هیچ ملاحظه سیاسی، اجتماعی و مالی برای بازگشایی دانشگاه وجود ندارد

به گزارش مجله عکسفا، رییس دانشگاه تهران در واکنش به دستور بازگشایی دانشگاه ها، با تاکید بر اینکه هیچ ملاحظه سیاسی، اجتماعی و مالی برای بازگشایی دانشگاه وجود ندارد، گفت: تنها ملاحظه ما برای عملی کردن این تصمیم ملاحظه بهداشتی و سلامتی دانشجویان است که نقطه نظرات خود را در جلسه روز چهارشنبه حضور وزیر علوم اعلام خواهیم کرد.

هیچ ملاحظه سیاسی، اجتماعی و مالی برای بازگشایی دانشگاه وجود ندارد

دکتر سید محمد مقیمی در گفت و گو با خبرنگاران، ضمن بیان این مطلب به دانشگاه تهران به نحوه آموزش دانشجویان در نیم سال دوم تحصیلی 1400-1401 پس از دستور اخیر رییس جمهور اشاره نمود و اظهار کرد: حقیقتا بحث بازگشایی و آموزش حضوری دانشجویان یکی از دغدغه های ما در دانشگاه تهران است تقریبا می گردد گفت هر روز در خصوص این موضوع فکر نموده و آن را به طور جدی دنبال می کنیم. ضمن اینکه رییس جمهور تاکید دارند شرایط به گونه ای برنامه ریزی گردد که حتما بازگشایی آموزش حضوری دانشگاه ها اتفاق بیفتد.

وی در ادامه توضیح داد: مهم ترین ملاحظه ای که ما در دانشگاه تهران در خصوص بازگشایی و از سرگیری آموزش حضوری دانشجویان داریم، نظر مجموعه وزارت بهداشت در این زمینه است به هر حال تصمیمات بحث های مربوط به بازگشایی ها در دوران شیوع کرونا ویروس و اینکه کلیه دستگاه ها برای ادامه فعالیت چگونه عمل نمایند به وسیله این ستاد مشخص می گردد.

رییس دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه شیوع سویه تازه کرونا یعنی اُمیکرون در کشور مطرح است ولی در عین حال هفته گذشته آقای رییس جمهور تاکید ویژه ای برای بازگشایی مجدد دانشگاه ها و شروع آموزش حضوری دانشجویان داشتند. به همین جهت ما جلسه ای فردا چهارشنبه با حضور وزیر علوم خواهیم داشت و نقطه نظراتمان را در این زمینه اعلام خواهیم کرد و سیاست ما در این خصوص در جلسه ای که برگزار می گردد اعلام خواهد شد.

دکتر مقیمی بعلاوه تاکید نمود: اگر تصمیم گیری مبنی بر بازگشایی حضوری دانشگاه از ترم دوم سال تحصیلی باشد حتما ما تمهیدات لازم را برای اجرایی کردن این موضوع در دانشگاه تهران به کار خواهیم گرفت.

رییس دانشگاه تهران گفت: از نظر محدودیت امکانات قطعا عنوان می کنیم مانعی برای بازگشایی حضوری دانشگاه نداریم بلکه مهم ترین مانع ما برای بازگشایی کامل دانشگاه، بحث همه گیری ویروس است که اگر جمع بندی نظرات در ستاد مقابله با کرونا این باشد که از این نظر مسئله ای وجود ندارد قطعا ترم تازه دانشجویان حضوری خواهد بود و مشکلاتی هم اگر در این زمینه باشد رفع خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: ما در دانشگاه تهران آمادگی شروع آموزش حضوری دانشجویان را داریم همچنان که در ترم اخیر بخشی از دانشجویان ما در دانشگاه حضور داشتند و در حال حاضر نیز 2000 دانشجوی ما ساکن خوابگاه ها هستند و بعضی از حوزه های دانشگاه ما از جمله خوابگاه ها همچنان فعال است.

دکتر مقیمی اضافه نمود: یکی از نگرانی ها برای بازگشایی دانشگاه، مساله تغذیه دانشجویان است که این موضوع نیز خوشبختانه حل شده است. بنابراین ملاحظلات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی برای بازگشایی حضوری دانشگاه وجود ندارد و تنها ملاحظه ما بحث سلامتی دانشجویان است. زیرا در خصوص رفتار این ویروس نمی توان پیش بینی داشت، علی رغم اینکه اکنون فرایند خیلی خوبی از نظر کنترل شیوع این ویروس وجود دارد اما هیچ تضمینی نیست بگوییم دو هفته آینده آیا فرایند شیوع و کنترل ویروس به همین فرایند فعلی خواهد بود یا خیر.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 بهمن 1400 بروزرسانی: 28 بهمن 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1939

به "هیچ ملاحظه سیاسی، اجتماعی و مالی برای بازگشایی دانشگاه وجود ندارد" امتیاز دهید

1 کاربر به "هیچ ملاحظه سیاسی، اجتماعی و مالی برای بازگشایی دانشگاه وجود ندارد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ ملاحظه سیاسی، اجتماعی و مالی برای بازگشایی دانشگاه وجود ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید