گوترش: فرصتی برای تبدیل آتش بس در یمن به شرایط دائم وجود دارد

به گزارش مجله عکسفا، دبیر کل سازمان ملل روز آدینه در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره گفت که فرصتی برای مذاکرات میان طرف های درگیر در یمن وجود دارد تا آتش بس در این کشور را به شرایط دائمی تبدیل کند.

گوترش: فرصتی برای تبدیل آتش بس در یمن به شرایط دائم وجود دارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل گفت که تمام امید من این بود که طرف های درگیر در خاورمیانه به درخواستم برای توقف درگیری ها پاسخ دهند.

وی که با شبکه خبری الجزیره مصاحبه می کرد، گفت: پیشینه هایی وجود دارد که اجرای تصمیماتمان درباره اجرای آتش بس در لیبی و یمن را غیرممکن می نماید.

دبیر کل سازمان ملل افزود: من از این موضوع که شورای امنیت نمی تواند کسانی که تحریم تسلیحاتی لیبی را نقض می نمایند، مجازات کند نگران هستم.

گوترش گفت فرصتی برای مذاکرات میان طرف های درگیر در یمن وجود دارد تا آتش بس در این کشور را به شرایط دائمی تبدیل کند.

وی به تنش میان آمریکا و چین درباره شیوع ویروس کرونا نیز اشاره نمود و گفت: درگیری و تفرقه عمیق میان آمریکا و چین، کوشش های بین المللی برای مبارزه با ویروس کرونا را با چالش روبرو نموده است.

گوترش گفت که باید با کرونا مقابله کنیم و خطر عظیم دیگری به دلیل کاهش همبستگی بین المللی ما را تهدید می نماید.

دبیر کل سازمان ملل تاکید نمود که بسیار مهم است که از بحران با قدرت خارج شده و باید تقویت سازمان های بین المللی در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت که ما نیازمند سازمان های بین المللی قدرتمند تری بوده و باید با همبستگی و کار مشترک جهانی به مقابله با چالش های مشترک بپردازیم.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 985

به "گوترش: فرصتی برای تبدیل آتش بس در یمن به شرایط دائم وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوترش: فرصتی برای تبدیل آتش بس در یمن به شرایط دائم وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید