نگاهی به تولیدات فارابی در سالی که گذشت

به گزارش مجله عکسفا، تهران (پانا) - بنیاد سینمایی فارابی در ادامه تولیداتش در سالی که گذشت، یک ویترین متنوع را در تولید آثار سینمایی پیش رو دارد.

نگاهی به تولیدات فارابی در سالی که گذشت

به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، شرایط تولیدات بنیاد سینمایی فارابی امسال و در ادامه سال 1399، در زمینه سینمای مقاومت، معناگرا، اجتماعی، تاریخ معاصر، کودک و نوجوان متنوع است و بدون درنظر دریافت آثاری که در بخش نگارش فیلمنامه قرار دارند و سایر آثاری که هنوز در مرحله مذاکره اند و پیش تولید آنها جدی نشده است، در فصل جدید تولیدات، آثار متفاوتی با حضور فیلمسازان خوب کشور تولید شده یا آماده تولید است که این با توجه به تنگناها و شرایط سخت تولید در دوران کرونا، از نظر آماری نسبت به سال های گذشته قابل توجه است.

*تولید با نیم نگاهی به ارتباط مخاطب در پلتفرم ها

امسال با توجه به شرایط ناشی از شیوع بیماری کووید19 و اثرات مستقیم آن بر اکران سینماها، بنیاد سینمایی فارابی جهت ارائه آثار سینمایی در پلتفرم ها و رسانه ملی باهدف ارتباط آثار با مخاطب و منتفع شدن صاحبان آثار، برنامه های خود را در این حوزه توسعه خواهد داد.

* خاتمه فیلمبرداری سه فیلم و شروع فیلمبرداری دو فیلم جدید

بر اساس این گزارش، بنیاد سینمایی فارابی در همین ابتدای سال، سه فیلم سینمایی دسته دختران (منیر قیدی) و نگهبان شب (سیدرضا میرکریمی) را در مرحله فیلمبرداری داشت که تولید آنها از ماه های آخر سال 1399 شروع شده بود و فیلمبرداری آنها در فروردین و اردیبهشت امسال به خاتمه رسید. فیلم برداری فیلم بدون قرار قبلی (بهروز شعیبی) در مشهد به اتمام رسیده و ادامه فیلم برداری در استان البرز در حال انجام است.

بر اساس این خبر، به زودی قرار است فیلمبرداری فیلم های سینمایی خط نجات (وحید موسائیان) و بهشت تبهکاران (مسعود جعفری جوزانی) شروع شود که با انجام پیش تولید، فیلمبرداری این دو فیلم در روزهای بعد از ماه رمضان شروع خواهد شد.

* چهار فیلم جدید رونمایی می شوند

فیلم سینمایی بیرو (مرتضی علی عباس میرزایی) که با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی ساخته می شود، همچنان در مرحله فیلمبرداری است و با اتمام فیلمبرداری و مراحل فنی در یکی دو ماه آینده، احتمالا برای شرکت در جشنواره بین المللی فیلم های بچه ها و نوجوانان و یا جشنواره فیلم فجر آماده نمایش خواهد شد.

از دیگر فیلم هایی که در ادامه مراحل فنی قرار دارند می توان به فیلم پسران دریا (افشین هاشمی)، لیپار (حسین ریگی) و بامبالا (سیدجمال سیدحاتمی) اشاره کرد که هر سه فیلم برای حضور در جشنواره بین المللی فیلم های بچه ها و نوجوانان اصفهان در سال 1400 آماده می شوند.

* تولید مشترک با کشورهای خارجی؛ خاتمه و شروع دو پروژه

فیلم لایه های دروغ (رامین سهراب) که تولید مشترک ایران و فنلاند است و تولید آن از سه سال پیش شروع شده بود پس از وقفه ای، در مراحل خاتمهی فیلمبرداری است. تولید این فیلم پس از انجام بخش هایی از فیلمبرداری، متوقف شده بود اما در یکی دو ماه گذشته باردیگر تولید از سر گرفته شده و به نظر می رسد به زودی فیلمبرداری این فیلم سینمایی تولید مشترک هم به خاتمه برسد.

همچنین تولید مشترک بنیاد سینمایی فارابی با صربستان و کرواسی و با حمایت یروایماژ با نام موقت فاطیما در دست اقدام است و پیش تولید آن مدتی است پس از خاتمه نگارش فیلمنامه و تعیین عوامل سازنده، شروع شده است

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 12 خرداد 1400 بروزرسانی: 12 خرداد 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1608

به "نگاهی به تولیدات فارابی در سالی که گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به تولیدات فارابی در سالی که گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید