چرا کوتاه بودن بازی های رزیدنت نقطه قوت آن هاست

به گزارش مجله عکسفا، بازی رزیدنت ایول ویلج تا به امروز به خوبی از پس پاسخگویی به گلایه های اخیر بازیکنان در رابطه با فرنچایز رزیدنت ایول برآمده است. رزیدنت ایول ویلج این کار را با تکیه بیش از حد بر روی کلیشه های ژانر وحشت همانند جامپ اسکیر و ارائه گیم پلی که به طور برابر شامل وحشت و اکشن می گردد انجام داده است که می توان فرمول مشابه آن را در بازی رزیدنت ایول 4 پیدا کرد.

چرا کوتاه بودن بازی های رزیدنت نقطه قوت آن هاست

در کل، عرضه رزیدنت ایول روستا با پیروزیت روبه رو شد و توجه بسیاری را حتی خارج از جامعه هواداری فرنچایز به خود جلب کرد. این پیروزیت را می توان تا حد قابل توجهی به یکی از نقاط قوت پنهان بازی نسبت داد. در عرصه دائما در حال تحول بازی های ویدیویی که در آن بیشتر اوقات شاهد عرضه بازی هایی با خطوط داستانی هستیم که بیش از بیست ساعت به درازا می انجامند، فرنچایز رزیدنت ایول جزء معدود مجموعه هایی است که انسجام روایی را به طول آن ترجیح داده است.

مدت زمان بازی رزیدنت ایول ویلج بیشتر از رزیدنت ایول 7 است اما در برابر طولانی ترین عناوین فرنچایز حرفی برای گفتن ندارد و بسیاری از منتقدان بازی را در حدود ده الی دوازده ساعت به اتمام رساندند. این مقدار با توجه به استانداردهای مدرن مدت زمان بازی های ویدیویی کوتاه به شمار میرود اما با وجود اجتناب ورزیدن رزیدنت ایول از پیروی از این استاندارد نوِ افزایش مدت زمان و حجم بازی ها پیروز به ارائه داستانی رضایت بخش و ثقیل می گردد که بخش بزرگی از آن را مدیون عدم انطباق با معیارهای نو است.

طول داستان اصلی رزیدنت ایول روستا

سردرگمی و خستگی از حجم وسیع و سنگین محتویات تعبیه شده در عناوین بزرگ واقعه ای است که کمتر پیش می آید بازیکنان آن را تجربه ننموده باشند. به تازگی اعلام مدت زمان تقریبی بازی استالکر 2 شوک بزرگی به جامعه طرفداران بازی های ویدیویی وارد کرد. طبق گفته های سازندگان بازی مدت زمان آن به صد ساعت می رسد.

با وضع موجود، پیداکردن زمان کافی برای تکمیل بازی ها می تواند سخت باشد. علاوه بر این با عرضه روزافزون بازی هایی با بودجه هنگفت که هر یک سیستم نبرد منحصربه فرد دارند بازگشت به آن ها را پس از مدتی بازی نکردن به یکی از چالش های نو برای بازیکنان تبدیل نموده است. پیچیدگی، دنیا های آزاد وسیع و خطوط داستانی بی خاتمه اکنون به عنوان آینده بازی های ویدیویی شناخته می شوند اما هنوز هم جای کافی برای بازی های کوتاه تر و خطی تر وجود دارد.

هر ساعت در رزیدنت ایول ویلج پر شده است از معماهای متنوع، رویارویی تنش برانگیز با دشمنان، اشاراتی نه چندان پنهان مبنی بر هویت خونخوار لیدی دیمیترسک و البته حس تعلیق دائم. رزیدنت ایول ویلج برترین گزینه برای طرفداران پروپاقرص ژانر اکشن-وحشت است. با اینکه بازی های طولانی ارزش قیمتی که برایشان مدنظر گرفته شده را دارند این مهم هرگز در نبود بازی های کوتاه مدت تر با مراحل خطی تر میسر نمی شد.

با گشت وگذار در دنیای رزیدنت ایول روستا، بازیکن تقریبا ناخواسته وارد ضرب آهنگ های داستانی نو سر راهش می گردد. در بعضی نقاط در بازی بازیکن با شروع سکانس تعقیب و گریزی مو بر تن سیخ کن وارد بخش بعدی داستان می گردد. محتویات متعدد به حدی در هر مرحله بازی جای داده شده که گیرکردن یا ندانستن حرکت بعدی ایتان وینترز در طول داستان بازی غیرممکن است.

خارج از داستان اصلی ویلج چه کارهایی می توان کرد

با اینکه داستان شاید با توجه به استانداردهای مدرن کوتاه به حساب بیاید اما برای آن هایی که تشنه تکمیل بازی هایشان هستند فعالیت های دیگری در روستا وجود دارد. از خواندن راهنماهای مختلف برای 100% کردن بازی تا پیداکردن نحوه رمزگشایی از معماهای پنهان رزیدنت ایول ویلج، فرصت های زیادی برای به چالش کشیدن بازیکنان دیده می گردد.

البته بازیکنان می توانند رزیدنت ایول روستا را سرفرصت و هرطور که مایل هستند به خاتمه برسانند و به جای ده-دوازده ساعت تخمین زده شده وقت بیشتری را صرف تکمیل بخش های مختلف بازی نمایند. با اتمام بخش داستانی بازیکن می تواند خود را با محتویات اضافه موجود در بازی سرگرم کند مانند دو بخش بازی نو که با خاتمه بخش داستانی در دسترس قرار می گیرند و بخش آنلاین که سال آینده عرضه خواهد شد.

پس از تکمیل داستان اصلی، بازیکن حالت مزدورها را در کنار New Game Plus آزاد می نماید. New Game Plus به بازیکنان اجازه می دهد داستان اصلی را با تمام آیتم ها و آپگریدهایی که در طول اولین دور بازی خود کسب کردند شروع نمایند. همین امر فرصت خوبی برای بالا بردن سطح سختی بازی هم ایجاد می نماید. از سوی دیگر حالت مزدورها بازیکن را به چالش می کشد طی زمانی محدود راه خود را از میان مراحل باز کند اما در عوض طیف وسیعی از سلاح ها و مهمات در اختیار او قرار می دهد.

برای دوستداران بخش های چندنفره، RE:Verse سال آینده عرضه می گردد. در این بخش بازیکنان می توانند در نبردهای مرگبار پنج دقیقه ای در گروه های 4-6 نفره برای بقای خود بجنگند.

رزیدنت ایول ویلج اکنون بر روی رایانه شخصی، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، استادیا، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس در دسترس واقع شده است.

منبع:GameRant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 آذر 1400 بروزرسانی: 26 آذر 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1868

به "چرا کوتاه بودن بازی های رزیدنت نقطه قوت آن هاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا کوتاه بودن بازی های رزیدنت نقطه قوت آن هاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید