ادامه تظاهرات اعتراض آمیز مردم تایلند

به گزارش مجله عکسفا، خبرنگاران: مردم معترض تایلند که خواهان سرنگونی دولت هستند بار دیگر در خیابان های شهر بانکوک پایتخت این کشور دست به برپایی تظاهرات گسترده زدند.

ادامه تظاهرات اعتراض آمیز مردم تایلند

با تور ارزان تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ مخالفان دولت تایلند قصد دارند در اعتراض به تصمیم دولت برای برگزاری انتخابات زودهنگام 2 فوریه طی هفته آینده شهر بانکوک را به تعطیلی بکشانند.بر اساس این گزارش برپایی تظاهرات اعتراض آمیز مردم تایلند در روزهای اخیر به نوعی مقدمه ای برای به تعطیلی کشاندن شهر بانکوک در روز 13 ژانویه است.

مخالفان دولت تایلند به شدت نگران پیروزی مجدد نخست وزیر در انتخابات 2 فوریه هستند و به همین علت خواهان استعفای وی و تشکیل شورای مردمی برای اجرای اصلاحات سیاسی و نظارت بر انتخابات هستند.اعتراضات تایلند از نوامبر گذشته زمانی شروع شد که دولت این کشور تصمیم گرفت با اجرای عفو عمومی زمینه بازگشت تاکسین شیناواترا نخست وزیر سابق این کشور و برادر نخست وزیر را به تایلند آماده کند. وی به اتهام فساد مالی به زندان محکوم شده ولی بدون گذراندن دوران محکومیت خود اکنون در خارج از کشور زندگی می نماید.

تظاهرات امروز پنج شنبه مخالفان دولت تایلند در شرایطی برگزار شده که آنها قصد دارند دوشنبه آینده با برپایی تظاهرات گسترده ای شهر بانکوک را به تعطیلی بکشانند.ادامه بحران سیاسی تایلند تاثیر منفی شدیدی بر بازارهای مالی و وضعیت مالی این کشور داشته است. مقام های تایلندی اعلام کردند قصد دارند به منظور جلوگیری از تعطیلی شهر بانکوک توسط مخالفان و معترضان بیش از 15 هزار نیروی نظامی را طی هفته آینده در این شهر مستقر نمایند.

سخنگوی پلیس تایلند تاکید نمود، پلیس و نیروهای نظامی قصد دارند از وقوع هرگونه خشونت و درگیری جلوگیری نمایند و به همین منظور نیروهای خود را در شهر بانکوک مستقر می نمایند.در جریان اعتراضات داخلی تایلند و درگیری مردم با نیروهای پلیس تاکنون 3 نفر کشته و ده ها نفر زخمی شده اند.اعتراضات اخیر تایلند از سال 2010 میلادی تاکنون بی سابقه بوده است. اعتراضات سال 2010 میلادی نیز با سرکوب ارتش روبرو شد و حداقل 91 کشته برجا گذاشت.

مخالفان تایلندی بر این باورند که نخست وزیر این کشور عروسکی در دست برادرش یعنی تاکسین شیناواتر است. تاکسین شیناواترا در کودتای 2006 میلادی سرنگون شد و برای رهایی از حکم دو سال زندان به اتهام فساد مالی در خارج از تایلند زندگی می نماید.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: ak3fa.ir شناسه مطلب: 297

به "ادامه تظاهرات اعتراض آمیز مردم تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه تظاهرات اعتراض آمیز مردم تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید