5 درمان نجات بخش برای سرفه

به گزارش مجله عکسفا، سیستم تنفسی انسان با تغییر فصول تحت تأثیر قرار می گیرد؛ به گونه ای که ممکن است فرد دچار سرفه یا سرماخوردگی گردد.

5 درمان نجات بخش برای سرفه

به گزارش ارم نیوز، سرفه معمولاً خشک یا مرطوب است که هر دو می توانند زندگی روزمره ما را تحت تأثیر قرار دهند.

سرفه خشک ممکن است در اثر شرایط مختلف مانند آلودگی محیطی و آلرژی ایجاد گردد، در حالی که سرفه مرطوب می تواند به علت عفونت باکتریایی یا ویروسی باشد.

برای محافظت از خود، ما باید یک سیستم ایمنی خوب داشته باشیم تا سلامتی خود را حفظ کنیم، به ویژه با توجه به شیوع اپیدمی کرونا که عمدتا به سیستم تنفسی ما حمله می نماید.

گیاهان شناخته شده ای وجود دارند که دارای خواص تعدیل سیستم ایمنی هستند که به تقویت ایمنی بدن و افزایش مقاومت در برابر بیماری ها یاری می نماید. برای تقویت ایمنی بدن، حفاظت از سیستم تنفسی و درمان سرفه های خشک و مرطوب، می توان از این پنج گیاه برای تسکین فوری استفاده کرد:

تولسی

از گیاه تولسی یا ریحان مقدس، به طور سنتی در بسیاری از دارو ها استفاده می گردد؛ تولسی برای تسکین سرفه های خشک مفید است. بعلاوه می تواند برای تقویت ایمنی بدن به کار رود، زیرا دارای خواص تحریک کننده ایمنی و ضد درد است. بعلاوه به تقویت فراوری آنتی بادی یاری می نماید. خاصیت تسکین دهنده آن برای سرفه به پاک شدن مجاری تنفسی هم یاری می نماید.

عسل

عسل دومین درمان خانگی رایج برای برطرف سرفه با تغییر فصل است، زیرا این خوراکی شیرین طبیعی دارای خواص ضد باکتری است که گلو را پوشانده و التهاب را کاهش می دهد.

عسل دارای مزایای بسیار و به طور گسترده در دسترس است و دسترسی به آن را آسان می نماید. یک قاشق چای خوری عسل را به چای زنجبیل یا گیاه دیگر اضافه کنید تا به آرامش و مرطوب شدن گلوی خشک و تحریک شده شما یاری می نماید.

اوزاکا

اوزاکا یک گیاه قدرتمند برای درمان انواع سرفه ها مانند سیاه سرفه، سرفه سیگاری ها و سرفه های خشک است. این گیاه غنی از خاصیت ضد التهابی و خلط آور است و از اهمیت زیادی در درمان سرفه و علائم سرماخوردگی و بعلاوه یاری به درمان گرفتگی قفسه سینه و بینی برخوردار است.

ریشه شیرین بیان

ریشه شیرین بیان که در طب آیورودا به نام yashtimadhu گفته می گردد، یک داروی قدیمی برای سرفه و گلودرد است و فواید بسیاری برای درمان مسائل تنفسی، عفونت های پوستی و اختلالات کبدی داشته و بعلاوه به آرامش سرفه و برونشیت یاری می نماید.

کانتاکاری (بادمجان هندی)

کانتاکاری یک گیاه دارویی بسیار مهم است که با نام بادمجان هندی هم شناخته می گردد، دارای بوی تند و طعم تلخی است، اما برای مدیریت مسائل تنفسی از جمله سرفه مرطوب مفید است؛ به گونه ای که با بیرون کشیدن مخاط از مجاری تنفسی به اسم خلط آور عمل می نماید، علائم آسم را کنترل نموده و تنگی نفس را تسکین می دهد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1701

به "5 درمان نجات بخش برای سرفه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 درمان نجات بخش برای سرفه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید