10 غذایی که در سفر به آفریقای جنوبی حتماً باید امتحان کنید!

به گزارش مجله عکسفا، آفریقای جنوبی را برای گذراندن تعطیلات خود انتخاب نموده اید، اما مسئله غذا و مواد خوراکی شما را نگران نموده؟ درباره غذاهای آفریقای جنوبی اطلاعات چندانی ندارید؟ این موضوع که ممکن است غذاهای این کشور با مذاق شما سازگار نباشد فکرتان را درگیر نموده؟ نگرانی درباره مواد خوراکی در سفر به کشورهای دور و کمتر شناخته شده مانند آفریقای جنوبی، دغدغه بسیاری از گردشگران است. بنابراین در این مطلب ما با معرفی غذاهای معروف آفریقای جنوبی سعی نموده ایم شما را با نوع و طرز پخت غذاها در این کشور بیشتر آشنا کنیم.

10 غذایی که در سفر به آفریقای جنوبی حتماً باید امتحان کنید!

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی بهار 99 همراه شوید و شگفتی های جزیره آتشفشانی بالی را از نزدیک شاهد باشد.

کشور آفریقای جنوبی دارای غذاهای متنوع می باشد.

آفریقای جنوبی از معدود کشورهای قاره آفریقا است که توانسته صندلی ویژه ای را در بین کشورهای توریستی پیدا کند. هرساله گردشگران زیادی برای دیدن حیات وحش استثنایی و دیگر جاذبه های ژوهانسبورگ و کیپ تاون به این کشور دوست داشتنی سفر می نمایند. در کنار تمام جاذبه های هیجان انگیز آفریقای جنوبی، غذاهای محلی و لذیذ این کشور نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. البته به دلیل اینکه آفریقای جنوبی سالیان زیادی جز مستعمره کشورهای مختلف بوده، علاوه بر غذاهای محلی، غذاهایی که آثاری از فرهنگ های سایر کشورها مانند فرانسه، انگلیس و هلند را در خود داشته باشند نیز در این کشور به وفور دیده می شوند.

در رستوران های آفریقای جنوبی غذاهای محلی و بین المللی سرو می گردد.

غذاهای معروف آفریقای جنوبی

1-بوکومز Bokkoms

غذاهای دریایی در همه جای جهان هواداران خاص خود را دارند، البته طرز پخت آن ها نیز در کشورهای مختلف با توجه به فرهنگ غذایی شان متفاوت است. در آفریقای جنوبی نیز غذاهای متنوع و جذابی با انواع ماهی ها تهیه می گردد. بوکومز از خوراک های معروف و محبوبی است که با نوعی ماهی کوچک درست می گردد. در این اسنک جذاب ابتدا ماهی را در آفتاب خشک نموده، سپس نمک و ادویه مخصوص روی آن ریخته و میل می نمایند. بوکومز را می توان هم به عنوان میان وعده و هم برای غذای اصلی سرو کرد.

ماهی بوکومز

2-وت کوک Vetkoek

وت کوک غذایی است که از دوران استعمار هلند در آفریقای جنوبی به جا مانده و همچنان محبوبیت خود را حفظ نموده است. این غذا نوعی نان مخصوص است که داخل آن با موادی مانند گوشت و یا سبزیجات پر شده و سپس سرخ می گردد. وت کوک به معنای نان چاق است و به دلیل حجم زیاد و تو پر بودن نان به این اسم معروف شده است. وت کوک را با ادویه جات و ترشی مخصوصی به نام چات نی میل می نمایند.

نان وت کوک

3-آپریکوت Apricot

اگر بودن ترشی کنار غذای اصلی طعم آن را برای شما جذاب تر می نماید، تست آپریکوت را نباید فراموش کنید! آپریکوت نوعی ترشی بسیار خوش طعم در آفریقای جنوبی است که با برگه زردآلو درست می گردد و به قدری محبوب است که معمولاً بیشتر افراد آن را در کنار غذای اصلی سفارش می دهند. چنانچه می خواهید آپریکوت طعمی جذاب تر پیدا کند، بهتر است آن را با پنیر سرو کنید.

ترشی آپریکوت

4-خوراک گوشت بوبوتی Beef Bobotie

بوبوتی خوراکی است که با تست کردن آن طعم واقعی غذای اصیل آفریقایی را تجربه خواهید کرد. ماده اصلی این غذای لذیذ گوشت گاو چرخ نموده به همراه میوه و سبزیجات است. برای تهیه بوبوتی ابتدا گوشت گاو را چرخ و سرخ نموده و سپس میوه های مختلف مانند برگه زردآلو، سیب و انگور را به آن اضافه می نمایند. برای خوش طعم کردن بوبوتی از ادویه های مخصوص، کره و پیاز نیز استفاده می گردد. البته راز طعم خاص بوبوتی در کاستردی است که در سرانجام بر روی مواد ریخته می گردد.

خوراک گوشت بوبوتی

5-پوتجیکوز Potjiekos

پوتچیکز از غذاهایی است که با فرهنگ ساکنان آفریقای جنوبی پیوندی ناگسستنی دارد و جز غذاهای بسیار محبوب در این کشور به شمار می آید. طرز تهیه پوتچیکز را اولین مهاجران آفریقایی کشف کردند اما طعم فوق العاده آن باعث شد تا امروزه هم همچنان در منوی غذایی ساکنان این کشور صندلی ویژه خود را حفظ کند. پوتچیکوز از ترکیب مواد مختلف مانند گوشت و سبزیجات تازه درست می گردد و طرز پخت ویژه آن طعمی استثنایی به آن بخشیده است.

خوراک پوتچیکوز

6-چاکاداکا Chakadaka

آفریقای جنوبی برای گیاه خواران نیز غذاهای مخصوص و فوق العاده ای دارد. چاکاداکا یکی از این غذاهای لذیذ و خوش طعم است.

چاکاداکا با موادی مانند پیاز، سیر، زنجبیل، هویج، نخود و انواع فلفل ها تهیه می گردد. تمام این مواد خرد شده و به صورت کاملاً مخصوص پخته می شوند. این غذای عالی و مقوی در بیشتر رستوران های آفریقای جنوبی سرو شده و هواداران زیادی در این کشور دارد.

خوراک - چاکاداکا

7-کوک سیسترز Koeksisters

آفریقای جنوبی علاوه بر غذاهای لذیذ و خوش طعم، شیرینی های جذابی هم دارد که طرز پخت آن فقط مخصوص این کشور می باشد. کوک سیسترز یکی از این شیرینی های مخصوص می باشد. این شیرینی با نوعی خمیر خاص درست شده و داخلش با موادی مانند دونات پر می گردد. کوک سیسترز به خاطر طعم شیرینش معمولاً در کنار چایی سرو می گردد.

شیرینی کوک سیسترز

8-بوئروس Bo erewors

اگر هوادار غذاهای خیابانی هستید، بوئروس را تست کنید. بوئروس نوعی سوسیس پرپیپچ و خم و بزرگ است که معمولاً به صورت خانگی با گوشت یا گیاهی تهیه می گردد. ظاهر این سوسیس به قدری جذاب است که بیشتر افراد را برای خرید و تست آن وسوسه می نماید. بوئروس همراه با سبزیجات و به صورت داغ سرو می گردد.

سوسیس بوئروس

9-خوراک مرغ دوربان Durban Chicken

خوراک مرغ دوربان نوعی خورشت بسیار لذیذ است و از آنجایی که بیشتر ایرانی ها عاشق خورشت و پلو هستند، با مذاق ما ایرانی ها بسیار سازگار است. خوراک مرغ دوربان همان طور که از اسمش پیداست از سینه مرغ درست می گردد. آفریقایی ها برای خوش طعم کردن مرغ از ادویه کاری به مقدار زیاد، آرد سفید و تخم مرغ استفاده می نمایند. خوراک مرغ دوربان به همراه برنج و در برخی رستوران ها با نان ذرت سرو می گردد.

خوراک مرخ دوربان

10-بیلتونگ Biltong

بیلتونگ شاید عجیب ترین خوراکی باشد که در سفر به آفریقای جنوبی با آن روبرو خواهید شد. این غذا نوعی گوشت مخصوص است که به صورت اسنک و با ادویه های مخصوص آفریقا تهیه می گردد. البته تکه های نازک گوشت باعث شده تا این غذا بیشتر به عنوان میان وعده استفاده گردد.

میان وعده بیلتونگ

درصورت داشتن هرگونه سوال در مورد تور آفریقای جنوبی با کارشناسان فروش تور در آژانس هواپیمایی خبرنگاران تماس بگیرید.

منبع: ستاره ونک
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 587

به "10 غذایی که در سفر به آفریقای جنوبی حتماً باید امتحان کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 غذایی که در سفر به آفریقای جنوبی حتماً باید امتحان کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید