شرایط توت فرنگی قرمز است

به گزارش مجله عکسفا، بسیاری از ما به علت ناآگاهی، مواقع زیادی سلامت مان را بیش از پیش به مخاطره می اندازیم؛ به طور مثال، در حین شستشوی ساده میوه ها. تا به حال، با خودتان فکر نموده اید که برترین راه برای تمیز کردن توت فرنگی که هم روی سطح خاک پرورش پیدا می نماید و هم به علت فسادپذیری زیاد به دفعات مورد سم پاشی قرار می گیرد، چیست؟

شرایط توت فرنگی قرمز است

شرایط توت فرنگی قرمز است

بسیاری از ما به علت ناآگاهی، مواقع زیادی سلامت مان را بیش از پیش به مخاطره می اندازیم؛ به طور مثال، در حین شستشوی ساده میوه ها. تا به حال، با خودتان فکر نموده اید که برترین راه برای تمیز کردن توت فرنگی که هم روی سطح خاک پرورش پیدا می نماید و هم به علت فسادپذیری زیاد به دفعات مورد سم پاشی قرار می گیرد، چیست؟

متأسفانه از آنجا که سطح توت فرنگی دارای خلل و فرج فراوانی است و پوست یکنواختی ندارد، سموم دفع آفاتی که برای پرورش این میوه به کار برده می گردد، به راحتی در آن نفوذ نموده و باقی می ماند و به راحتی هم از آن خارج نمی گردد. از این رو، شستن این میوه با آب نمی تواند یاری چندانی بکند بلکه باید باغداران و تولیدنمایندگان این میوه استانداردهایی را همیشه مدنظر داشته باشند. به طور مثال، سم پاشی میوه ها در زمانی باشد که سموم فرصت کافی برای تجزیه شدن را داشته باشند. حتما با خود می گویید مگر سمومی که به میوه ها زده می شوند پس از مدتی از بین می فرایند؟

باید در پاسخ به شما بگوییم بله، بر خلاف روزگار قدیم، امروزه از سمومی استفاده می گردد که پس از گذشت چند روز به طور کامل تجزیه شده و دیگر عوارض جانبی را که سموم قدیمی به همراه داشتند، در بدن ایجاد نخواهند کرد اما بسیاری از مواقع تولیدنمایندگان به علت بی توجهی به استانداردهای مصرف این ترکیبات، مخاطراتی را متوجه مصرف نمایندگان خواهند کرد.

امروزه، به طور کلی برای پرورش گیاهان از سمومی استفاده می گردد که پس از گذشت یک هفته تا 10 روز خود به خود تجزیه می شوند و اگر پس از این مدت خورده شوند، دیگر عوارض جانبی را برای مصرف نماینده آن باقی نخواهند گذاشت. اما از آنجایی که باغداران برای بیشتر ماندن این میوه در بازار پیش از برداشت و درست در زمان عرضه، توت فرنگی ها را سم پاشی می نمایند، این سموم در میوه به جای مانده و در بافت آن هم نفوذ می نمایند و فرصت کافی برای تجزیه شدن نخواهند داشت و به این ترتیب عوارض جبران ناپذیری را برای بدن به همراه دارند. حتما می گویید اگر 20 روز زمان طول بکشد تا اینکه این میوه به دست مصرف نماینده برسد، دیگر خبری از این ترکیبات زیانبار نخواهد بود. باید در جواب به شما بگوییم که به علت آنکه این میوه بسیار ظریف بوده و زود فاسد می گردد، پس از برداشت نمی توان زمان زیادی را صرف کرد بلکه آن را باید به سرعت به فروش رسانید و به دست مصرف نماینده رساند و در پی این موضوع در درازمدت انواع سرطان ها می تواند گریبان مصرف نمایندگان این دسته از میوه ها را بگیرد.

نکته دیگر درباره توت فرنگی های گلخانه ای است و اینکه بسیاری از شما تصور می کنید محصولات گلخانه ای بسیار زیانبارتر هستند. به طور کلی، در روش گلخانه ای به علت قابل کنترل بودن دما می توان در هر فصل سال حتی فصل سرما، محصولاتی را پرورش داد که در شرایط عادی قابل پرورش نیستند.

به طور مثال، خیار و گوجه فرنگی گلخانه ای و این روزها توت فرنگی گلخانه ای. اما مشکل اساسی که این دسته از میوه ها با خود به همراه دارند، آن است که این دسته از میوه ها هم به علت سم پاشی های غیراستاندارد و به موقع نبودن این فرآیند، می توانند سلامت مصرف نماینده را با مخاطره رو به رو سازند و از آنجا که کنترل کمی بر این موضوع وجود دارد، اعتماد کمی می توان به سالم بودن این دسته از محصولات داشت. البته این معضل درباره محصولات مزرعه ای هم وجود دارد و به این معناست که نباید تنها به نوع گلخانه ای شک کرد.

حتما با خود می گویید، می توان با زدن ترکیبات ضد عفونی نماینده تا حدودی از مقدار این سموم کاست؟ در حالی که باید به شما بگوییم، این ترکیبات برای از میان برداشتن میکروب ها و انگل ها توصیه می شوند و نمی توانند سمومی را که تا حدودی در بافت میوه نفوذ نموده است، از بین ببرند علاوه بر اینکه استفاده از این ترکیبات و یا قرار دادن طولانی مدت توت فرنگی ها در آب به علت نبودن پوست محافظ، می تواند بافت خود میوه را هم متلاشی نموده و یا این ترکیبات شیمیایی هم به بافت میوه نفوذ نمایند و مشکل نه تنها حل نگردد بلکه عظیم تر هم بگردد. پس تنها راه برای داشتن توت فرنگی های سالم تر، داشتن کنترل بیشتر مراجع ذی ربط بر فعالیت پرورش دهندگان این میوه است تا به رعایت استانداردها توجه ویژه ای داشته باشند.

منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 7 مهر 1400 بروزرسانی: 7 مهر 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1779

به "شرایط توت فرنگی قرمز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط توت فرنگی قرمز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید