کف پوش های بساپلیمر ، بی رقیب در کیفیت و ایمنی

به گزارش مجله عکسفا، وقتی از بهداشت در کارخانه های صنایع غذایی و بیمارستان ها صحبت می کنیم معمولا همه نگاه ها به سمت مواد اولیه مورد استفاده در محصولات یا نظافت کلی این مکان ها جلب می شود، در حالی که کف سالن ها و اتاق ها یکی از بخش های مهمی است که غالبا به آن توجه نمی شود.

کف پوش های بساپلیمر ، بی رقیب در کیفیت و ایمنی

کفپوش هایی که در کارخانه ها و بیمارستان ها استفاده می گردد باید ویژگی های زیادی داشته باشند تا بدون مشکل، سال ها قابل استفاده باشند.

از نظر کارشناسان پلیمر که مواد به کار رفته در کف پوش ها را بررسی می کنند باید بنابه کاربری محصول، ویژگی های آلودگی، اشتعال پذیری و ضدآب بودن و... مورد آزمایش قرار بگیرد.

در این رابطه شرکت بسپار سازان ایرانیان به صورت تخصصی در زمینه انواع مختلف کف پوش های یکپارچه پلیمری به ارائه محصولات و خدمات می پردازد.

این شرکت در کنار تولید محصولات، ارائه دهنده مشاوره های تخصصی در زمینه طراحی سیستم های محافظتی کف و خدمات نظارتی است.

پردیس رستم زاده، مدیرعامل این شرکت در توضیح فعالیت های بساپلیمر به جام جم می گوید: چند سال پیش در جریان بازدید از کارخانه داروسازی از طریق یکی از بنیان گذارهای شرکت بساپلیمر اتفاقی افتاد که ایده اولیه ساخت محصولات بساپلیمر را شکل داد. طی این بازدید تعدادی از دانشجویان کارشناسی مهندسی پلیمر که چندی بعد شرکت را تاسیس کردند متوجه تاول های روی کف پوش های آن کارخانه شدند. این تاول ها و برآمدگی ها می توانست محل آلودگی باشد و اقدامات بهداشتی کارخانه را با مشکل روبرو کند. وجود چنین مسئله ای در یک کارخانه حاکی از این بود که سطح دانش تخصصی پیمانکاران در مراحل انتخاب کف پوش و نصب آن پایین بوده یا دقت زیادی در این باره وجود نداشته است.

بعد از مدتی مطالعه و تحقیق تیم ما به این فکر افتاد که کسب و کاری ایجاد کنیم که محصولات تخصصی را بنا به نیاز صنایع مختلف ارائه دهد و برای تمام کاربری ها راه حل مناسبی داشته باشد. سال 90 من هم به این گروه اضافه شدم و ضمن مذاکراتی که با شرکت های داروسازی انجام دادیم محصول را برای ارائه نهایی آماده کردیم.

آزمون های میدانی هم با دقت خوبی به انجام رسید و با دریافت گواهینامه نانومقیاس در سال 1391 به طور رسمی حضور بساپلیمر در بازار کفپوش های رزینی آغاز شد. تولید و توسعه محصولات نوآورانه و تخصصی در بساپلیمر ادامه یافت و در سال 94 مجوز دانش بنیانی را هم دریافت کردیم.

در حال حاضر محصولات بساپلیمر با تکیه بر دانش روز دنیا و بهره گیری از تجارب شرکت های مطرح اروپایی طراحی و تولید می گردد. با استقرار سیستم مدیریت کیفیت ISO9001:2015 بساپلیمر تلاش کرده تا سطح بالایی از کیفیت را در محصولات و خدمات خود به مشتریان ارائه کند. کف پوش های رزینی بساپلیمر در حوزه های مختلفی مثل اتاق تمیز، انبارها، پارکینگ، فضای اداری تجاری، کارخانجات لبنی، سالن های تولید محصولات دارویی و آرایشی و.... به کار می رود.

چالش های پیش روی بساپلیمر

رستم زاده می گوید: مشکل اصلی ما تهیه مواد اولیه تخصصی است که نیاز به ارتباطات بین المللی و پرداخت بانکی دارد که به دلیل تحریم ها و مسائل بانکی چالش هایی را برایمان ایجاد کرده است. بخش دیگری از مسائل به رفتار سلیقه ای سازمان ها و نهادهای ادرای کشور برمی گردد که برای مثال برای تمدید کارت بازرگانی روال پیچیده ای را ایجاد کردند. در حالی که تمدید یا صدور کارت های بازرگانی می تواند فرآیند بسیار ساده و راحتی داشته باشد، به دلیل ناهماهنگی هایی که بین وزارت صمت و سازمان های مرتبط وجود دارد این فرایند دچار اختلالاتی شده که کار ما را به تعویق می اندازد. به نظر می رسد حلقه گمشده این ماجرا رویکردهای تعاملی است که از جنس تسهیل گری باشد تا شرکت های جوان قربانی اختلاف نظر سازمان ها نشوند.

ویژگی های منحصربه فرد کف پوش های بساپلیمر

انعطاف در مقابل نیاز مشتری

کف پوش های بساپلیمر بر اساس ویژگی هایی که مورد نیاز مشتری است قابلیت تغییر دارند. بنابه نوع کار مشتری ممکن است کف سالن ها و محل کارشان با مواد شیمیایی مختلفی در تماس باشد، در این حالت بساپلیمر ترکیبی از لایه های مختلفی را پیشنهاد می دهد تا افراد بر اساس شرایط کاری خود بهترین و مناسب ترین را انتخاب کنند.

نصب سریع

بساپلیمر، امکان نصب خیلی سریع را برای صنایع مختلف در نظر گرفته است. مثلا در کارخانه شیر برای توقف خط تولید محصول محدودیت دارد و نمی تواند مدتی تولید را برای نصب کف پوش ها به تعویق بیندازد. در این حالت محصولاتی که نصب خیلی سریع دارند به مشتری پیشنهاد می گردد تا بتواند بدون توقف و تاخیر در کار، کف پوش نو نصب کند.

قابلیت اتصال بدون درز

کف پوش های بساپلیمر درمحل اتصال به دیوار هیچ درز و شکافی ندارند و قابلیت اتصال منحنی وار به لبه های دیوار را دارند، کاملا یکپارچه هستند این امکان باعث می گردد بهداشت محیط کاملا حفظ گردد و آلودگی و غبار در محل اتصال کف پوش ها به گوشه های دیوار انباشت نگردد.

قابلیت شست و شو

کف پوش ها قابل شست وشو و ضدعفونی کردن هستند و در تمام فضاهای بیمارستانی و صنایع مختلف قابلیت استفاده پیدا می کنند.

آب بند و غیر جاذب

بسیاری از صنایع و کارگاه ها نیاز دارند کف پوش آب بند و غیرجاذب داشته باشند تا از بابت نفوذ آب به زیر کف پوش، رشد قارچ و کپک و آسیب دیدن کفپوش بعد از مدتی نگرانی نداشته باشند، در کف پوش های بساپلیمر این قابلیت هم در نظر گرفته شده است.

مقاوم در برابر محلول های ضدعفونی

بسیاری از محلول های ضدعفونی سطوح باعث خوردگی کف و حذف تدریجی روکش نهایی آن می گردد. برای جلوگیری از این اتفاق بساپلیمر تلاش کرده ویژگی مقاومت شیمیایی در برابر محلول های ضدعفونی کننده را هم برای کف پوش ها در نظر بگیرد.

کاهش ضایعات

کف پوش های وینیلی غالبا با چسب می چسبند و همین موضوع باعث ایجاد فضای خالی بین سطح زمین و کف پوش می گردد که این هم می تواند زمینه آلودگی یا نفوذ آب و در نهایت از بین رفتن چسب را ایجاد کند. از سوی دیگر از آنجاکه که دارای ابعاد تعیین هستند، در زمان نصب مقادیر قابل توجهی ضایعات و دور ریز ایجاد می گردد که نه تنها هزینه های تمام شده مشتری را افزایش می دهد بلکه به دلیل تولید ضایعات پلاستیکی به محیط زیست هم آسیب وارد می کند. اما کف پوش های رزینی بساپلیمر ضمن ایجاد فضایی کاملا ایزوله و بهداشتی به دلیل بدون بعدبودن، دورریز و ضایعاتی هم تولید نخواهد کرد.

طول عمر بالا و نگهداری ساده

طول عمر بالا، دوام و کیفیت قابل توجه از ویژگی های مهم کف پوش های بساپلیمر است که امکان تعمیر و نگه داری راحت را هم فراهم می کند.

قیمت رقابتی با نمونه خارجی

کف پوش های بساپلیمر به نسبت نمونه های خارجی قیمت بسیار پایین تری دارند زیرا در داخل کشور تولید و ارائه می شوند.

تاب آوری بالا در مقابل آتش

مقاومت در معرض شعله آتش یکی دیگر از ویژگی های مهم این کف پوش هاست که تا حدود 2 دقیقه شعله های مستقیم آتش را تاب می آورند و بعد به آرامی دود ملایمی تولید می کنند. در حالی که سایر انواع کف پوش های وینیلی و تولید داخل بعد از یک دقیقه شعله ور می شوند.

راه های ارتباط با بساپلیمر

وبسایت:basapolymer.com

ایمیل:[email protected]

اینستاگرام و لینکدین:basapolymer

تلفن: 02144960014

آدرس: تهران، بلوار آیت ا... کاشانی، بوستان یکم. پلاک 21، واحد 18

مریم ملی - نشان ایرانی 2 / روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 15 مرداد 1400 بروزرسانی: 15 مرداد 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1718

به "کف پوش های بساپلیمر ، بی رقیب در کیفیت و ایمنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کف پوش های بساپلیمر ، بی رقیب در کیفیت و ایمنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید