احیای راه ابریشم سبب شکوفایی کشور های منطقه می گردد، راه ابریشم نماد تجارت ایران و چین

به گزارش مجله عکسفا، خبرنگاران: رئیس مجلس شورای اسلامی در قم گفت: یکی از ظرفیت های مشترک ایران و چین، احیای راه ابریشم است که سبب رشد و شکوفایی کشور های منطقه می گردد.

احیای راه ابریشم سبب شکوفایی کشور های منطقه می گردد، راه ابریشم نماد تجارت ایران و چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران از قم، علی لاریجانی دقایقی پیش در مراسم اختتامیه نمایشگاه استان گنسوی چین در قم به ایراد سخنرانی پرداخت.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش ابتدایی سخنان خود اظهار کرد: ایران و چین ظرفیت های همکاری بسیار خوبی در تمام زمینه ها دارند و باید برای گسترش این ظرفیت کوشش نمایند.

وی اضافه نمود: یکی از ظرفیت های مشترک احیای راه ابریشم است که سبب رشد و شکوفایی کشور های منطقه می گردد.

لاریجانی اعلام نمود: برگزاری چنین نمایشگاهی در قم سبب شد تا با تفاهم هایی، ایران و چین برای سرمایه گذاری در قم ترغیب شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به قدمت و پیشینه تاریخی دو کشور میان ایران و چین توضیح داد: ایران و چین دارای سابقه تاریخی گسترده ای هستند که راه ابریشم نماد تجارت این دو کشور است.

وی توضیح داد: در سال های اخیر روابط ایران و چین هم از نظر کیفیت و هم کمیت گسترش زیادی پیدا نموده است.

لاریجانی با اشاره به سفر خود به چین مطرح کرد: در سفری که به چین داشتم این اراده را برای بالابردن سطح روابط تجاری دو کشور حس کردم که سفر رئیس جمهور ایران نیز به چین با این فکر دنبال شد.

وی با ابراز خرسندی از گسترش روابط مالی و تجاری دو کشور ایران و چین اعلام نمود: از سفیر چین قدردانی می کنیم که این راستا طولانی را برای پیگیری این تعاملات پیمودند، امیدواریم تجار و کسانی که در زمینه توریسم، کشاورزی و دیگر زمینه ها تمایل به همکاری دارند از این فرصت استفاده نمایند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ضروری است که سرمایه گذاران و مسئولان مربوطه در این زمینه تفاهم های مفیدی داشته باشند و این تفاهمات و تعاملات در زمینه های مختلف مثمر ثمر بوده و برای قم نوید پیشرفت داشته باشد.

آ

منبع: تسنیم
انتشار: 28 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 398

به "احیای راه ابریشم سبب شکوفایی کشور های منطقه می گردد، راه ابریشم نماد تجارت ایران و چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احیای راه ابریشم سبب شکوفایی کشور های منطقه می گردد، راه ابریشم نماد تجارت ایران و چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید