نفس راحت مسئولان سینمایی بعد از توقیف خانه پدری با حکم دادسرا

به گزارش مجله عکسفا، در حالی که هفته گذشته معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی گفته بود وزارت ارشاد پای مجوز نمایش خانه پدری می ایستد، ساعتی بعد از انتشار شایعه توقیف مجدد این فیلم، سازمان سینمایی توقف اکران آن را تایید کرد.

نفس راحت مسئولان سینمایی بعد از توقیف خانه پدری با حکم دادسرا

روابط عمومی سازمان سینمایی در اطلاعیه کوتاهی اظهار داشت: با ابلاغ دستور قضایی بازپرس شعبه 16 دادسرای فرهنگ و رسانه تهران به سازمان سینمایی اکران فیلم خانه پدری متوقف شد.

این واکنش زودهنگام و تایید خبر توقف نمایش خانه پدری نشان می دهد برخلاف آنچه عده ای انتظار دارند، سازمان سینمایی قرار نیست در برابر این حکم مقاومت کند. این اتفاق یادآور فیلتر تلگرام با حکم مشابهی از دادسرای فرهنگ و رسانه است که در نهایت دولت علی رغم مخالفت لفظی نتوانست در برابر آن کاری کند.

بی شک فشار افراد و رسانه های مخالف دولت که از چهارشنبه گذشته و همزمان با آغاز اکران خانه پدری به شدت از فیلم عیاری و مجوز دادن به آن انتقاد کرده بودند، حالا راضی اند. اما مسئولان سازمان سینمایی هم نباید ناراضی باشند. آنها حالا می توانند بگویند در برابر فشارها مقاومت کردند و در نهایت خانه پدری با حکم قانونی قوه قضاییه توقیف شد.

دادسرای فرهنگ و رسانه با صدور حکم توقیف خانه پدری لطف بزرگی به وزارت ارشاد دولت حسن روحانی کرد؛ دولتی که نشان داده در حوزه های فرهنگی و اجتماعی توان ایستادگی در برابر مخالفان را ندارد. از این لحظه به بعد هر اتفاقی درباره خانه پدری رخ دهد، می توان حدس زد مسئولان سینمایی امروز با این حکم نفس راحتی کشیده اند که دستور توقیف مجدد فیلم به نام شان ثبت نشده است.

9410

منبع: آی سینما
انتشار: 25 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 459

به "نفس راحت مسئولان سینمایی بعد از توقیف خانه پدری با حکم دادسرا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نفس راحت مسئولان سینمایی بعد از توقیف خانه پدری با حکم دادسرا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید