80 هزار نفر از خدمات بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر بهره مند می شوند

به گزارش مجله عکسفا، خبرنگاران/اصفهان مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اصفهان گفت: در استان اصفهان حدود 80 هزار نفر از خدمات بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر بهره مند می شوند.

80 هزار نفر از خدمات بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر بهره مند می شوند

مهدی ابارشی، امروز (سه شنبه-7 بهمن) در جلسه آنالیز مسائل بیمه روستاییان شهرستان در فرمانداری اردستان، اظهار کرد: حدود 15 سال از خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر می گذرد و استقبال مردم از خدمات و آثار این صدوق افزایش یافته است.

وی افزود: مطمئنا خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در جامعه به گونه ای اثرگذار خواهد بود که شاهد تغییر رفتار اجتماعی، فرهنگی و مالی در روستاها به واسطه حمایت هایی که می گردد خواهیم دید.

مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اصفهان یکی از عوامل موثر توسعه روستاها را بیمه روستاییان و عشایر مطرح نمود و گفت: آیین نامه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سال 83 توسط هیات وزیران تصویب و از سال 84 تشکیل شد و با توسعه این صندوق امروز بیشتر روستاییان و عشایر، کشاورزان، قالیبافان و افرادی که در بخش صنایع دستی مشغول هستند عضو هستند و ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر را به این هدف گذاری افزودیم.

ابارشی با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به عنوان دومین صندوق عام در کنار سازمان تامین اجتماعی ماموریت های خوبی انجام می دهد، گفت: در حال حاضر بیش از یک میلیون و 800 هزار نفر در استان اصفهان از این بیمه بهره می برند و حدود 80 هزار نفر دیگر نیز از خدمات بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر بهره مند می شوند.

وی افزود: هم اکنون بیش از 200 هزار نفر از مستمری بگیران این صندوق در قالب بازنشستگی، از کارافتادگی و مستمری فوت برای بازماندگان استفاده می نمایند.

سهم 2040 نفری اردستان از بیمه روستاییان و عشایر

در ادامه این جلسه نماینده مردم اردستان در مجلس با اشاره به اینکه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است، گفت: این بیمه یک نوع خدمات دولت است که به شهرهای بالای 20 هزار نفر نمی دهد و به روستاییان، عشایر و شهرهای زیر 20 هزار نفر تعلق می گیرد.

سید صادق طباطبایی نژاد توضیح داد: با توجه به اینکه تمام شهرها و روستاهای شهرستان اردستان کمتر از 20 هزار نفر است و با توجه به یاری دولت در پرداخت یارانه بیمه ای، ارزان و در دسترس بودن، این بیمه بهترین گزینه بیمه ای برای مردم شهرستان است که از دهیاران و بخشداران درخواست می گردد نسبت به ترویج بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کوشش نمایند.

وی با بیان اینکه به نظر می رسد زنان خانه دار باید از خدمات صندوق بیمه اجتماعی بهره مند شوند تا این افراد کرامت شغلی پیدا نمایند، اعلام نمود: در حال حاضر در شهرستان اردستان بیش از 2040 نفر تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار دارند و بیش از 200 نفر نیز از مستمری بگیران این صندوق هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1425

به "80 هزار نفر از خدمات بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر بهره مند می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "80 هزار نفر از خدمات بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر بهره مند می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید