5 روش ساده برای افزایش قد به صورت طبیعی در خانه

به گزارش مجله عکسفا، قد یک عامل لازم است که شخصیت کلی فرد را مشخص می نماید. برخی از افراد کوتاه قد نه تنها از کمبود اعتمادبه نفس رنج می برند، بلکه در برخی از جنبه های زندگی خود نیز با مسائل خاصی روبرو هستند. با این توصیفات، آیا افزایش قد به صورت طبیعی واقعاً امکان پذیر است؟ اگر بله چطور؟ این چیزی است که ما در این مقاله می خوانیم.

5 روش ساده برای افزایش قد به صورت طبیعی در خانه

ازآنجایی که حدود 20 درصد یا بیشتر از عوامل رشد بدن ما به محیط، فعالیت ها و رژیم ما بستگی دارد، می توانیم قد خود را به صورت طبیعی با پیروی از قوانین اساسی خاص در زندگی روزمره افزایش دهیم.

راه های افزایش قد به صورت طبیعی

1. خواب صحیح و کافی داشته باشید

این یک واقعیت شناخته شده است که بدن در هنگام استراحت ما رشد می نماید و بافت را بازسازی می نماید. خواب کافی و استراحت مناسب برای بدن رو به رشد لازم است. از نظر علمی ثابت شده است که هورمون رشد انسانی (HGH) به طور طبیعی در بدن ما در طول موج صوتی، خواب عمیق و خواب آهسته فراوری می گردد. بچه ها و نوجوانان در حال رشد هر شب باید حداقل هشت تا یازده ساعت خواب مناسب برای رسیدن به حداکثر رشد قد خود را داشته باشند. بسیار مهم است که اطمینان حاصل کنید که محیط خواب مناسبی دارید.

در ادامه چند نکته برای اطمینان از اینکه خواب خوب را دریافت خواهید کرد:

  • حمام آب گرم قبل از رفتن به رختخواب می تواند کیفیت خواب را بالا ببرد.
  • قبل از رفتن به رختخواب، یک فنجان چای بابونه را بخورید.

2. انجام ورزش منظم و لذت بردن از ورزش

یکی از بهترین راه های افزایش قد به طور طبیعی، انجام حرکات بدنی مناسب و فعالیت مثل یک کودک است. هنگامی که شما ازلحاظ جسمی فعال هستید، بدن شما احتیاج به مواد مغذی سالم تری دارد و درنتیجه، افزایش مصرف مواد مغذی باعث افزایش رشد می گردد. انجام انواع مختلف ورزش مانند شنا، ایروبیک، تنیس، فوتبال، بسکتبال یا تعدادی از فعالیت های کششی دیگر، راه خوبی برای حفظ و افزایش رشد بدن ما است. ورزش سبب تحریک عضلات بدن می گردد و عضلات، در رشد ما نقش مهمی ایفا می نمایند. از این رو، ورزش منظم یا ورزش باید قطعاً بخشی از فعالیت های روزانه ما باشد.

3. تمرین یوگا

یوگا روشی عالی برای افزایش قد شما به طور طبیعی است. یوگا به طورکلی تناسب بدن شما را بهبود می بخشد که درنتیجه برای افزایش رشد مفید است. حرکات یوگا باعث آزاد شدن هورمون های القانماینده رشد در بدن می گردد. تمرینات کشش و تعادل در یوگا باعث تقویت عضلات و بهبود وضع بدن نیز می گردد.

4. نحوه صحیح نشستن

از دوران کودکی، باید بر نحوه نشستن تأکید گردد. ستون فقرات مستقیم و پشتی قوی می تواند به افزایش قد شما یاری کند. گردن و سر خود را بدون خم شدن و یا خمیدگی بچرخانید. گفتنی است که شانه های شما نباید در حین راه رفتن یا ایستادن خم شوند.

چندراه ساده برای بهبود شرایط بدن شامل اقدامات زیر است

  • نشستن قائم بر روی جایگاه
  • شانه های خود را راست نگه دارید
  • باسن خود را در طول راه رفتن یا ایستادن راست نگه دارید.

5. رژیم غذایی متعادل داشته باشید

رژیم غذایی متعادل برای تغذیه مناسب لازم است. از مصرف غذاهای فاقد ارزش غذایی پرهیز کنید. اجتناب از مصرف چربی های اشباع شده، نوشیدنی های گازدار و مواد غذایی حاوی قند زیاد، لازم است؛ زیرا این مواد می توانند تأثیر منفی بر الگوی رشد کلی شما داشته باشند. مواد غذایی بسیاری وجود دارد که می تواند به شما در حفظ رژیم متعادل یاری کند:

  • ویتامین D و پروتئین ها در ایجاد هورمون رشد یاری می نمایند و برای رشد مناسب دندان ها و استخوان ها مورداحتیاج هستند.
  • مصرف مناسب روی نیز بسیار مهم است، زیرا کمبود آن می تواند منجر به رشد خفیف در بچه ها گردد.
  • کلسیم موجود در محصولات لبنی و سبزیجات سبز برای رشد و توسعه استخوان لازم است.
  • مصرف سایر مواد مغذی مانند منیزیم، فسفر، کربوهیدرات ها و ویتامین ها نباید نادیده گرفته شوند؛ زیرا مصرف این مغذی ها به رشد مناسب بدن نیز یاری می نمایند.

درنهایت مهم است که متابولیسم خوبی داشته باشیم. ازاین رو، شما می توانید شش وعده غذایی متعادل در طول روز داشته باشید.

راه های افزایش قد به صورت طبیعی به یاری حرکات ورزشی

در ادامه فهرستی از تمرین های اثبات شده و مؤثر برای افزایش قد در سن های 18 ٬ 21 یا 25 را مرور می کنیم که به راحتی در خانه و بدون احتیاج به هزینه در دسترس است:

1. جابه جایی لگن

انجام این حرکت، عضلات شکم، ران و عضلات دیگر را هدف قرار می دهد و به شما یاری می نماید تا با القای رشد در این عضلات در افزایش قد خود مؤثر واقع شوید. برای انجام این حرکت بر روی زمین دراز بکشید، زانوهای خود را کمی جمع نموده، سپس با تکیه گاه کردن کف پا بر روی زمین، قسمت لگن تا کمر خود را بالا بکشید.

2. حالت کشش کبرا

این تمرین کششی بر عضلات ستون فقرات، گردن و شانه تأثیر می گذارد. استرس را از این عضلات آزاد می نماید و آن ها را تقویت می نماید. این کشش به شدت برای افزایش قد توصیه می گردد؛ زیرا انجام منظم این تمرین، بدن شما را بالا برده و به قد شما اضافه می نماید.

3. آویزان شدن

در حقیقت آویزان شدن یا معلق شدن یکی از راه های شناخته شده ای است که می تواند قد شما را بین یک تا سه اینچ (دو تا هشت سانتی متر) بلندتر کند.

برای این تمرین شما احتیاج به یک میله افقی (میله بارفیکس) دارید و بدن باید کاملاً کشیده شده باشد، درصورتی که جای کافی ندارید و نمی توانید پاها را صاف و کشیده نگه دارید، زانوهای خود را خم کنید تا بدن کاملاً آویزان گردد. در حین اینکه آویزان شده اید کوشش کنید بازوها، شانه ها و مفصل لگن آزاد باشند یعنی هیچ فشار و انقباض اضافی در این نواحی وجود نداشته باشد و کاملاً ریلکس باشید. این تمرین را هر بار حدود 20 تا 30 ثانیه و 3 بار در روز انجام دهید.

4. لگدزدن

این روش انعطاف پذیری عضلات پا را افزایش داده و سبب رشد آن ها می گردد، اما بیشتر در معرض آسیب است؛ بنابراین باید تحت نظارت متخصص انجام گردد. شما باید با ضربات کوتاه و ساده آغاز کنید و زمانی که این تکنیک را به درستی درک کردید، می توانید به سراغ ضربه ای سخت و بلند بروید.

برگرفته از: stylecraze.com

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 16 تیر 1400 بروزرسانی: 16 تیر 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1662

به "5 روش ساده برای افزایش قد به صورت طبیعی در خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 روش ساده برای افزایش قد به صورت طبیعی در خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید