پوتین: صادرات نظامی روسیه در سال 2019 به 15میلیارد دلار رسید

به گزارش مجله عکسفا، رئیس جمهوری روسیه از نتیجه همکاری های نظامی فنی این کشور در سال گذشته، با توجه به شرایط نامطلوب کلی در دنیا ابراز رضایت کرد و بر لزوم کوشش برای حفظ موقعیت پیشروی روسیه در عرصه صادرات سلاح تأکید کرد.

پوتین: صادرات نظامی روسیه در سال 2019 به 15میلیارد دلار رسید

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه از اجرای فراتر از کامل و پیروز برنامه ارسال تسلیحات نظامی فراوری میهنی به خارج از کشور اطلاع داد.

پوتین روز پنج شنبه در نشستی با اعضای کمیسیون همکاری های نظامی فنی روسیه که به صورت کنفرانس ویدئویی برگزار گردید، گفت: در رابطه با نتایج حاصل از همکاری های نظامی فنی در سال گذشته باید بگویم که آنها قطعاً مثبت هستند. با وجود شرایط نامطلوب کلی و مخالفت شدید رقبا، سیستم همکاری های نظامی فنی با کشورهای خارجی با پیروزیت عمل نموده است و ما نه تنها برنامه های خود را کاملاً اجرا کردیم، بلکه از آنها فراتر رفتیم. تجهیزات نظامی فراوری میهنی به ارزش بیش از 15 میلیارد دلار به خارج از کشور تحویل داده شده و سبد سفارشات کنونی در این زمینه هم بیش از 55 میلیارد دلار است و حدود صد کشور دنیا بین شرکای همکاری های نظامی فنی روسیه قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه نشست سران روسیه و آفریقا که در اکتبر گذشته برگزار گردید، انگیزه خوبی برای توسعه همکاری های نظامی فنی با کشورهای این قاره است، اضافه کرد : قراردادهای نظامی جدید با کشورهای آفریقایی منعقد شده که ارزش آنها در مجموع حدود یک میلیارد دلار است.

رئیس جمهوری روسیه یادآور شد: مطمئناً، تجربه پیروزیت آمیز در استفاده از جنگ افزارهای داخلی، که به ویژه در سوریه کارآیی خود را به خوبی نشان داده اند، به نفع صادرات تسلیحاتی کشور هم بوده است. اثربخشی، دقت، قابل اطمینان بودن و سادگی کار کردن ویژگی هایی است که مشخص کننده میزان تقاضا در بازار دنیای تسلیحات است.

پوتین تأکید کرد: من مطمئن هستم که رقابت و تقاضا برای تجهیزات نظامی روسیه ادامه خواهد یافت و این به دلیل خصوصیات و ویژگی های منحصر به فرد آن و همچنین فرایند توسعه تحولات دنیای است.

به گفته وی، شرایط شیوع بیماری کرونا هم نباید مانعی برای کوشش در جهت حفظ موقعیت پیشروی روسیه در عرصه صادرات اسلحه گردد و ضروری است کار عملیاتی در زمینه همکاری های نظامی فنی انجام گردد.

رئیس جمهور اضافه کرد: رقابت بین المللی در زمینه همکاری های نظامی فنی بسیار زیاد است و گسترش عفونت ویروس کرونا که تأثیر بسیار منفی بر کل اقتصاد دنیای داشته، در این راستا هم خطرات مضاعفی را ایجاد می نماید، بنابراین ما باید به دنبال راه های مؤثر برای حفظ مواضع پیشروی روسیه در عرصه صادرات محصولات نظامی باشیم.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 894

به "پوتین: صادرات نظامی روسیه در سال 2019 به 15میلیارد دلار رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین: صادرات نظامی روسیه در سال 2019 به 15میلیارد دلار رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید