جانشینی آنگلا مرکل هموار می شود. خانم مرکل تا زمان برگزاری انتخابات همچنان در سمت خود به عنوان صدر اعظم آلمان باقی خواهد ماند و پس از آن صندلی خود را به رهبر حزب پیروز واگذار خواهد کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

اما نتایج یک نظر سنجی که به سفارش هفته نامه اشپیگل اجرا شده است نشان می دهد که بیشتر شهرودان آلمانی انتخاب لاشت به عنوان رئیس حزب دموکرات مسیحی را انتخاب خوبی نمی دانند.

بر این اساس بیش از نیمی از شهروندان آلمانی انتخاب لاشت را انتخاب خوبی نمی دانند.

این نظر سنجی که از طرف موسسه سیوی اجرا شده است نشان می دهد که 32 درصد شهروندان این را انتخاب به هیچ عنوان خوبی ندانسته و 19 درصد هم در پاسخ به این سوال با بیشتر نه پاسخ گفته اند.تنها از هر سه شهروند آلمانی یک نفر این را انتخاب درستی دانسته اند.

بر این اساس تنها 13 درصد از شهروندان آلمانی انتخاب لاشت را در هر صورت خوب و 21 درصد بیشتر خوب دانسته اند.

در بین طرفداران اتحادیه احزاب متحد مسیحی هم آرمین لاشت طرفدار زیادی ندارد و 41 درصد طرفداران اتحادیه احزاب متحد مسیحی لاشت را انتخابی خوب و 45 درصد وی را انتخاب خوبی ندانستند.

به این ترتیب در مجموع شرایط برای رئیس جدید حزب دموکرات مسیحی که به زودی باید در آستانه چالش های جهت برگزیده شدن به عنوا ن رهبری قرار گیرد مساعد نیست.

اتحادیه احزاب متحد مسیحی بالاخره باید در این سال انتخاباتی با 6 انتخاب محلی و انتخابات پارلمانی در این باره که چه کسی نامزد صدر اعظمی بعدی آلمان است تصمیم گیری کند.

با وجود اینکه رئیس حزب دموکرات مسیحی به صورت طبیعی به عنوان نامزد صدر اعظمی آلمان مطرح است اما هنوز تعیین نیست که وی قطعا برای این منظور انتخاب شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 بهمن 1399 بروزرسانی: 30 بهمن 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1409

به "نارضایتی آلمانی ها از انتخاب آرمین لاشت برای ریاست حزب دموکرات مسیحی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نارضایتی آلمانی ها از انتخاب آرمین لاشت برای ریاست حزب دموکرات مسیحی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید