آمریکا رکورد جدید مرگ ومیر کرونا را ثبت کرد

به گزارش مجله عکسفا، در حالی که آمریکا همچنان با بحران انتخاباتی و خشونت های ناشی از حمله به کنگره دست و پنجه نرم می نماید، در تازه ترین رکورد، بیش از 4,300 مورد مرگ ومیر روزانه ناشی از کرونا را ثبت نموده و طبق قیاس رسانه آمریکایی، آمار آن به سرعت به تعداد کشته شدگان آمریکایی در جنگ جهانی دوم نزدیک می گردد.

آمریکا رکورد جدید مرگ ومیر کرونا را ثبت کرد

از روزنامه آمریکایی شیکاگو تریبون، آمریکا با ثبت بالغ بر 4,300 تن جانباخته بر اثر کرونا تنها در 24 ساعت گذشته، رکوردی جدید در مرگ و میر ناشی از ابتلا بیماران به کووید 19 ثبت کرد. این در حالی است که واشنگتن هنوز درگیر پیامد خشونت های هفته گذشته در حمله به کنگره این کشور به سر می برد.

براساس آمار دانشگاه جان هاپکینز، شمار کل جانباختگان بر اثر کووید 19 در این کشور از 380 هزار نفر گذشته و به سرعت به تعداد کشته شدگان در جنگ جهانی دوم (حدود 407 هزار نفر) نزدیک می گردد.

در حالی که کشور آمریکا با بحرانی سیاسی روبروست و در معرض تهدیدهای خشونت بار بیشتری از سوی طرفداران دونالد ترامپ رئیس جمهوری در حال خروج آمریکا قرار گرفته، منابع رسمی 4,327 جان باخته ناشی از کرونا را تنها در یک روز گزارش کردند و میزان مبتلایان این کشور نیز از 23 میلیون و 600 هزار تن گذشت.

با وجود اینکه ارقام روزانه ابتلا در حال کنترل و پایش مداوم بوده، اما میزان مرگ و میر در دو ماه و نیم اخیر به شدت افزایش یافته است. آمریکا در حال حاضر در مرگبارترین مرحله از زمان شیوع کرونا به سر می برد.

این در حالی است که با وجود پیشرفت فرآیند واکسیناسیون و اتحاذ شدیدترین مراقبت های پزشکی ویژه در این کشور به طور میانگین روزانه 250 هزار مورد ابتلا را ثبت می نمایند.

اگرچه بیش از 9 میلیون و 300 هزار آمریکایی اولین مرحله واکسیناسیون را طی نموده اند، بنابر اطلاعات مراکز کنترل و پیشگیری بیماریها در آمریکا (CDC) این میزان کمتر از 3 درصد جمعیت را شامل می گردد.

کارشناسان می گویند چنین آماری از واکسیناسیون بسیار کمتر از میزان موردنیاز برای غلبه بر همه گیری است و به رغم افزایش روزافزون امکانات پزشکی برای واکسیناسیون، اما سوء مدیریت و سهل انگاری دولت ترامپ در اتخاذ زودهنگام تدابیر بهداشتی برای مهار همه گیری، مردم آمریکا را در شرایط فاجعه بار و رنج آوری قرار داده و به ویژه در شرایط بحرانی کنونی، غلبه قریب الوقوع بر پاندمی را در این کشور دور از انتظار می کند.

به دنبال حملات خشونت آمیز طرفداران ترامپ به کنگره آمریکا، دموکرات های مجلس نمایندگان این کشور ترامپ را متهم به ایفای نقش در شورش های مرگبار هفته گذشته در حمله به کنگره و تحریک به شورش نموده و به استیضاح وی روی آورده اند. فرایند برکناری ترامپ حتی ممکن است بعد از خروج ترامپ از کاخ سفید نیز ادامه داشته باشد.

به باور تحلیل گران، محکومیت ترامپ در محاکمه سنا باعث خواهد شد که او دیگر نتواند در رقابت های ریاست جمهوری آمریکا در آینده شرکت کند. وی پیشتر گفته بود که میخواهد در انتخابات سال 2024 رقابت کند.

سوءمدیریت در کنترل بیماری کرونا و نیز توزیع و تزریق واکسن کرونا در آمریکا موجب شده تا درصدی از واجدان شرایط تمایلی به واکسیناسیون نداشته و حتی در بعضی موارد واکسن های کرونا بلااستفاده منقضی شوند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 بهمن 1399 بروزرسانی: 27 بهمن 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1404

به "آمریکا رکورد جدید مرگ ومیر کرونا را ثبت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا رکورد جدید مرگ ومیر کرونا را ثبت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید