آخرین شرایط غربالگری شنوایی موالید 1400 ، بی بضاعتها رایگان غربال می شوند

به گزارش مجله عکسفا، معاون پیشگیری از معلولیت های مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از شناسایی 37 هزار نوزاد دارای اختلال شنوایی از سال 1384 تا به امروز اطلاع داد و گفت: در سال 1400 تا به امروز حدود 90 درصد موالید، غربال شنوایی شده اند.

آخرین شرایط غربالگری شنوایی موالید 1400 ، بی بضاعتها رایگان غربال می شوند

افروز صفاری فرد در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به برنامه غربالگری شنوایی که از سال 1384 به وسیله سازمان بهزیستی و با استفاده از دستگاه های AABR و OAE اجرا شده است، اظهار کرد: از ابتدای آغاز برنامه تا به امروز 12 میلیون و 360 هزار نوزاد از خدمات غربالگری شنوایی بهره مند شده اند که حدود 37 هزار نوزاد دارای اختلال شنوایی شناسایی شده است.

وی اضافه نمود: در حال حاضر حدود 630 واحد غربالگری فعال در سراسر کشور وجود دارد که بسیاری از آنها در زایشگاه ها و بعضی هم در مراکز بهداشت و کلینیک های خصوصی مستقر هستند.

معاون پیشگیری از معلولیت های مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه ایران در منطقه به علت درصد پوشش بالایی که داشته جزو کشورهای بسیار خوب در زمینه غربالگری شنوایی شناسایی شده است، گفت: این پوشش حتی در سال 99 هم که با شیوع ویروس کرونا همراه بود، 86 درصد بوده است. در سال 1400 نیز تا به امروز پیروز به غربالگری حدود 90 درصد موالید شده ایم.

صفاری فرد در پاسخ به این سوال که هدف گذاری سازمان در امسال برای انجام غربالگری شنوایی چقدر بوده است؟ یادآور شد: امسال پیش بینی می گردد 90 درصد موالید را پوشش دهیم. تا به امروز همین روال بوده است، به طوریکه در 6 ماهه اول امسال حدود 500 هزار نوزاد مورد غربالگری شنوایی قرار گرفتند.

وی در در ادامه در مورد هزینه غربالگری شنوایی گفت: سازمان بهزیستی به موسساتی که با ما همکاری می نمایند، یاری بلا عوض در راستای اجرای برنامه و تامین دستگاه غربالگری پرداخت می نماید.

معاون پیشگیری از معلولیت های مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور این را هم گفت که در بسیاری از نقاط مانند حاشیه شهرها و روستاها که حتی همین تعرفه دولتی به وسیله خانواده ها قابل پرداخت نیست، سازمان بهزیستی خرید خدمت می نماید؛ به این معنی که سازمان بهزیستی حتی همین تعرفه دولتی که خانواده ای توان پرداخت آن را ندارد را به موسسه پرداخت می نماید. بعلاوه خانواده هایی که توان پرداخت هزینه سمعک و کاشت حلزون را هم ندارند می توانند از خدمات سازمان بهزیستی استفاده نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 بهمن 1400 بروزرسانی: 30 بهمن 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1940

به "آخرین شرایط غربالگری شنوایی موالید 1400 ، بی بضاعتها رایگان غربال می شوند" امتیاز دهید

1 کاربر به "آخرین شرایط غربالگری شنوایی موالید 1400 ، بی بضاعتها رایگان غربال می شوند" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط غربالگری شنوایی موالید 1400 ، بی بضاعتها رایگان غربال می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید