پرداخت 240 میلیارد تومان حقوق کارگران آذرآب ، رایزنی برای واگذاری سهام شرکت به وسیله بورس

به گزارش مجله عکسفا، یک منبع مطلع گفت: تا نیمه مردادماه امسال بیش از 240 میلیارد تومان مجموع حقوق و مطالبات کارگران آذرآب پرداخت شده است و می خواهیم با رونق فراوری در این کارخانه مسائل را برطرف کنیم.

پرداخت 240 میلیارد تومان حقوق کارگران آذرآب ، رایزنی برای واگذاری سهام شرکت به وسیله بورس

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، در پی اعتراضات کارگران شرکت آذرآب سازنده تجهیزات صنعتی نفت و گاز و پتروشیمی و نیرو بعضی از مقامات وارد این مسأله شده و از جمله محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز گذشته در مصاحبه با خبرنگار شبکه خبر به صورت زنده بیان کرد بانک کشاورزی تعهد داده که حقوق معوقه کارگران را با یاری سایر دستگاه ها بپردازد.

همچنین امروز احمد قلعه بانی رئیس هیأت مدیره شرکت آذرآب در مصاحبه با خبرنگار فارس، اعلام نموده است: بقیه حقوق مرداد ماه کارگران آذرآب ظرف دو روز آینده پرداخت می گردد و حقوق شهریور آن ها نیز تا دو ماه آ ینده پرداخت خواهد شد.

وی همچنین با تأکید بر اینکه در حال حاضر فقط 15 درصد از ظرفیت کارخانه عظیم تجهیزات سازی آذرآب فعال است، گفت: امیدواریم با انعقاد تفاهم نامه ای امروز که برای داخلی سازی تجهیزات شرکت های پتروشیمی با شرکت آذرآب و ماشین سازی اراک منعقد شده این ظرفیت بین 7 تا 8 درصد تکمیل گردد و رونق نسبی به این کارخانه برگردد.

در این زمینه خبرنگار فارس در مصاحبه با یک منبع آگاه آگاه شد 31 درصد از سهام شرکت آذرآب از بهمن سال 96 در قالب یک فعل و انفعال و معامله ای که با شرکت کارگزاری زیرمجموعه بانک کشاورزی صورت گرفته بود در وثیقه آن کارگزاری قرار گرفته بود که بعداً به دلیل عدم ایفای تعهدات از سوی طرف معامله به اجبار و از روی اکراه این 31 درصد سهام به شرکت کارگزاری بانک کشاورزی منتقل شد.

* بانک کشاورزی دو بار سهام آذرآب را برای فروش گذاشته، اما خریداری پیدا نشده است

این منبع آگاه گفت: بانک کشاورزی، چون یک بانک دولتی است از نظر قانونی نمی تواند مالک 31 درصد سهام آذرآب گردد و یا آن را خریداری کند، اما به اجبار در یک معامله ای این 31 درصد سهام توسط یکی از شرکت های زیرمجموعه بانک تملک شده است.

این منبع آگاه با بیان اینکه مأموریت بانک کشاورزی ارتباطی به حوزه فعالیت شرکت آذرآب که ساخت تجهیزات سنگین صنعتی در صنعت نفت، پتروشیمی، گاز و نیروگاهی است ندارد، گفت: تاکنون دو بار این سهام را به مزایده گذاشتیم، اما مشتری برای آن پیدا نشده است و امروز هم که سروصدای کارگران بلند شده و عده ای نیز دوست دارند این سروصدا پررنگ تر گردد تا از این آب گل آلود ماهی بگیرند به هیچ وجه امکان حراج این سهام وجود ندارد و گرنه بانک کشاورزی هیچ علاقه ای به داشتن 31 درصد سهام آذرآب ندارد.

وی با بیان اینکه شرکت آذرآب شرکت خوب و معتبری است گفت: کارگران شریف که از قشر زحمتکش هستند، قدری تحمل داشته باشند و مجموعه مدیریت شرکت کوشش می نماید که این مسأله را سروسامان دهد و ما در چارچوب مقررات بانکی از آذرآب حمایت می کنیم، اما بانک کشاورزی از نظر قانونی بانک عامل برای شرکت آذرآب نیست و در حال حاضر این شرکت از بانک های دیگر تسهیلات دریافت نموده است.

این منبع آگاه تاکید نمود: سهام آذرآب به بانک کشاورزی واگذار نشده بلکه به ناچار در پی عدم ایفای تعهدات طرف معامله با یکی از زیرمجموعه های بانک تملک شده است.

وی همچنین تأکید کرد: تاکنون و طی دو سال گذشته مجموعه شرکت کوشش نموده است حقوق کارگران را بپردازد و مطالبات و حقوق کارگران تا نیمه مرداد ماه هم پرداخت شده است. در حال حاضر کارگران یک و نیم ماه طلب دارند که امیدواریم با صبر آنان و کوشش دست اندرکاران حقوق کارگران به زودی تأمین و پرداخت گردد.

* رایزنی برای واگذاری سهام آذرآب به وسیله بورس

این مقام آگاه گفت: مدیریت حرفه ای در شرکت آذرآب باید حاکم گردد، اما متأسفانه عده ای کارگران را تحریک می نمایند که علیه مدیریت شعار دهند در حالی که مسأله باید با مدیریت و صبر حل گردد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر با بورس در حال رایزنی هستیم که 31 درصد سهام آذرآب که به تملک کارگزاری بانک کشاورزی در آمده به وسیله بورس واگذار گردد و امروز سه شنبه حتی سهام این شرکت صف خرید داشته و مسئله ای ندارد و سهام خوبی است، خود شرکت هم شرکت معتبری است پس نباید با بعضی اقدامات نسنجیده به تنور مسائل دمیده گردد.

این مقام آگاه گفت: متأسفانه بعضی از افراد که می خواهند برای خود رأی جمع نمایند کارگران را تحریک می نمایند که شرکت آذرآب به دولت برگردد و به وسیله فشار مسائل کارگری این شرکت دوباره به دولت برگردد در حالی که شرکت آذرآب پیش از این واگذار شده و دیگر دولتی نیست.

* مشکل اصلی آذرآب رکود در صنایع نفت و گاز است

همچنین یک مقام مسئول در سازمان خصوصی سازی نیز به خبرنگار فارس گفت: طرف خریدار شرکت آذرآب همه اقساط خود را پرداخت نموده و شرکت نیز به او واگذار شده و در حال حاضر مشکل شرکت آذرآب مشکل خصوصی سازی نیست و در مسائل دیگر است.

به گفته وی، عمده مشکل آذرآب نداشتن تقاضا به دلیل رکود در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و نیرو است، اما در عین حال وزارتخانه های زیربط و مجموعه مالکیت و مدیریت شرکت آذرآب کوشش می نماید علاوه بر تأمین حقوق و مطالبات کارگران کاری کند که رونق به فراوری آذرآب برگردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 440

به "پرداخت 240 میلیارد تومان حقوق کارگران آذرآب ، رایزنی برای واگذاری سهام شرکت به وسیله بورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت 240 میلیارد تومان حقوق کارگران آذرآب ، رایزنی برای واگذاری سهام شرکت به وسیله بورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید