ابتلای حدود 50 درصد از کادر درمان چهارمحال و بختیاری به کرونا

به گزارش مجله عکسفا، رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: حدود 50 درصد از کادر درمانی و 27 درصد کادر بهداشتی به علت ارائه خدمات و حضور در مراکز درمانی به بیماری کرونا گرفتار شدند.

ابتلای حدود 50 درصد از کادر درمان چهارمحال و بختیاری به کرونا

به گزارش از ، سید راشد جزایری ضمن گرامیداشت هفته سلامت و تقدیر از کوشش بی وقفه کادر بهداشتی و درمانی در مدت 14 ماه شیوع بیماری منحوس کرونا، از سلامت بعنوان مهمترین دغدغه هر فرد و جامعه ای یاد کرد و گفت: در طول مبارزه با ویروس منحوس کرونا، حدود 50 درصد از کادر درمانی و 27 درصد کادر بهداشتی به علت ارائه خدمات و حضور در مراکز درمانی به بیماری کرونا گرفتار شدند.

او با اشاره به تاریخچه نامگذاری روز جهانی بهداشت و سلامت و انتخاب شعار های سلامت محور متناسب با احتیاج روز جوامع برای این روز و هفته سلامت توضیح داد: هفته سلامت فرصتی برای تمرکز جهانیان بر موضوع مهم سلامت و مولفه های موثر بر آن است.

جزایری در تشریح آخرین شرایط شیوع بیماری و اعمال محدودیت های کرونایی گفت: بر اساس آخرین اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا در روز گذشته، شرایط در چهارمحال و بختیاری مشابه هفته قبل می باشد و کلیه شهرستان های استان در سطح هشدار 3 و قرمز واقع شده است که این امر حاکی از بالا بودن بار ویروس در استان است.

او با بیان اینکه موارد ابتلا در بخش های بستری بیش از گذشته شده است اضافه کرد: تا حدودی مراجعات سرپایی کاهش داشته است که می توان به کاهش موارد بستری طی 2 هفته آینده منجر گردد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در ادامه از همراهی مردم خصوصاً مشاغل گروه 2، 3 و 4 با مدافعان سلامت و اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت ها تقدیر و از رعایت بیش از 90 درصدی محدودیت ها در استان طی هفته های اخیر اطلاع داد.

جزایری اظهار امیدواری کرد: در هفته آینده شاهد سیر نزولی شیوع بیماری در استان باشیم.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به کسب رتبه سوم استان در رعایت پروتکل های بهداشتی در بهمن ماه 99 گفت: فرایند طبیعی شب عید، بازار و مسافرت ها موجب شد تا این شاخص در استان به زیر 50 درصد برسد.

او ادامه داد: همراهی مردم، حمایت های مسئولین و تصمیمات خوب ستاد استانی مقابله با کرونا موجب شد تا بارقه های امید مبنی بر نزولی شدن موارد سرپایی طی این روز ها را ببینیم.

جزایری با بیان اینکه ظرفیت های 5 بیمارستان منتخب سطح استان شامل: مراکز آموزشی درمانی هاجر (س) و آیت اله کاشانی شهرکرد، تامین اجتماعی، بروجن و فارسان قریباً رو به اتمام و بیش از 85 درصد بخش های ICU و مراقبت های ویژه بیمارستان های استان تکمیل شده است، از پیش بینی نقاهتگاه و فضا هایی خارج از بیمارستان ها برای پذیرش بیماران کرونایی اطلاع داد.

او همچنین با بیان اینکه پروتکل های درمانی و حمایتی این بیماری معین و بر اساس دستورالعمل ابلاغی است و فرقی نمی کند خدمات در بیمارستان ها یا نقاهتگاه ها ارائه بگردد، از مردم خواست با تداوم همکاری های خود برای عبور از پیک چهارم بیماری کرونا، علی رغم پیش بینی زیرساخت های لازم، یاری نمایند تا احتیاجی به پذیرش بیمار خارج از بیمارستان ها پیدا نکنیم.

جزایری، از اقدامات موثر برای کاهش بار مراجعات به بیمارستان ها به تقویت درمان های سرپایی و تجویز دارو های ضد ویروسی توسط پزشکان متخصص عفونی، ریه و ... با فرانشیز و پذیرش بیمه ها وتوزیع این دارو ها در داروخانه های منتخب اشاره داشت.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در ادامه این گفت و گوی زنده رادیویی به تشریح فرایند اعمال محدودیت های کرونایی، اعلام فراخوان بکارگیری کادر پرستاری بصورت قرارداد کاری 89 روزه، اختصاصاً برای ارائه خدمات به بیماران مبتلا به کرونا در مراکز درمانی و فرایند واکسیناسیون کرونا برای گروه های هدف پرداخت.

خ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 1581

به "ابتلای حدود 50 درصد از کادر درمان چهارمحال و بختیاری به کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتلای حدود 50 درصد از کادر درمان چهارمحال و بختیاری به کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید