2 طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ رستورانی در فر و ماهیتابه

به گزارش مجله عکسفا، پیتزا گوشت و قارچ جزو خوشمزه رستورانی و در فهرست محبوب در دنیاست. در این مطلب از در مجله خبرنگاران طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ به 2 روش در فر و ماهیتابه را به شما آموزش می دهیم.

2 طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ رستورانی در فر و ماهیتابه

طرز تهیه پیتزا با گوشت چرخ نموده و قارچ در فر

مدت زمان آماده سازی مواد: 15 دقیقه

زمان لازم برای پخت پیتزا گوشت و قارچ: 30 دقیقه

میزان انرژی در 100 گرم پیتزا گوشت و قارچ: حدود 220 کالری

مواد لازم برای 1 عدد پیتزا گوشت چرخ نموده و قارچ

  • گوشت چرخ نموده: 100 گرم
  • قارچ: 100 گرم
  • پیاز: 1 عدد میانه
  • پنیر پیتزا: 100 گرم
  • خمیر پیتزا: 1 عدد
  • فلفل دلمه ای: 1 عدد
  • روغن زیتون: 4 قاشق غذاخوری
  • رب گوجه فرنگی: 1 قاشق مرباخوری
  • ادویه پیتزا: جوز هندی، اورگانو، فلفل سیاه، آویشن و نمک به میزان لازم
  • سس کچاپ: به میزان لازم

مراحل طرز تهیه پیتزا با گوشت چرخ نموده

مرحله اول: پیاز را در روغن زیتون تفت دهید

در اولین مرحله از طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ، پوست پیاز را بگیرید و تمیز بشویید و خرد کنید. سپس در یک تابه، روغن زیتون بریزید و روی حرارت با شعله میانه بگذارید. وقتی روغن داغ شد، پیازها را در ماهیتابه بریزید و تفت دهید تا سبک و طلایی شوند.

در صورت تمایل می توانید ، ، و را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های زنجیره ای تهیه کنید.

مرحله دوم: گوشت چرخ نموده، ادویه جات و قارچ را به پیاز اضافه کنید

گوشت چرخ نموده را به همراه جوز هندی، اورگانو، فلفل سیاه، آویشن و نمک به تابه اضافه کنید تا هم گوشت سرخ گردد و هم طعم خامی ادویه ها گرفته گردد. قارچ را کاملا بشویید و به صورت خلالی خرد کنید. قارچ را به مواد داخل تابه اضافه کنید. مواد را روی حرارت میانه تفت دهید و صبر کنید آب قارچ تبخیر گردد.

برای تهیه انواع مثل، و به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می توانید خرید خود را از فروشگاه های انجام دهید.

مرحله سوم: فلفل دلمه و رب گوجه فرنگی را اضافه کنید

فلفل دلمه ای را بشویید و تخم های آن را دور بریزید. فلفل را به صورت خلالی نازک یا نگینی ریز خرد کنید. رب گوجه فرنگی را هم به مواد اضافه کنید و همه را با هم مخلوط کنید و تفت دهید تا یکدست گردد. درب ماهیتابه را روی آن بگذارید و حرارت را روی حالت ملایم تنظیم کنید. 5 تا 7 دقیقه صبر کنید تا مواد کاملا سرخ شوند و طعم مواد به خورد یکدیگر برود.

در صورت تمایل می توانید را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های همیشه تخفیف تهیه کنید.

مرحله چهارم: سس گوجه فرنگی را روی خمیر پیتزا بریزید

فر را روشن و روی دمای 180 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا گرم گردد. خمیر پیتزا یا در صورت تمایل نان آماده پیتزا را در دمای محیط بگذارید. کف سینی فر را آردپاشی کنید. خمیر پیتزا را در سینی فر قرار دهید. یک لایه سس گوجه فرنگی را روی خمیر پیتزا بریزید و با پشت قاشق یا برس آن را بر روی سطح خمیر پیتزا بخش کنید. را بلد هستید؟

در صورت تمایل می توانید ، ، و را به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی از فروشگاه های تهیه کنید.

مرحله پنجم: مواد پیتزا را روی خمیر پیتزا به صورت لایه لایه بریزید

روی سس را با حدود دو سوم پنیر پیتزا بپوشانید. مواد پیتزا را که از قبل پخته اید، روی پنیر پیتزا بریزید و به صورت یکدست روی خمیر پیتزا پخش کنید. بقیه پنیر پیتزا را روی مواد بریزید.

برای تهیه به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی می توانید از فروشگاه های اقدام کنید.

مرحله ششم: پیتزا را در فر بگذارید و پس از پخت سرو کنید

سینی حاوی پیتزا را در فر قرار دهید. 15 تا 20 دقیقه صبر کنید. پیتزا گوشت و قارچ را از فر خارج کنید. بعد از این که کمی از داغی افتاد آن را در ظرف دیگر قرار دهید و برش بزنید. روی پیتزا سس کچاپ یا سس فرانسوی بریزید و سرو کنید.

بیشتر بخوانید معروف ترین پیتزاهای جهان

طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ بدون فر در ماهیتابه

مرحله اول: خمیر پیتزا را در تابه حرارت دهید

در طرز تهیه پیتزا گوشت چرخ نموده و قارچ در قابلمه یا ماهیتابه، مواد را مانند روش بالا آماده کنید. کف تابه را چرب کنید. بعد از گرم شدن تابه، خمیر پیتزا یا نان پیتزا را در کف آن قرار دهید. حرارت را روی حالت ملایم تنظیم کنید. درب تابه را روی آن بگذارید و به مدت 5 دقیقه صبر کنید تا نان پیتزا کمی نرم گردد یا اگر از خمیر پیتزا بهره ببرید کمی بپزد.

حالا درب تابه را بردارید و یک لایه سس کچاپ روی خمیر پیتزا بریزید. نصف پنیر پیتزا را روی خمیر بپاشید. مخلوط مایه پیتزا را (قارچ، گوشت چرخ نموده، فلفل دلمه و ادویه ها) روی خمیر بریزید و پخش کنید. یک لایه دیگر پنیر پیتزا روی مواد بریزد و درب ماهیتابه را بگذارید.

مرحله سوم: پیتزا گوشت و قارچ را در ماهیتابه تابه بپزید

پیتزا را به مدت 15 دقیقه روی حرارت ملایم قرار دهید. بعد از 15 دقیقه پیتزا را چک کنید اگر به مقدار کافی پخته بود شعله گاز را خاموش کنید. در غیر این صورت 5 دقیقه دیگر صبر کنید تا کاملا بپزد. سپس پیتزا گوشت و قارچ را بعد از خنک شدن به مقدار دلخواه برش بزنید و سرو کنید.

بیشتر بخوانید رازهای خوشمزه شدن پیتزا کشدار و نکات خشک نشدن خمیر آن

فوت و فن های طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ

اصول چیدن مواد روی پیتزا

  • اگر می خواهید قارچ روی پیتزا تیره نگردد و شکل و بافت خود را حفظ کند، آن را به صورت جداگانه بپزید. برای این کار قبل از این که قارچ را روی خمیر پیتزا بچینید، آن را در کمی روغن یا کره داغ تفت دهید. در این صورت آب قارچ کاملا گرفته می گردد، ضمناً چروک هم نمی گردد. یک راه برای سیاه نشدن قارچ ها این است که بعد از خرد کردن، روی قارچ ها کمی آبلیمو بریزید. موقع سرخ کردن قارچ هم حرارت را بالا نگه دارید.
  • در طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ بعد از اضافه کردن همه مواد روی خمیر پیتزا، حدود 20 دقیقه به آن استراحت دهید، سپس داخل فر بگذارید. با این کار، نان یا خمیر پیتزا، تردتر می گردد.
  • مواد روی پیتزا را زیاد نریزید تا پیتزا سنگین نگردد. در این حالت خمیر هم کاملا می پزد.
  • هنگام چیدن مواد روی خمیر پیتزا، مواد آبدار مثل فلفل دلمه ای، قارچ و پیاز را در لایه رویی بچینید، قبل از چیدن هم، آنها را در روغن تفت دهید. برای این که پیتزا قارچ و گوشت تلخ نگردد، فلفل دلمه ای را زیاد سرخ نکنید.

راز کش آمدن پنیر پیتزا

  • قبل از چیدن مواد پیتزا با دست یا اسپری روی پنیر پیتزا کمی آب بپاشید.
  • قبل از این که مواد را روی خمیر بریزید، پنیر پیتزا را از فریزر بیرون بیاورید تا یخ آن ذوب گردد و به دمای محیط برسد.
  • یک لایه پنیر پیتزا روی سسی بریزید که روی خمیر پیتزا ریخته اید. به یاد داشته باشید که حجم پنیر باید زیاد باشد تا به خوبی کشدار گردد. در این حد که 90 درصد پنیر باید زیر مواد و 10 درصد دیگر روی مواد باشد. می توانید از ترکیب پنیر پیتزا با پنیر گودا نیز بهره ببرید.
  • برای این که پیتزای شما، بیشتر کش بیاید، هر لایه موادی که می ریزید، یک لایه پنیر پیتزا هم به آن اضافه کنید.

بیشتر بخوانید طرز تهیه پنیر پیتزا کشدار در خانه

ترکیب ادویه پیتزا

هر چند برای درست کردن پیتزا می توانید از ادویه های دلخواه بهره ببرید ولی ادویه های رستورانی برای تهیه پیتزا از جمله پیتزای گوشت و قارچ شامل جوز هندی، اورگانو، فلفل سیاه، آویشن و نمک است. ترکیب این مواد با هم، طعم پیتزا را بسیار لذیذ خواهد نمود.

نکات خشک نشدن پیتزا در فر

  • قبل از اینکه خمیر پیتزا را در سینی فر قرار دهید، کف آن را آردپاشی کنید. اگر سینی را چرب کنید، خمیر خشک خواهد شد. علاوه بر این، در سینی فر و در کنار پیتزا، یک کاسه آب قرار دهید تا فضای فر مرطوب باقی بماند.
  • پیش از این که روی خمیر پیتزا، مواد لازم در طرز تهیه پیتزا قارچ و گوشت را بریزید، با چنگال چند سوراخ روی خمیر ایجاد کنید تا خمیر نفس بکشد. با این کار پیتزا خشک نمی گردد.
  • در طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ در فر، پیتزا را بعد از پخت، حدود 2 تا 3 دقیقه در طبقه بالای فر قرار دهید تا پنیر روی آن طلایی گردد. مراقب باشید برای مدت زیادی پیتزا را روی طبقه بالا نگذارید تا نان و مواد آن خشک نشوند.

سوالات متداول

برترین راه حل برای کش آمدن پنیر پیتزا چیست؟

یکی از مهم ترین نکات پیتزا قارچ و گوشت این است که بعد از اضافه کردن پنیر پیتزا، با اسپری یا انگشتان دست میزانی آب روی آن بپاشید. این کار موجب افزایش کش آمدن پنیر پیتزا می گردد.

چه کار کنیم تا خمیر پیتزا سفت نگردد؟

در طرز تهیه پیتزا با گوشت چرخ نموده و قارچ برای جلوگیری از خشک شدن نان پیتزا می توانید یک ظرف آب داخل فر قرار دهید. این کار مانع سفتی نان پیتزا در زمان پخت می گردد.

طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ در ماهیتابه چگونه است؟

برای تهیه پیتزا گوشت و قارچ در ماهیتابه ابتدا باید ماهیتابه را روی گاز داغ کنید. کف ماهیتابه را چرب کنید و خمیر پیتزا را کف آن قرار دهید و برای 5 دقیقه خمیر را با حرارت ملایم بپزید. سپس مواد پیتزا را روی خمیر قرار دهید و درب ماهیتابه را روی آن بگذارید. اجازه دهید پیتزای شما با حرارت ملایم آماده گردد.

منبع: افق کوروش
انتشار: 24 تیر 1402 بروزرسانی: 24 تیر 1402 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 2248

به "2 طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ رستورانی در فر و ماهیتابه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ رستورانی در فر و ماهیتابه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید