کارخانه روغن کشی پشم عشایر در خراسان جنوبی راه اندازی می شود

به گزارش مجله عکسفا، خبرنگاران/خراسان جنوبی رئیس سازمان امور عشایر کشور از برنامه ریزی برای راه اندازی کارخانه روغن کشی پشم عشایر در خراسان جنوبی خبر داد.

کارخانه روغن کشی پشم عشایر در خراسان جنوبی راه اندازی می شود

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

شاهپور علائی مقدم، امروز دوشنبه 20 بهمن در حاشیه پروژه های افتتاحی در جمع خبرنگاران گفت: در شورای عالی عشایر استان در بیرجند مقرر شد این کارخانه با مشارکت بخش خصوصی و اتحادیه دامداران با هدف جلوگیری از خروج ارز از کشور این کارخانه در استان راه اندازی شود.

به گزارش خبرنگاران، وی از ورود سالانه 200 تن پشم به کشور خبر داد و اضافه نمود: راه اندازی کارخانه روغن کشی پشم دام سبک عشایر با تفاهم انجام شده با استاندار در استان اجرا خواهد شد.

معاون وزیر جهادکشاورزی بیان نمود: برای تأمین کنسنانتره و علوفه دام 10 میلیارد تومان به خراسان جنوبی اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه در سال جاری 23 هزار تن نهاده دامی در خراسان جنوبی بین عشایر توزیع شد، شرح داد: 500 تن نهاده دامی به خراسان جنوبی اختصاص یافت.

علائی مقدم با بیان اینکه سهم خراسان جنوبی از پنل های خورشیدی 1200 پنل است، اظهار کرد: 13 خانه بهداشت سیار عشایری به بهره برداری و 35 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت برای حمایت از تولیدات عشایر در این استان جذب می شود.

وی با اشاره به حمایت های سازمان امور عشایر برای کاهش اثرات خشکسالی، یادآور شد: در این رابطه اعتبار مورد نیاز به استان در قالب تسهیلات کم بهره 4 درصدو با ضمانت زنجیره ای بین عشایر توزیع می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 اسفند 1399 بروزرسانی: 16 اسفند 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1442

به "کارخانه روغن کشی پشم عشایر در خراسان جنوبی راه اندازی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارخانه روغن کشی پشم عشایر در خراسان جنوبی راه اندازی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید